اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صعود دانش فراز به جمع هشت تیم برتر لیگ دسته یک کشور

تیم دانش فراز البرز به جمع ۸ تیم برتر کل کشور در رقابت‌های لیگ بسکتبال دسته اول باشگاه‌های کشور صعود کند.

صعود دانش فراز به جمع هشت تیم برتر لیگ دسته یک کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تیم دانش فراز البرز با پیروزی مقابل بانی‌نو تهران در مرحله پلی‌آف نهایی منطقه شمال به جمع ۴ تیم برتر منطقه شمال و ۸ تیم برتر کل کشور در رقابت‌های لیگ بسکتبال دسته اول باشگاه‌های کشور صعود کند.

تقابل دو تیم در هر دو بازی رفت و برگشت بسیار نزدیک و پایاپای بود. در حالی که دیدار رفت علی‌الرغم تلاش زیاد جوانان البرزی این بانی‌نو بود در دقایق پایانی با نتیجه ۷۶ - ۷۳ برنده رقابت شد.

دانش فراز البرز برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی با اختلاف امتیاز ۴ در بازی برگشت داشت. در این بازی که همانند بازی رفت بسیار نزدیک پیگیری می‌شد، نتیجه در پایان کوارتر چهارم ۶۷ - ۶۴ شد تا تکلیف تیم صعودکننده در وقت اضافه مشخص شود و بازی حساس‌تر از قبل دنبال شود.


در وقت های اضافی تیم دانش فراز با ارائه بازی بهتر در حمله و دفاع قوی‌تر نسبت به بانی‌نو موفق شد ۷۷ - ۷۰ برنده بازی برگشت و مجموع سری پلی‌آف شود و جواز حضور در مرحله ۱/۴ نهایی لیگ بسکتبال دسته یک باشگاه‌های کشور را کسب نماید.

بدین ترتیب تیم‌های دانش فراز البرز، نبوغ اراک و شهرداری نوین گرگان به همراه برنده تقابل خانه بسکتبال صومعه سرا و آتشی تهران چهار تیم برتر منطقه شمال را تشکیل خواهند داد. در مرحله بعدی لیگ بسکتبال دسته اول باشگاه‌های کشور، چهار تیم برتر منطقه شمال به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا جایگاه اول تا چهارم این منطقه مشخص شود و در مرحله ۱/۴ نهایی به صورت ضربدری به مصاف تیم‌های منطقه جنوب کشور بروند.

پژمان مدنی، سرمربی تیم دانش فراز البرز، امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس از کرج، گفت: یکی از سخت‌ترین بازی‌ها و حساس‌ترین بازی‌ها بود باید بگویم هر دو تیم شانه به شانه هم پیش رفتند و در آخر در وقت اضافه با تمرکز لازم تیم با‌تجربه و پرمهره بانی‌نو را شکست دادیم و به جمع ٨ تیم کشور راه پیدا کردیم.

مدنی در رابطه با عملکرد بازیکنان خود اظهار کرد: عدم تمرکز بازیکنان در بازی مهم اول که روز جمعه برگزار شد، باعث شد بازی دوم حساس شود. بازیکنان و همکارانم خیلی زحمت کشیدند و از همگی ممنونم. به نظرم یکی از دلایل عدم تمرکز، دور بودن تیم از شرایط مسابقه بود. طبق برنامه مسابقات بایستی با تیم کرمانشاه رودررو می‌شدیم که ٢ روز قبل از مسابقه بازی از طرف فدراسیون کنسل شد و تا قبل از عید نوروز بیش از ٣ بار برنامه بازی تغییر پیدا کرد و همین امر باعث شد تیم از شرایط تمرینی و مسابقه خارج شود، که اگر مسابقه قبل از عید برگزار شده بود، قطعا این مرحله به این شکل حساس نمی‌شد.

سرمربی نماینده البرز با اشاره به اینکه یک تیم به اندازه ضعیف‌ترین بازیکنش قدرت دارد، افزود: من و همکارانم تمام تلاشمان را می‌کنیم که نقاط ضعف تیم رو کم کنیم و بازیکنان روز به روز ارتقا پیدا کرده تا بتوانند به تیم کمک کنند. قطعا هر ٨ تیم صعود کننده به این مرحله مدعی کسب مدال و کسب سهمیه سوپر لیگ هستند و تیم ما هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مرحله هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد و با شرایط روانی مناسب و تمرکز بالا وارد مسابقه شود به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هر چهار تیم صعود کننده به این مرحله تیم‌های پرمهره، باکیفیتی هستند و بازی‌های سختی در پیش داریم. این مرحله بسیار مهم است و موفقت در این مرحله و گرفتن جایگاه بالای جدول راه صعود به مرحله نهایی را هموار خواهد کرد.

مدنی در پایان در رابطه به حضور در لیگ برتر تصریح کرد: برای راهیابی به لیگ امیدوار هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم.اینکه مدیریت باشگاه و شخص مدیرعامل چه تصمیمی برای سال آینده خواهند گرفت، به بعد از مسابقات امسال موکول می‌شود.

وی افزود: قطعا حضور در لیگ برتر افتخار بزرگی برای همگی بازیکنان و کادر و مجموعه دانش فراز خواهد بود. به لحاظ سخت افزاری استان البرز توان حضور در لیگ برتر رو دارد، اما به لحاظ فکری و خواست مدیران ورزش استان برای حضور در این سطح هنوز آمادگی وجود ندارد. امیدوارم روزی برسد که همه ارکان جامعه بسکتبال استان و در رأس آن هیأت بسکتبال استان از حامیان مالی حمایت‌های لازم را انجام دهند و باعث دلگرمی باشگاه‌ها برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ و سازندگی و ارتقا سطح فنی بازیکنان پایه شوند، که تا کنون چنین نبوده است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول