اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نبیه بری: دولت لبنان تشکیل نشود، مانند کشتی تایتانیک غرق می‌شویم

رئیس پارلمان لبنان ضمن هشدار درباره بحران مالی این کشور اعلام کرد که اگر دولت جدید تشکیل نشود، لبنان مانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد.

نبیه بری: دولت لبنان تشکیل نشود، مانند کشتی تایتانیک غرق می‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از گذشت ماه‌ها از زمان تعیین «سعد الحریری» به عنوان مأمور تشکیل کابینه در لبنان و بی‌نتیجه بودن اقدامات او، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، امروز (دوشنبه) در جلسه پارلمان به منظور تصمیم‌گیری برای تأمین مالی تولید برق، درباره در خطر بودن کشور لبنان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، رئیس پارلمان لبنان امروز گفت: «کل کشور در خطر است. کل کشور تایتانیک است. این سخن در محافل جهانی گفته می‌شود. زمان آن رسیده است که بیدار شویم زیرا اگر در پایان کار، کشتی غرق شود، کسی باقی نخواهد ماند و کشور غرق خواهد شد و اگر کشور غرق شود، همه بدون استثناء غرق می‌شوند».

بحران مالی در لبنان از زمان جنگ داخلی در این کشور بین سال‌های ۱۹۷۵ و۱۹۹۰ سابقه داشته اما در ماه‌های اخیر این بحران به بزرگترین تهدید برای ثبات لبنان تبدیل شده است.

پارلمان لبنان، امروز با وامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به منظور واردات سوخت لازم برای تولید برق موافقت کرد؛ این موافقت پس از آن صورت گرفت که وزیر انرژی لبنان گفت، پس از ماه مارس، دیگر درآمدی حاصل از واردات وجود ندارد.

کشور لبنان در تاریخ چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول