اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آلودگی هوای کلان‌شهرها در روزهای 10 و 11 فروردین/ فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت فردا در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه 11 فروردین پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوای کلان‌شهرها در روزهای 10 و 11 فروردین/ فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت فردا در کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش پراکنده در شمال خراسان رضوی و در دیگر مناطق کشور آسمانی صاف داریم.

وی ادامه داد: ‌در دو روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جوی به ویژه در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه در برخی نقاط غرب کشور،‌ ارتفاعات و دامنه‌ای البرز مرکزی، ‌ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد داریم و این شرایط روز جمعه 13 فروردین در شمال‌غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز حاکم است. 

ضیائیان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در مناطقی از جنوب‌غرب، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی اظهار داشت: امروز و فردا خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است، همچنین امروز در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید داریم. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد: روز جمعه با توجه به وزش گرم‌باد، دمای هوا در سواحل خزر و استان اردبیل 6 تا 10 درجه افزایش می‌یابد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف، در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 7 درجه خواهد بود. 

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول