اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند بیماری در سیستان و بلوچستان نشان دهنده افزایش آرام موارد مثبت، موارد بستری و موارد فوت ناشی از بیماری کرونا است.

خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدی است

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  در شبانه روز گذشته متاسفانه 4 نفر از هم استانی های عزیزمان را بر اثر این ویروس از دست داده ایم، آخرین باردر تاریخ 2 بهمن ماه 1399 بود که 4 فوت ناشی از بیماری کرونا در24 ساعت در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسید و در تمام این مدت یا فوت روزانه ناشی از کرونا نداشتیم و یا اینکه این تداد بین 1 تا 2 نفر در روز بوده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل فوت شدگان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا در سطح استان به 1 هزار و 192 رسیده است و در 24 ساعت گذشته با شناسائی 46 نفر دیگر از هم استانی های عزیزمان، تعداد کلّ موارد مثبت کووید -19 بر اساس نتایج آزمایشگاهی به 28  هزار 497 نفر رسیده است.

هاشمی شهری با بیان اینکه ویروس جهش یافته تقریبا در حال جایگزینی با ویروس قبلی است گفت: این نوع از ویروس به دلیل قدرت سرایت و بیماری زائی بالا خطرناک تر از نوع قبلی است و به همین دلیل موج بعد همه گیری نیز در مقایسه با موج قبلی خطرناک تر خواهد بود.

هاشمی شهری با اظهار نگرانی در زمینه کاهش درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمتر از 60 و برگزاری مراسم عزا، عروسی و دورهمی های خانوادگی گفت: در این برنامه ها به دلیل رسم و رسومات خاصّ و تناول غذا، شیرینی و سایر خوراکی ها عملا امکان استفاده از ماسک برای افراد وجود ندارد.

وی افزود: سابقه مثبت خانوادگی همچنان نقطه مشترک اصلی در بین بیشتر مبتلایان به کروناست که این موضوع نشان دهنده نقش دور همی های خانوادگی و یا عدم جداسازی موارد مثبت از سایر افراد در منزل است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن درخواست مجدد از همه مردم و مسئولین برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تامین شرایط لازم برای رعایت این دستورالعمل ها گفت: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و در آستانه روز طبیعت و 13 فروردین از برگزاری تجمعات انسان خود داری کنیم.

وی با بیان اینکه به طور سنتی و همه ساله در روزهای ابتدائی سال جدید، برنامه های دید و بازدید اداری نیز در بسیاری از سازمان ها و ادارت دولتی برگزار می شود گفت: امسال هم برگزاری این قبیل مراسم به صورت متمرکز ممنوع است و از کارکنان ادارات و سازمان ها هم درخواست می کنیم تا به شکلی اقدام نمایند تا حداقل ارتباطات مستقیم  را در محل کار خود داشته باشند.   


انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول