اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس ‌من| یمن، شهید فخری‌زاده و پاسخ به توهین فرانسوی‌ها؛ مهم‌ترین مطالبات دیپلماتیک مردم در سال ۹۹

در این گزارش عیدانه قصد داریم مهم‌ترین مطالبات ثبت‌شده مردم در «فارس من» را از دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته بررسی کنیم.

فارس ‌من| یمن، شهید فخری‌زاده و پاسخ به توهین فرانسوی‌ها؛ مهم‌ترین مطالبات دیپلماتیک مردم در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید پر از فراز و نشیب بوده‌. سیاستی  که برجسته‌ترین ماحصل آن توافق هسته‌ای موسوم به برجام با کشورهای ۱+۵ بوده است. در سال پایانی دولت یازدهم تاکنون دستگاه دیپلماسی شرایط آرام‌تری را نسبت به ۷ سال گذشته‌اش تجربه کرده‌است. این ادعا با مقایسه کمی و کیفی سوژه‌های سال گذشته فارس‌من در حوزه‌ی سیاست خارجه قابل اثبات است. در این گزارش عیدانه قصد داریم به بررسی مهم‌ترین سوژه‌های شما در دوازده ماه گذشته بپردازیم:


نخست|سوژه‌هایی از جنس پاسخ به عاملان و آمران ترور شهدای هسته‌ای
 بخش مهمی از سوژه‌های سال گذشته ما در حوزه سیاست خارجه  مربوط است به واکنش مردم نسبت به ترور شهید فخری زاده در پاییز سال گذشته.  مخاطبین فارس‌من معتقدند بهترین انتقام خون شهدای هسته‌ای انجام اقداماتی در راستای پیشرفت این صنعت در کشورمان است. اقداماتی مانند از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصد و  یا اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران.

بنابر شواهد موجود در طی این سال‌ها بازرسان آژانس نقش مهمی در فاش کردن اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران به طرف های غربی داشته‌اند و به همین دلیل است که مخاطبین فارس‌من بلافاصله پس از شهادت شهید فخری زاده در کمپینی با ۳۱۱۶ اخراج این بازرسان و قطع نظارت‌های آژانس را مهم‌ترین واکنش به این اقدام می دانند.



دوم |اعلام انزجار مردم از توهین رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر(ص) مهربانی‌ها 
توهین های هر چندوقت یکبار مطبوعات و مقامات غربی به اعتقادات مسلمانان و ساحت مقدس پیامبر(ص) مهربانی‌ها تبدیل به رویه‌ی ثابتی شده است که با شعار آزادی بیان  مدعیان حقوق بشر توجیه می‌شود. در آخرین مورد آبان سال گذشته بود که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی شرم آور اظهاراتی ناروا به ساحت مقدس رسول الله(ص) نسبت داد.

سخنان وی باعث جریحه دار شدن احساسات میلیاردها مسلمانان در سراسر جهان شد. در فارس من نیز پرامضاترین کمپین های ما در حوزه سیاست خارجه و روابط بین‌الملل مربوط می‌شود به واکنش های مردم در برابر این اقدام شنیع. در پر امضا ترین این مطالبات  با ۲۳ هزار حمایت، مردم پیشنهاد دادند اسم خیابان نوفل لوشاتو همان خیابانی که سفارت فرانسه در آن واقع است به نام مبارک محمد رسول الله تغییر کند. 


در کمپین های دیگر نیز با حدود ۹۰۰۰ حمایت مخاطبین خواستار احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه و تحریم کالاهای این کشور شدند.البته پیش از این توهین ما در فارس‌من سوژه‌هایی از جنس تکریم مقام رفیع پیامبر اسلام(ص) داشتیم. مانند کمپین تغییر نام صحن جامع رضوی(ص) به نام پیامبر اعظم (ص) که خوشبختانه در عید مبعث به نتیجه رسید و نام این صحن در حرم امام رضا علیه السلام به نام پیامبر مهربانی‌ها تغییر کرد.


سوم|حمایت از مردم مظلوم یمن
کمک مظلومان و مستضعفان جزو جدایی ناپذیری از فرهنگ ایرانی اسلامی ماست. در فارس‌من نیز کمپین‌هایی از این جنس یافت می‌شودکه اتفاقا پرامضا هم هستند. مانند کمپین ارسال کمک‌های انسانی از طریق کاروان دریایی به یمن با ۲۲۰۰ حمایت. در این کمپین آمده است :

«بعد از پهلو گرفتن کشتی‌های نفکش جمهوری اسلامی در سواحل ونزوئلا و عیان شدن عجز و ناتوانی دشمنان جمهوری اسلامی در مقابل اقتدار میهن اسلامی ما و شکسته شدن آشکار تحریم‌ها در مقابل چشم نیروی دریایی زبان آمریکا دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم ارسال کمک به مردم مظلوم یمن از طریق دریا و کشتی‌های حامل کمک‌های نوع‌دوستانه ملت و دولت ایران نمی‌ماند، بر ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران است که هر چه زود به این وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند.»


مردم مقاوم و مظلوم یمن شش سال است که درگیر نبردی بیرحمانه با مزدوران سعودی هستند. جنگی که ماحصل آن خرابی خانه‌ها، قحطی و قتل عام هزاران انسان بی گناه بوده است. امیدواریم به زودی با شکستن محاصره این کشور امکان ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن فراهم شود و مردم مظلوم آن بتوانند از خدمات بهداشتی، درمانی و غذایی مناسبی برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/ع

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول