اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن: غرب درگیر بازی سیاسی برای بی‌ثبات‌سازی چین شده است

یکی از مقام‌های دولت منطقه‌ای سین‌کیانگ چین گفت که آمریکا درگیر بازی سیاسی برای بی‌ثبات‌سازی چین شده است.

پکن: غرب درگیر بازی سیاسی برای بی‌ثبات‌سازی چین شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژو گوی‌سیانگ» سخنگوی دولت منطقه‌ای سین‌کیانگ چین روز دوشنبه در سخنانی گفت که آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کانادا درگیر بازی سیاسی برای بی‌ثبات سازی چین شده‌اند.

وی با رد اتهام غربی‌ها درباره نسل‌کشی در منطقه سین‌کیانگ، گفت: «آنها عقل و وجدان خود را از دست داده‌اند آنها به دنبال بازی سیاسی و سوء استفاده از تحریم‌ها هستند».

هفته پیش آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه اوضاع در منطقه سین‌کیانگ تحریم‌هایی را علیه چند مقام چینی اعلام کردند.کشورهای غربی مدعی نقض حقوق بشر علیه اقلیت ایغورها در چین شده‌اند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در فوریه گذشته در سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با رد این ادعا گفته بود: «هرگز چیزی با نام نسل‌کشی، کار اجباری یا سرکوب مذهبی در منطقه سین‌کیانگ وجود نداشته است».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه گفته بود که آمریکا نیاز دارد قادر باشد از موضع قدرت علیه چین اقدام کند.

وی که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مصاحبه می‌کرد، گفت: «جنبه‌های خصمانه روابط با چین، فزاینده بوده و قطعا رقابت‌هایی وجود دارد».

وزیر خارجه آمریکا گفت که مقابله با چالش‌های ایجاد شده توسط چین نیازمند آن است که آمریکا به توسعه یک راهبرد فراگیر در هماهنگی با متحدانش بپردازد.

«هووا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا نیز در کنفرانس خبری گفته بو که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و آمریکا اهمیتی برای موضوع اویغورها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن روند توسعه و رشد این کشور است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول