اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۵۳ رأس گوسفند در بروجن قربانی شد/ توزیع بسته‌های گوشت میان یک‌هزار خانواده نیازمند

عضو گروه جهادی ریحانةالنبی شهرستان بروجن گفت: به همت خیران و همزمان با نیمه شعبان ۵۳ رأس گوسفند قربانی و در قالب یک‌هزار بسته 700 گرمی میان نیازمندان شهرستان توزیع شد.

۵۳ رأس گوسفند در بروجن قربانی شد/ توزیع بسته‌های گوشت میان یک‌هزار خانواده نیازمند

ابوالفضل شمسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از نیمه شعبان سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از مراسم‌ها و جشن‌های مذهبی در اعیاد شعبانیه گروه جهادی ریحانةالنبی با همکاری دیگر گروه‌های جهادی شهرستان بروجن تصمیم گرفتند تا برنامه‌ای را تحت عنوان «نذر قربانی» برپا کنند تا با کمک خیران مبالغی جمع‌آوری، گوسفندهایی خریداری و گوشت آن‌ها میان نیازمندان توزیع شود.

عضو گروه جهادی ریحانةالنبی شهرستان بروجن افزود: در سال گذشته با کمک‌هایی که توسط خیران و اهالی شهرهای مختلف شهرستان بروجن جمع‌آوری شد موفق به خرید ۵۷ راس گوسفند و توزیع میان نیازمندان شدیم.

شمسی در مورد نحوه شناسایی نیازمندان بیان کرد: سال گذشته با کمک گروه‌های جهادی و رابط‌هایی که در محله‌ها انتخاب شده بود در عرض یک ماه بانک اطلاعاتی جمع آوری شد و سپس این افراد طبق اوضاع خانوادگی‌شان، خانواده‌ای که بچه یتیم داشت، یا افرادی که بد سرپرست و بی‌سرپرست بودند، یا به علت بدهکاری و بیکاری دچار گرفتاری‌های مالی شده بودند و یا بیمار در خانه داشتند اولویت‌بندی شده و بسته‌های تهیه شده طبق همین اولویت‌بندی‌ها بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال نیز به همت گروه‌های جهادی از اسفند ماه سال گذشته جلسات و تبلیغات برای نذر قربانی آغاز شد و تاکنون توانسته‌ایم ۵۳ گوسفند خریداری کنیم که تا صبح روز گذشته ۵۰ رأس گوسفند قربانی و توزیع شد.

عضو گروه جهادی ریحانة النبی اظهار داشت: مجموع این قربانی‌ها یک‌هزار بسته گوشت ۷۰۰ گرمی شد که تا کنون ۷۰۰ بسته آن توزیع و ۳۰۰ بسته دیگر نیز امروز توزیع خواهد شد.

ذبح گوسفندان با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام شد

وی در خصوص نحوه توزیع گوشت بیان کرد: گوسفندان از روز قبل از نیمه ‌شعبان قربانی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ۱۲ ساعت در سردخانه نگهداری شد و بعد از آن یعنی از ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد بسته‌بندی شدند و توزیع صورت گرفت.

شمسی گفت: ذبح گوسفندان در کشتارگاه و زیر نظر دامپزشکان انجام شد و مأموران بهداشتی از ابتدای کار تا پایان مراحل توزیع کنار ما بودند و کمک‌های فراوانی در همه مراحل داشتند.

اهدای کتاب و محصولات فرهنگی در کنار بسته‌های نذری

عضو گروه جهادی ادامه داد: این گروه علاوه بر نذر قربانی در بحث‌های فرهنگی نیز فعالیت کرد و با توجه به فرزندان موجود در بانک اطلاعاتی خانواده‌های نیازمند محصولات فرهنگی نظیر برچسب، کتاب، پازل متناسب با سن‌ فرزندان خریداری و در مجموع ۱۵۰ بسته همراه گوشت‌های بسته‌بندی توزیع شد.

وی در پایان گفت: از آنجایی که واریزهای مردمی تنها در خرید گوشت مصرف می‌شود لذا تا زمانی که واریزی‌ها ادامه داشته باشد خرید نیر ادامه خواهد داشت اما پیش‌بینی می‌شود با واریزی‌های انجام شده یک گوسفند دیگر نیز به مجموعه گوسفندان خریداری شده اضافه شود که در این صورت ۵۴ گوسفند در نذر قربانی امسال در شهرستان بروجن میان نیازمندان توزیع شده است.

 انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول