اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

فعالیت گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر در مناطق محروم هرمزگان

ششمین مرحله اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر هم زمان با روزهای نوروز از امروز به مدّت 2 هفته در روستای شمسون شهرستان بشاگرد استان هرمزگان برگزار می‌شود.

فعالیت گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر در مناطق محروم هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا علامه‌زاده دوشنبه شب اظهار داشت: ششمین مرحله اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در قالب گروهی متشکل از ۸ نفر از بسیجیان استان بوشهر و ۳ نفر از بسیجیان استان هرمزگان در روستای شِمسون بخش گوهران شهرستان بشاگرد استان هرمزگان برگزار می‌شود.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز استان بوشهر توضیح داد: روستای شمسون روستایی محروم و هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان است و از شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد که ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر، صعب العبور و مال‌رو بوده و فقط با خودرو‌های خاصی مانند خودرو‌های شاسی بلند می‌توان در آن تردد کرد.

وی افزود: در این روستا ۳۳ خانوار زندگی می‌کنند که زندگی همه این خانوار‌ها درون کپر بوده و فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند.

علامه‌زاده ادامه داد: مسجد و مدرسه موجود در این روستا تنها بنا‌های عمرانی این روستا هستند که مسجد توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است و مدرسه نیز فرسوده شده و مکان خوبی برای تحصیل حدود ۲۵ دانش آموز این روستا نیست.

این فعال جهادی عنوان کرد: عیدانه گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر به مردم روستای شمسون، تکمیل ساخت ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی و حمام است که کار ساخت آن‌ها در مرحله‌های قبلی اردو‌های جهادی در این روستا آغاز شده بود.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز استان بوشهر از توزیع بیش از ۶۰۰ میلیون ریال ملزومات زندگی و سوغاتی عید در این روستا خبر داد و اضافه کرد: تعدادی وسایل ملزومات زندگی مانند ظروف پخت غذا، لامپ، وسایل پخت نان محلی، کپسول گاز، گاز تک شعله و منبع آب و مقداری نیز البسه، کفش، شیرینی و شکلات عید با همکاری خیرین و کمک‌های مردمی آماده شده است که در مدت زمان حضور در این روستا بین اهالی و کودکان این روستا توزیع می‌شود.

وی افزود: در مسیر رسیدن به روستای شمسون، چند روستای محروم دیگر نیز وجود دارند که ما تلاش می‌کنیم با توزیع البسه و شیرینی عید بین کودکان این روستا، خدماتی را نیز به مردم این روستا‌ها ارائه دهیم که در همین راستا دو تبلت نیز تهیه شده است که قرار است به دو تا از کودکان این روستا‌ها اهدا شود.

مدیر گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر به اجرای برنامه‌های فرهنگی در این روستا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، آموزش نماز، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، برگزاری جشن نیمه شعبان و ... از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که قرار است در این روستا اجرا شود.

علامه‌زاده تصریح کرد: آموزش محیط زیست و توانمندسازی مردم این روستا در این زمینه، ایجاد اشتغال با تمرکز بر توسعه دامداری و فعالیت بیش‌تر در این حوزه و رفع مشکلات آب این روستا از جمله مواردی هستند که در این اردوی جهادی در کنار سایر اقدامات جهادی در این روستا انجام می‌شود.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز استان بوشهر یادآور شد: روستای شمسون روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که لازم بوده است تا مشکلات تردد آن برطرف شود که این موضوع به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم این روستا توسط این گروه جهادی پیگیری می‌شود.

این فعال جهادی گفت: اگر کسی در روستای شمسون بیمار شود با توجه به صعب العبور بودن مسیر مواصلاتی این روستا، در ابتدا او را با موتورسیکلت به اولین نقطه استان سیستان و بلوچستان منتقل و سپس از آن جا او را با خودرو به اولین مرکز درمانی منتقل می‌کنند که این موضوع هزینه‌های درمانی، زمانی و حتّی جانی زیادی را به مردم این روستا تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر از سال‌ها پیش فعال بوده و به انجام فعالیّت‌های جهادی مشغول بوده است امّا حدود ۴ تا ۵ سال است که به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

علامه‌زاده عنوان کرد: این گروه جهادی تاکنون فعالیّت‌های جهادی متعددی را در سطح کشور انجام داده است که برای نمونه می‌توان به انجام فعالیّت‌های خدمات‌رسانی در زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و سیل خوزستان اشاره کرد.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز بوشهر به فعالیت‌های جهادی این گروه در استان بوشهر نیز اشاره و تصریح کرد: روستا‌های بنه جابری دشتستان و بن ریز دشتی دو روستای هدف گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر هستند که یک یا دو بار در سال در این روستا‌ها حضور پیدا کرده و ضمن شناسایی مشکلات آن‌ها در جهت رفع این مشکلات و انعکاس آن‌ها به مسئولین مربوطه تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول