اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عضویت رئیس جمهور ترکمنستان در مجلس خلق مصلحتی

رئیس جمهور ترکمنستان به عضویت مجلس خلق مصلحتی این کشور درآمد.

عضویت رئیس جمهور ترکمنستان در مجلس خلق مصلحتی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، به عنوان عضوی از مجلس خلق مصلحتی انتخاب شد.

«گلشاد محمدوا » رئیس مجلس ترکمنستان در جلسه هیئت وزیران این انتخاب را به رئیس جمهور تبریک گفت و تاکید کرد رئیس جمهور 100 درصد آرای مردمی را برای این انتخاب به خود اختصاص داده است. 

رسانه‌های دولتی گزارش دادند بردی محمداف 63 ساله از استان آخال در مجلس خلق مصلحتی انتخاب شد. وی همزمان رئیس قوه مجریه و هم عضوی از مجلس مقننه و نخست وزیر ترکمنستان است.

طبق اصلاحات قانون اساسی که در سپتامبر سال گذشته تصویب شد، اگر رئیس جمهور ترکمنستان به هر دلیلی یا دلایلی قادر به انجام وظایف خود نباشد، اختیارات وی قبل از انتخاب رئیس جمهور جدید به رئیس خلق مصلحتی منتقل می‌شود.

شایان ذکر است که «قربانقلی بردی محمداف» در لیست اولیه 111 نامزدهای اعلام شده در اول مارس قرار نداشت، اما به دنبال نتایج انتخابات کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد که 112 نامزد عضو خلق مصلحتی و مجلس عالی در ترکمنستان ثبت شدند.

تغییرات و اصلاحات قانون اساسی که در سپتامبر سال گذشته تصویب شد که کارشناسان معتقدند یک مانور برای انتقال قدرت به پسر رئیس جمهور، «سردار بردی محمداف» بوده که اخیراً به عنوان معاون نخست وزیر و رئیس اتاق عالی کنترل ترکمنستان منصوب شده است. ضمن اینکه عضویت شورای امنیت دولتی را نیز دارد.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول