اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان نارنجی شد/جولان ویروس کرونای انگلیسی در شهرها و روستاهای زنجان

فرماندار شهرستان زنجان گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به ‌کرونا در زنجان وضعیت شهرستان زنجان نارنجی شد.

زنجان نارنجی شد/جولان  ویروس کرونای انگلیسی در شهرها و روستاهای زنجان

رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی برای تست کرونا در روزهای اخیر مراکز سرپایی با یک ازدحام مواجه شد.

فرماندار شهرستان زنجان عنوان کرد: از طرفی هم در سطح استان و هم در شهرستان زنجان شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بودیم. 

وی با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته ستاد کرونای استان و شهرستان زنجان با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، زنجان در وضعیت نارنجی قرار گرفت، ادامه داد: محدودیت‌های اعمالی در این شهرستان مناسب با وضعیت نارنجی برقرار می‌شود.

عسگری با بیان اینکه مهمترین محدودیت اعمالی در زنجان ممنوعیت ورود و تردد خودروهای با پلاک غیر بومی است، اضافه کرد: خودروهای دارای پلاک زنجان نیز حق سفر به سایر شهرها با وضعیت زرد و آبی را نخواهند داشت.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به آغاز فرصت 72 ساعته خودروهای غیر بومی برای خروج از شهرستان زنجان از روز گذشته بیان کرد: در صورت عدم خروج خودروها مشمول جرائم شهرهای با وضعیت نارنجی می‌شوند.

وی با اشاره  به اینکه همشهریان که در سفر بودند در صورت مشاهده علائم به مراکز بهداشتی مراجعه و وضعیت خود را اعلام کنند تا از سلامت خود اطمینان حاصل پیدا کنند، گفت: در صورت مثبت شدن تست مبتلایان انتظار می‌رود افراد مقررات قرنطینه را رعایت کنند.

عسگری با اشاره به محدودیت پذیرش مشتری در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها ادامه داد: ارائه خدمات در این صنوف تنها به صورت بیرون بر خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه مراسم اجتماعی در مناسبت‌های مذهبی عقد و عروسی و ... مشمول وضعیت نارنجی بودن و تجمع ممنوع است، ادامه داد: مراکز آموزشی شامل دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌های علمی و هنری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همچنان غیر حضوری است.

وی با بیان اینکه ساعت ممنوعیت تردد از ساعت 21 به 22 تغییر یافته است، عنوان کرد: صنوفی که به دلیل آغاز ساعت ممنوعیت پیش از ساعت 21 اقدام به تعطیلی می‌کردند از این پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‎‌توانند همچنان فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تعدادی از موارد مبتلایان بیماران در زنجان از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است، اضافه کرد: با توجه به سرعت شیوع امکان افزایش تعداد بیماران زیاد است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط هشدارها و نظارت‌ها بالاتر خواهد بود، بیان کرد: در روزهای گذشته چند روستا درگیر ویروس کرونای انگلیسی بودند که کنترل‌ها انجام شده و  اهالی روستا مورد تست قرار گرفتند.

عسگری با بیان اینکه تعدادی از روستاها مشکوک هستند که نمونه‌های آن به انیستیتو پاستور ارسال شده است، گفت: البته مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی هم در شهر و هم روستاها مشاهده شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول