اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق؛ نخستین واکنش الحشد الشعبی به حمله راکتی علیه پیشمرگه در نزدیکی کرکوک

سازمان الحشد الشعبی در نخستین واکنش پس از انتشار خبر حمله راکتی علیه مقرهای پیشمرگه در نزدیکی کرکوک، تاکید کرد که مبدأ این حمله از مناطق تحت کنترل نیروهای این سازمان نیست.

عراق؛ نخستین واکنش الحشد الشعبی به حمله راکتی علیه پیشمرگه در نزدیکی کرکوک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات مسئول نظامی در منطقه کردستان عراق می‌گویند که شب گذشته (دوشنبه - ۲۹ مارس) مقرهای نیروهای پیشمرگه در مرزهای میان دو استان کرکوک و اربیل، هدف حملات راکتی از سوی طرف‌های ناشناس قرار گرفته است.

«حمه علی» مسئول نیروهای پیشمرگه در محور «بردی نوری» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی کُردی گفت: افراد ناشناس به راکت کاتیوشا به سوی نیروهای پیشمرگه در مرز میان دو استان کرکوک و اربیل شلیک کردند که این راکت‌ها به نزدیکی مقر نیروهای پیشمرگه مستقر در این منطقه اصابت کرد.

وی در گفت‌وگو با شفق‌‌نیوز گفت: سه راکت به سوی منطقه «شیراوه» در نزدیکی ناحیه بردی در مرزهای کرکوک و اربیل شلیک شده است و هیچ خسارت جانی نداشته است.

«محمد خورشید»، مقام مسئول در شعبه سوم حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای محلی کُردی نیز گفت: این راکت‌ها به سوی مقرهای استقرار نیروهای پیشمرگه در شهرک «التون کوبری» در نزدیکی استان کرکوک شلیک شد اما هیچ خسارات جانی به همراه نداشت.

مقامات مسئول کرد تا به این لحظه در خصوص این حمله راکتی، به صراحت اتهامی را به هیچ طرفی وارد نکرده‌اند اما تاکید دارند که راکت‌های مذکور از سوی محوری شلیک شده که در آن گروه‌های مسلح عراقی حضور دارند. یک مقام مسئول در دولت منطقه کردستان به «العربی الجدید»، گفت: این راکت‌ها به سوی نیروهای پیشمرگه شلیک شده، اما تا به این لحظه ما نمی‌توانیم به هیچ طرفی اتهام وارد کنیم. اما منطقه‌ای که از آن، این راکت‌ها شلیک شده تحت نفوذ گروه‌های مسلح وابسته به الحشد الشعبی قرار دارد. دولت تحقیقات لازم را انجام خواهد داد و ما منتظر نتایج تحقیقات برای شناسایی عاملان شلیک این راکت‌ها هستیم.

در نخستین واکنش از سوی سازمان الحشدالشعبی در خصوص این حمله راکتی به مرزهای میان کرکوک و اربیل، «علی الحسینی» سخنگوی این سازمان در محور شمال عراق در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تا به این لحظه ما اطلاعاتی در خصوص واقعیت حمله راکتی علیه نیروهای پیشمرگه در مرز اربیل و کرکوک در دست نداریم و نمی‌دانیم چه طرف یا گروهی این حمله راکتی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی از این محور دور هستند و تاکنون شاهد شلیک هیچ راکت یا خمپاره‌ای نبودند. احتمال دارد که این حمله از سوی مناطق دارای شکاف امنیتی یا مناطق تحت کنترل ارتش یا نیروهای پیشمرگه صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول