اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیوع کرونا در میان زندانیان بحرینی و بی تفاوتی «آل‌ خلیفه»

جمعیت «الوفاق» بحرین در بیانیه‌ای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونادر میان زندانیان و بی تفاوتی آل خلیفه ابراز نگرانی کرد.

شیوع کرونا در میان زندانیان بحرینی و بی تفاوتی «آل‌ خلیفه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعیت الوفاق بحرین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق اطلاعات به دست آمده موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان انقلابیون زندانی، افزایش یافته است.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، طبق این بیانیه، مقامات دولت بحرین تاکنون اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند و الوفاق از مقامات منامه خواست تا با مسئولیت‌پذیری و کنار گذاشتن اندیشه‌های عنادآمیز و دوری از برخورد سیاسی، با زندانیان مبتلا شده برخورد انسانی داشته باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «آیا مقامات بحرینی منتظر خروج صدها زندانی حقوق بشری در حالی که بیشترشان فوت کرده‌اند، هستند؟»

جمعیت الوفاق هفته گذشته نیز در بیانیه‌ای نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و گفته بود که شرایط زندان‌ها با وجود هزاران زندانی حقوق بشری بسیار نامناسب و تراکم بالایی دارد.

الوفاق با بیان اینکه دولت بحرین مسئول هرگونه اتفاق ناگوار است، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان پیش از وقوع فاجعه شد.

از زمان انقلاب فوریه ۲۰۱۱ تاکنون هزاران بحرینی به زندان‌ افتاده و تقریبا تمامی رهبران انقلاب زندانی یا تبعید شده‌اند. نهادهای حقوق بشری بسیاری تاکنون نسبت به شکنجه و نقش حقوق زندانیان هشدار داده‌اند. پارلمان اروپا نیز در ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ در قطعنامه‌ای مجازات اعدام، شکنجه و سرکوب مدافعان حقوق بشر در بحرین را با ۶۳۳ رأی از میان ۶۸۹ عضو محکوم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول