اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرهنگ جهاد اساس کار انقلاب است/ اعزام گروه‌های جهادی به سی‌سخت و زابل

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ جهاد توسط جهادگران بسیج سازندگی در حال گسترش است که در واقع اساس کار انقلاب محسوب می‌شود.

فرهنگ جهاد اساس کار انقلاب است/ اعزام گروه‌های جهادی به سی‌سخت و زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در بازدید از اردوهای جهادی نوروزی در سطح شهر اراک و در جمع جهادگران بسیج سازندگی اظهار کرد: بزرگترین تفکری که به برکت انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام(ره) در کشور جاری شد تفکر جهادی و فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی بود که امروز به خوبی شاهد آثار و خیرات این تفکر در سطح جامعه هستیم.

وی افزود: تفکر جهاد، ایثار و شهادت از جمله بزرگترین برکات وجودی امامین انقلاب است و ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته به خوبی از این تفکر استقبال کرده‌اند و امروز بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور به برکت این تفکر است که باید قدر آن را بدانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در همه ابعاد است و اگر می‌خواهیم در راه تعالی و پیشرفت حرکت مؤثر و جهشی داشته باشیم باید به این فرهنگ ارزشمند اهمیت دهیم.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: یکی از مصادیق جهاد همان جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب بود که ثمره آن حرکت خیرات و برکات زیادی برای کشور داشت و توانست حجم عظیمی از خرابی‌ها و ویرانی‌ها را آباد کند و آن تفکر به معنای واقعی آبادی و سازندگی در کشور را رقم زد.

وی تصریح کرد: امروز آن چیزی که برای پیشرفت در گام دوم انقلاب به آن نیازمند هستیم فرهنگ جهاد است که خوشبختانه توسط جهادگران بسیج سازندگی در حال گسترش است و در واقع اساس کار انقلاب محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی و جهادگران بسیج سازندگی افتخار ملت ایران هستند و بسیجیان جهادگر با حضور به موقع خود در میدان‌های نبرد کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته‌اند.

دری‌نجف‌آبادی گفت: حمایت از نیازمندان، محرومین و بیماران یکی دیگر از مصادیق جهاد است که در ایام بیماری کرونا این موضوع توسط ملت ایران و بسیجیان چشمگیر بود و جهادگران بسیجی با اقدامات مؤثر خود توانستند آسیب‌های زیادی را برطرف کنند و البته باید این حرکت با قوت ادامه‌دار باشد.

وی افزود: امروز جهادگران بسیج سازندگی خدمات بسیار خوبی به مناطق محروم و کم برخوردار ارائه می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است و بسیجیان جهادگر با عشق و اعتقاد قلبی وارد میدان خدمت می‌شوند و همین مؤلفه باعث اثرگذاری فعالیت‌های آنها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: جهادگران بسیج سازندگی از مؤمن‌ترین و دلسوزترین افراد به انقلاب اسلامی هستند که بهترین روزهای عمر خود را صرف خدمت به مردم و نیازمندان می‌کنند و این‌ها باید الگوی همه جوانان باشند.

دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: جوانان باید از فرصت جوانی به خوبی استفاده کنند و بتوانند با استفاده از این فرصت گام‌های بلندی برای پیشرفت و تعالی جامعه بردارند.

وی اضافه کرد: امروز جهادگران بسیج سازندگی استان مرکزی در خدمت‌رسانی به محرومین پیشگام هستند و خوشبختانه با حضور به موقع خود در مناطق مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، سی سخت و سایر مناطق دیگر منشأ خدمات و اقدامات گسترده‌ای هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رسیدگی به اشتغال، رفع نیازهای مردم، رفاه، آموزش، فرهنگ، بهداشت و سلامت مردم که توسط جهادگران بسیج سازندگی انجام می‌شود جزء مقدس‌ترین و بهترین عبادت‌ها است.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی از سال‌های گذشته در امر خدمت به مناطق محروم پیش‌قدم بوده و نمونه بارز آن در خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده سال ۹۸ بود که جهادگران بسیج سازندگی با حضور به موقع خود توانستند اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

وی اضافه کرد: امروز سپاه حضرت روح‌الله در استان با فرماندهی و هدایت‌های سردار محسن کریمی منشأ خدمات و اقدامات بسیار گسترده در ابعاد مختلف به مردم است و تلاش‌های بسیار قابل تقدیری در حال انجام است و همه خصوصاً دستگاه‌های متولی باید به سهم و توان خود در این اقدامات اثرگذار مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اردوهای جهادی صدها درس برای جوانان و نوجوانان دارد که مهمترین آن درس خداشناسی و معرفت، وفاداری، خدمت‌رسانی، توجه محرومین، تجربه و... است که می‌تواند آنها را برای آینده به خوبی تربیت کند.

دری‌نجف‌آبادی تأکید کرد: همه باید فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی را تا مرز شهادت دنبال کنیم و اگر می‌خواهیم از رهروان راه و مکتب شهید سلیمانی(ره) باشیم باید به تفکر جهاد و ایثار اهمیت دهیم و پیروزی اسلام برگرفته از این تفکر ارزشمند است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری طنین‌انداز کردن تفکر و کار جهادی در کشور است و این نشان از اهمیت این تفکر است چراکه تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هرکجا با کار و روحیه جهادی پیش رفتیم توانستیم موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را به دست آوریم.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی تفکر و کار جهادی یک اصل مهم محسوب می‌شود و لذا باید تلاش کنیم تفکر جهادی فراگیر شود که لازمه این کار بسیج عمومی و هدایت عموم مردم و خصوصاً جوانان در فعالیت‌های جهادی است.

 

وی افزود: ثمره کار و روحیه جهادی باید خدمت‌رسانی همه‌جانبه برای تحقق عدالت و پیشرفت باشد چراکه این مسئله یکی از آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه امروز با طنین‌انداز شدن حرکت‌های جهادی شاهد تربیت حجم عظیمی از نیروهای جوان و دلسوز به انقلاب هستیم و این مسئله در گام دوم انقلاب با قوت ادامه پیدا خواهد کرد ادامه داد: بزرگترین دستاورد اردوهای جهادی کادرسازی برای گام دوم انقلاب است و این یکی از مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که خوشبختانه تاکنون در آن موفق بوده است.

کریمی با بیان اینکه امروز فضای اردوهای جهادی جدای از اینکه مسائل تربیتی را دنبال می‌کند به یک سبک زندگی موفق تبدیل شده و باید با جدیت دنبال شو تصریح کرد: بزرگترین سرمایه‌های اردوهای جهادی مردم و جهادگران مخلص هستند که بدون هیچ‌گونه ادعا و چشم‌داشتی در میدان خدمت‌رسانی حاضر می‌شوند و تمرکز اردوهای جهادی کادر سازی برای گام دوم انقلاب باید باشد.

وی اضافه کرد: الگویی که در اردوهای جهادی برای خدمت به مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی انجام شد و بسیار موفق عمل کرد امروز برای رفع آسیب‌های اجتماعی در حال به‌کارگیری است و لازمه موفق شدن آن پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه مسئولین و دستگاه‌های مرتبط است که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: جهادگران بسیجی در هر کاری ورود پیدا کردند توانسته‌اند افتخارآفرینی کنند و حماسه‌هایی از جنس ایثار و ازخودگذشتگی رقم زدند.

کریمی گفت: امروز مردم ایران و خصوصاً مردم روستاها به جهادگران بسیجی افتخار می‌کنند و به وضوح می‌بینیم جهادگران در هر روستایی که حضور پیدا می‌کنند مردم آن منطقه با گرمی از آنها استقبال می‌کنند و این یک سرمایه بزرگ است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: خوشبختانه در نوروز سال جاری استقبال جوانان از اردوهای جهادی در سطح استان مرکزی بسیار چشمگیر بود و بسیجیان جهادگر توانستند با حضور خود در صحنه‌های مختلف جلوه‌هایی از کارآمدی بسیج و تفکر نجات‌بخش جهادی را رقم بزنند.

امید محترمی اظهار کرد: جهادگران بسیجی سهم بسزایی در امیدآفرینی در جامعه دارند و با حضور خود در مناطق محروم و کم برخوردار موجب دلگرمی مردم می‌شوند.

 

وی افزود: نوروز سال ۱۴۰۰ جهادگران بسیج سازندگی در ابعاد مختلفی خدمت‌رسانی خود به ولی‌نعمتان را انجام می‌دهند که فعالیت‌های سازندگی و عمرانی، مقابله با بیماری کرونا، ایفای نقش در طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی، کشاورزی و دام و طیور و محرومیت‌زدایی در همه ابعاد از جمله فعالیت‌های جهادگران بسیجی است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: بیش از ۸۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ که عمدتاً از دانشجویان و طلبه‌های بسیجی هستند در سراسر استان برای ساخت ۲۵ منزل محرومین خدمت‌رسانی می‌کنند.

محترمی ادامه داد: ۲ گروه جهادی در منطقه سی سخت و ۲ گروه جهادی در منطقه زابل سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف به ولی‌نعمتان انقلاب خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه و طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی خدمت‌رسانی می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان خدمات در قالب کمک‌های مؤمنانه ارائه شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: یکی از عرصه‌های دیگری که جهادگران بسیج سازندگی مشغول خدمت‌رسانی هستند بهداشت دام و طیور است که در سراسر استان بیش از ۱۲ گروه جهادی متخصص در این قالب خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نوروز سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰۰ جهادگر با ارائه بیش از ۱۰ هزار نفر روز خدمت در مناطق محروم فعالیت داشته باشند و این یک افتخار بزرگ در کارنامه جهادگران بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول