اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بانک مرکزی سهم هر بانک از تسهیلات مسکن را مشخص کند /وام 300 میلیونی ساخت در راه است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پیگیری از بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک برای پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 1.2 میلیون متقاضی واجد شرایط در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

بانک مرکزی سهم هر بانک از تسهیلات مسکن را مشخص کند /وام 300 میلیونی ساخت در راه است

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه 1400 و هدایت 360 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی به حوزه ساخت مسکن، گفت: در شرایط کنونی پیگیری از بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک برای پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 1.2 میلیون متقاضی واجد شرایط در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

*مکاتبه وزارت راه و شهرسازی با بانکی مرکزی به منظور پیگیری تسهیلات 300 میلیونی ساخت مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان این نکته که طبق قانون بانک مرکزی تا انتهای فروردین ماه باید سهمیه هر بانک برای پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن را مشخص و روند پرداخت را به صورت برخط گزارش دهد، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی این بحث را در قالب مکاتبه‌ای به بانک مرکزی ارسال می‌کند تا شاهد اجرای دقیق قانون بودجه باشیم.

وی در تشریح تبصره 18 قانون بودجه، افزود: براساس این تبصره، در سال 1400،مبلغ 360 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات پرداختی برای ساخت در مجموع 1.2 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب تسهیلات 300 میلیون تومانی به متقاضیان واجد شرایط ارائه خواهد شد.

*وزارت راه و شهرسازی آمادگی تامین زمین و معرفی 1.2 میلیون متقاضی واجد شرایط را دارد

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا وزرات راه و شهرسازی امکان تامین زمین و همچنین معرفی افراد واجد شرایط برای استفاده از 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ساخت مسکن را دارد یا خیر؟ گفت: به طور کلی باید گفت، این آمادگی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و برنامه ریزی برای تامین زمین 5 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است و از نظر آمادگی و اقدام مشکلی برای ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی در سال 1400 وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه تامین منابع مالی روند ساخت مسکن را تسهیل خواهد کرد، گفت: در قانون ذکر شده، الویت ساخت واحدهای مسکونی با بافت‌های فرسوده است که نیازی به تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ندارد و منابع مالی 360 هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن می‌‌تواند به ارتقای این بافت کمک شایانی کند.

محمود زاده در پایان گفت: در مجموع مشکل خاصی از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور جهش تولید مسکن وجود ندارد، چون برنامه‌ریزی‌های آن لازم برای تامین زمین و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط از پیش انجام شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول