اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان کرونا در پاوه/ تمام تفرجگاه‌های شهرستان در روز طبیعت بسته خواهد شد

با اعلام شبکه بهداشت و درمان پاوه نسبت به افزایش ۲۰ درصدی آمار مبتلایان در ۱۰ روز اول فروردین‌ماه، فرماندار این شهرستان دستور تعطیلی تمام راه‌های منتهی به تفرجگاه‌های شهرستان در روز طبیعت را صادر کرد.

افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان کرونا در پاوه/ تمام تفرجگاه‌های شهرستان در روز طبیعت بسته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین جلسه ستاد کرونای شهرستان پاوه در سال‌جاری پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه به ریاست پرویز ایده‌پور فرماندار شهرستان پاوه و با حضور ادارات متولی برگزار شد.

سلیمی، سرپرست شبکه  بهداشت و درمان شهرستان پاوه از افزایش ۲۰ درصدی آمار مبتلایان در ۱۰ روز اول فروردین‌ماه به نسبت تمام طول اسفندماه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه فقط در ۱۰ روز اول فروردین تعداد مبتلایان در شهرستان پاوه ۶۶ نفر بوده که این روند بسیار نگران کننده است و نیاز به ورود جدی داشته و در صورت عدم مداخله تغییر رنگ شهرستان از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز قریب‌الوقوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ مورد بستری در بیمارستان داریم، گفت: پنج مورد از مبتلایان کودک هستند، از ستاد کرونا درخواست ممنوعیت ورود خودروهایی مسافران از شهرهای نارنجی و قرمز همچنین ممنوعیت برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی را داریم.

به گفته سرپرست شبکه  بهداشت و درمان شهرستان پاوه، طی هشت روز گذشته بیش از ۲۵۳ مورد مراجعه به بیمارستان شهرستان داشته‌اند.

 ورودی‌های پاوه بر روی خودروهای شهرهای قرمز و نارنجی بسته شود

کریمی، رئیس بهداشت پاوه در ادامه، خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به کرونا از چهارم فروردین‌ماه هر روز افزایش یافته به طوریکه روز گذشته ۲۴ مورد ابتلا به کرونا داشته‌ایم و احتمال دارد این روند افزایش ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه  تعدادی از مبتلایان شهرستان به کرونا انگلیسی مبتلا شده‌اند، گفت: اگر وضعیت قرمز شود همه متضرر خواهند شد.

رئیس بهداشت  پاوه افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی علی‌رغم تذکرهای مراکز بهداشت و سازمان گردشگری مبنی بر انجام فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت متاسفانه براساس برآوردها با ۱۲۰ درصد ظرفیت مسافرین را پذیرش کرده‌اند.

وی در پایان گفت: لازم است ورودی‌های شهرستان بر روی خودروهای شهرهای قرمز و نارنجی بسته شود.

ارمغان مسافران نوروزی،کروناست

رضایی رئیس بیمارستان پاوه نیز، افزود: نسبت به چهار روز پیش مراجعات برای تست کرونا افزایش یافته است ما انتظار یک افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان طی 72 ساعت آینده را داریم.

وی با بیان اینکه ارمغان مسافران این روزها کروناست، گفت: در یک تحقیق میدانی مشاهده شده ده‌ها خودرو از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، شیراز  و... وارد شهرستان پاوه شده‌اند.

ورود بیش از ۷۲ هزار خودرو به پاوه از ابتدای سال تاکنون

شهریاری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه هم، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۲ هزار و ۱۸۲ دستگاه خودرو وارد شهرستان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش ورودی داشته‌ایم در این مدت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۸۶ درصد افزایش داشته است.

پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: تمام راه‌های منتهی به تفرجگاه‌های شهرستان در روز طبیعت تعطیل خواهد بود و لازم است مردم گرامی شهرستان و خارج از شهرستان با عنایت به این مورد از تردد در این روز خودداری کنند.

فرماندار پاوه اعلام کرد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بقعه سید عبیدالله در روستای هجیج، اسکله قایقرانی، رستوران‌های روستا و تمام اماکن اقامتی این روستا از فردا تا پایان تعطیلات نوروزی بسته خواهد شد.

در جلسه امروز همچنین مصوب شد، تمام باشگاه‌های ورزشی مسقف بسته شده و ورود خودروها از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول