اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نیروی انتظامی از «تولید» پشتیبانی می‌کند/ مبارزه جدی با قاچاق کالا برای تحقق شعار سال

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی در راستای تحقق شعار سال با ایجاد بستری امن برای سرمایه‌گذاری از تولید پشتیبانی می‌کند.

نیروی انتظامی از «تولید» پشتیبانی می‌کند/ مبارزه جدی با قاچاق کالا برای تحقق شعار سال

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: نیروی انتظامی براساس وظایفی که در سال ۱۴۰۰ برای آن تعریف شده ۱۶ اولویت را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: طبق ابلاغ فرماندهی نیروی انتظامی کشور  به سراسر کشور آنچه که برای پلیس مهم است اولویت اول همانا هوشمندسازی پلیس در کشور است؛ در واقع پلیس با استفاده از نگاه هوشمندسازی و فناوری‌های جدید در انجام ماموریت‌های اصلی خود موفق‌تر خواهد بود.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص نامگذاری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: نیروی انتظامی برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده است که با ایجاد یک فضای امن و در واقع یک بستر امن مناسب توسعه اقتصادی اتفاق بیفتد و تولید نیز رونق یابد مبارزه جدی با قاچاق کالا در دستور کار پلیس قرار دارد؛ و در این خصوص کارگروه و کمیته‌هایی برای تحقق شعار سال ایجاد شده که براساس آن کمیته‌ها وظایف پلیس تخصصی را  نیز مشخص خواهد کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی بسیاری از موانع تولیدات را رفع خواهد کرد و از تولید هم پشتیبانی می‌کند و با ایجاد بستری امن برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی این  امر امکان‌پذیر است.

خوردوهایی که از شهرهای نارنجی و قرمز خارج نشوند اعمال قانون خواهند شد

حاجیان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر توقیف خودروها در ایام نوروز، اظهار داشت: خودروهایی که بالای یک‌میلیون تومان جریمه دارند قبلا توقیف می‌شدند، ولی در ایام نوروز خودرویی به خاطر خلافی توقیف نشده، اما از امروز با ابلاغ فرماندهی نیروی انتظامی کشور به صاحبان خودرو ابلاغ می‌شود که برای عدم توقیف نسبت به پرداخت جریمه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: خودروهایی که اقدامات حادثه‌ساز انجام می‌دهند و موتورسیکلت‌های که مزاحمت ایجاد می‌کنند مطمئنا اعمال قانون خواهد شد، البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که به تمامی خودروهایی که در شهرهای نارنجی قرار دارند اخطار داده می‌شود، ظرف ۷۲ ساعت شهرهای نارنجی را ترک کنند در غیر این صورت اعمال قانون خواهند شد.

معاون اجتماعی ناجا همچنین در خصوص تغییر محدودیت‌های شبانه، گفت: محدودیت‌های شبانه که  از ساعت ۹ شب تا ۳ بامداد بود؛ تغییر پیدا کرده و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد خواهد بود.

افزایش  ۸۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور

وی افزود: از مردم تشکر می‌کنیم که در ایام نوروز  همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته اند اما ترددها نسبت به سال گذشته بیشتر شده و در جاده‌ها بیش از ۱۸۴ میلیون تردد داشته‌ایم و این عدد نسبت به سال گذشته که اعمال محدودیت‌ها بیشتر بود ۸۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حاجیان گفت: به تناسب افزایش تردد متاسفانه افزایش تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی را داشته‌ایم به‌طوری که تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

عملکرد نیروی انتظامی استان کرمانشاه بسیار مطلوب است

حاجیان در پایان به عملکرد نیروی انتظامی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: عملکرد نیروی انتظامی استان کرمانشاه بسیار مطلوب است همکاران با جدیت حضور و ظهور دارند همان طور که همه واقف هستند ظهور پلیس مهم‌تر از حضورش در صحنه است.

وی افزود: کرمانشاه از استان‌های بسیار امن کشور است از لحاظ انتظام‌بخشی و ماموریت‌های خاص نیز از ارزیابی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول