اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

به‌مناسبت هفته سربازان گمنام؛ پرونده‌ای برای «بچه‌های بالا» در کرمان

نیروهای اطلاعات استان کرمان طی سال های اخیر با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی و امنیتی مثال زدنی خود توانسته اند عملیات های پیچیده و حساس بسیاری را با موفقیت به سرانجام برسانند که نتیجه آن ارتقای سطح امنیت پایدار در دیار کریمان است.

به‌مناسبت هفته سربازان گمنام؛ پرونده‌ای برای «بچه‌های بالا» در کرمان

خبرگزاری فارس _ کرمان؛مهساحقانیت: هفته جاری به مناسبت میلاد فرخنده و مبارک امام عصر (عج) با عنوان هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است و این در حالی ست که نیروهای اطلاعات استان کرمان طی سال‌های اخیر با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی و امنیتی مثال زدنی خود عملیات‌های پیچیده و حساس بسیاری را با موفقیت به سرانجام رسانده‌اند که نتیجه آن ارتقای سطح امنیت پایدار در دیار کریمان است.

وقتی رازدارترین هستی

"بچه‌های بالا"، اصطلاحی ست که طی سال‌های اخیر برای معرفی نیروهای اطلاعات در بین مردم کوچه و بازار به کار برده می‌شود، شاید شما هم افرادی را دیده باشید که با خرج کردن از "بچه‌های بالا" به دنبال بزرگ جلوه دادن موقعیت و یا شخصیت خود هستند.

این در حالی ست که بچه‌های بالا به علت رازداری و صبر مثال زدنی شان توانسته‌اند بالاتر از خیلی ها قرار گیرند، آنها حرف‌های شان را در سینه نگه می‌دارند تا جایی که حتی اگر عزیزترین شان هم باشی، سخنی از آنها نمی‌شنوی. حال اینکه چگونه بعضی‌ها بی‌اهمیت‌ترین مسائل را از زبان بچه‌های بالا بازگو می‌کنند جای تاسف و تامل دارد.

ما خبرنگاران شاید بیش از هر فرد دیگری می‌توانیم این موضوع را درک کنیم که عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) بهترین لقب برای نیروهای اطلاعات است زیرا در شرایطی که خیلی از مدیران و دست اندرکاران در بخش‌های مختلف به دنبال بزرگنمایی کارهای کرده و نکرده خود هستند اما ما خیلی خوب این را می‌بینیم و درک می‌کنیم که اطلاعاتی‌ها با وجود انجام کارهای بزرگ و خیلی بزرگ اما بسیار گمنام هستند.

گزارش فعالیت‌ها و عملیات‌های نیروهای اطلاعات را گاهی دیگران می‌دهند و حتی کارهایشان بعضی وقت‌ها به  نام پایینی‌ها هم مصادره می‌شود.

در این گزارش سعی شده به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)  با نگاه به بعضی از اقدامات نیروهای اطلاعات استان کرمان طی سال‌های اخیر در حد بضاعت خودمان از تلاش‌های این سربازان مخلص قدردانی کنیم چرا که "آب دریا را اگر نتوان کشید/هم به قدر تشنگی باید چشید...".

فساد اداری ممنوع!

رصد و پیگیری مسائل مربوط به مفاسد اداری و اخذ رشوه از مهمترین اقدامات نیروهای اطلاعات استان کرمان طی سال های اخیر است که از آن جمله می توان به دستگیری مدیرکل یکی از ادارات کل استان کرمان و معاون وی در خردادماه سال گذشته اشاره کرد.

جالب است بدانید، پس از بازرسی از منزل این مدیرکل 37 قطعه سکه طلا تمام بهار آزادی که از طریق نامشروع و ارتشاء کسب شده بود کشف شد، این سکه‌ها در داخل یک اسباب بازی داخل منزل وی جاسازی شده بودند. 25 میلیون تومان کارت هدیه نیز که رشوه گرفته شده بود در محل خانه متهم توقیف شد و یک باب منزل مسکونی که در پنج طبقه بنا احداث شده نیز توقیف شده است.

سوداگران مرگ و محتکران در کرمان امنیت ندارند 

اما از آنجا که استان کرمان با استان هایی هم مرز است که بیشترین حجم قاچاق موادمخدر سنتی را دارند بنابراین مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق مواد یکی از مهمترین و حساس‌ترین عملیات‌های نیروهای اطلاعات در دیار کریمان است.

نیروهای اطلاعات استان کرمان در همه این سال‌ها در راستای ضربه به قاچاقچیان مواد مخدر، باندهای مهم و محوری قاچاق مواد مخدر فعال در داخل و خارج از کشور را شناسایی کرده و مورد ضربه قرار داده‌اند و شرایط به نحوی ست که در سال‌های اخیر دیگر کرمان جای امنی برای قاچاقچیان نیست.

در عین حال از مهمترین اقدامات اداره کل اطلاعات استان کرمان می‌توان به برخورد جدی با پدیده احتکار و محتکرین و شناسایی و کشف تعداد زیادی از انبارهای دپو و احتکار انواع کالا و مایحتاج عمومی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد که صدها میلیارد ریال ارزش داشته‌اند.

رفع تصرف از ده‌ها هکتار اراضی ملی 

با توجه به اینکه مهاجرت به شهر کرمان بر اثر خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر بسیار زیاد شده است و این مهم زمینه را برای سواستفاده و سودجویی زمین خواران در حاشیه شهر ایجاد کرده است بنابراین مبارزه با زمین خواران و رفع تصرف ده ها هکتار از اراضی ملی از دیگر دستاوردهای اداره کل اطلاعات استان کرمان به شمار می رود.

اراذل و اوباش زیر ذره بین ماموران اطلاعات

 افراد شرور هم در استان کرمان از نگاه تیزبین نیروهای اطلاعاتی دور نمی مانند و اراذل و اوباشی که خواب راحت را از چشم مردم مظلوم ربوده اند هم به هر حال دیر یا زود به دست نیروهای اطلاعات دستگیر می شوند و به سزای اعمال ننگین شان می رسند.

 شرور و قاتل فراری "آریا جاویدان" بیش از 20 سال سابقه قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های جنایی داشت که چند مورد هم بازداشت و زندانی شده و مجدداً متواری شده است.

وی 3 مورد درگیری مسلحانه با مأموران، 19 فقره گروگان‌گیری مسلحانه، 13 فقره سرقت مسلحانه، 3 مورد راهزنی مسلحانه، یک مورد تجاوز به عنف مسلحانه، یک مورد قتل مسلحانه، 3 فقره تیراندازی ایذایی به قصد ایجاد رعب و وحشت برای مردم، 7 مورد تهدید و اخاذی، یک مورد فراری‌دادن متهم، 3 مورد نگهداری گروگان و ده‌ها مورد قاچاق و یا سرقت موادمخدر داشت که سرانجام که توسط مأموران پر تلاش اداره‌کل اطلاعات استان دستگیر شد.

 همچنین ضرب و شتم زنان و کودکان روستای نرگسان و سرقت 90 رأس گوسفند از آنان، گروگان‌گیری پسر بچه هشت ساله‌ای از شیراز در سال 83، گروگان‌گیری پسر بچه 12 ساله‌ای در سال 85 و موارد متعدد دیگری که در پرونده اتهامات وی ثبت شده تنها بخشی از اقدامات جنایت‌کارانه این شرور بوده است.

همان طور که در ابتدای این گزارش اشاره شد نیروهای اطلاعات استان کرمان با وجود توانایی و اقتدار بالا اما به دور از هرگونه های و هوی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول