اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«شنای پروانه» به صورت آنلاین اکران می‌شود/ جایزه آمریکایی‌ها به «گورکن»

با تعطیلی سینماهای پایتخت و پس از گیشه کم‌رمق نوروزی، فیلم سینمایی «شنای پروانه» از فردا اکران آنلاین می‌شود.

«شنای پروانه» به صورت آنلاین اکران می‌شود/ جایزه آمریکایی‌ها به «گورکن»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «شنای پروانه» فیلم تحسین‌شده جشنواره فجر سال ۹۸ از فردا (چهارشنبه یازدهم فروردین) ساعت ۱۶ از طریق سامانه‌های فیلیمو و نماوا به صورت آنلاین اکران می‌شود.

این فیلم پس از استقبال از سوی اهالی رسانه و منتقدان در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، گیشه پرفروشی را پیش‌بینی می‌کرد اما به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، با چالش مواجه شد. صاحبان فیلم آن را از پرده پایین کشیدند و گفتند تا زمان عادی‌شدن شرایط، فیلم را نمایش نخواهند داد.

بنابراین، پس از چند ماه وقفه، شنای پروانه از تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سالن‌های سینما مجدداً روی پرده رفت و تا امروز یک میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان فروخته است.

لو رفتن نسخه غیرقانونی «شنای پروانه» دیگر چالشی بود که این فیلم با آن مواجه شد و بسیاری همان زمان منتظر اکران آنلاین آن بودند، اما انجام نشد. محمد کارت کارگردان شنای پروانه در واکنش به این موضوع نوشت: خدمت آنان که خواسته یا ناخواسته فیلم را غیرقانونی دیده‌اند، پیشنهاد می‌دهم برای آرامش وجدان خودشان و رضایت ما، یا فیلم را دوباره بر پرده سینما ببینند یا در زمان اکران آنلاین دوباره تماشایش کنند.

 

 

* درخشش «گوکن» در دو جشنواره آمریکایی

فیلم سینمایی «گورکن» از جشنواره فیلم «فارگو» و «پراسپکتور» جایزه گرفت.

یلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه کنندگی سینا سعیدیان در بیست و دومین حضور بین‌المللی خود دیپلم افتخار بهترین فیلم سینمایی را از بیست‌ویکمین جشنواره فیلم «فارگو» دریافت کرد. جشنواره بین‌المللی «فارگو» هر سال در بخش‌های سینمایی، فیلم کوتاه، مستند، تجربی، انیمیشن و فیلم‌های دانشجویی برگزار می‌شود و امسال از ۱۲ اسفند ۹۹ تا ۷ فروردین ۱۴۰۰ در شهر فارگوی آمریکا برگزار شد.
فیلم سینمایی «گورکن» ماه گذشته نیز توانست جایزه بهترین فیلم سینمایی را از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پراسپکتور» در آمریکا، از آن خود کند.
«گورکن» روایت زنی به‌نام سوده شریف‌زادگان با بازی ویشکا آسایش است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول