اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش ایران به پیشنهاد احتمالی جدید آمریکا درباره برجام

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به امکان مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا درباره احیای برجام واکنش نشان داد.

واکنش ایران به پیشنهاد احتمالی جدید آمریکا درباره برجام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری به احتمال مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای برجام واکنش نشان داد.

در این پیام توییتری آمده است: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است».

شامگاه دوشنبه نشریه پولیتیکو در گزارشی از طرح احتمالی جدید آمریکا برای احیای برجام خبر داد. این نشریه به نقل از دو مقام آشنا نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی این هفته، پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارائه دهند. (جزئیات بیشتر)

پولیتیکو به نقل از یکی از این مقام‌ها نوشت که بر اساس این پیشنهاد، ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص 20 درصد را متوقف می‌کند و در مقابل نیز آمریکا برخی از تحریم‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد.

پس از آن یک مقام ارشد ایرانی در واکنش به این گزارش به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: «غنی سازی 20 درصد در راستای پاراگراف 36 برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند». (جزئیات بیشتر)

مقام‌های ایرانی طی هفته‌های گذشته بارها تاکید کرده‌اند که تنها راه بازگشت آمریکا به برجام، رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) است. 

بر اساس اعلام مقام‌های ارشد ایران، تنها راه توقف کاهش تعهدات برجامی ایران، لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و سپس راستی آزمایی آن است.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول