اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قانون اساسی محور دیدار «جباراف» با نماینده سازمان ملل

رئیس جمهور قرقیزستان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آسیای مرکزی در مورد موضوعات اصلی همکاری گفت‌وگو کردند.

قانون اساسی محور دیدار «جباراف» با نماینده سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «ناتالیا ژرمن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی دیدار کرد.

در این دیدار، زمینه‌های همکاری مشترک و همچنین فرایندهای سیاسی-اجتماعی و اوضاع اپیدمیولوژیکی در کشور مورد بحث قرار گرفت.

رئیس دولت از فرایند کمک سازمان ملل به «بیشکک» در چارچوب پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: حوادث اکتبر سال گذشته نقطه عطف دیگری در تاریخ کشور بود اما در مدت کوتاهی موفق به تثبیت اوضاع شدیم.

جباراف تأکید کرد که امروز اوضاع در قرقیزستان پایدار و مقدمات همه پرسی در مورد تصویب نسخه جدید قانون اساسی در حال انجام است.

وی با استناد به حمایت شرکای بین المللی ابراز اطمینان کرد که در این دوره نیز موفق خواهند بود و از نهادهای سازمان ملل متحد برای مساعدت در انجام فرآیندهای انتخاباتی در کشور تشکر کرد.

به گفته رئیس دولت، اولویت قرقیزستان اجرای اصلاحات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، قضایی و اجرای قانون و مبارزه با فساد و جرم است.

جباراف با اشاره به تأثیر منفی بیماری همه گیر در اوضاع اقتصادی-اجتماعی کشور ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد در مبارزه با این بیماری و پیامدهای آن را حمایت کند.

وی در مورد اصلاح قانون اساسی بیان کرد: اگر پیش نویس جدید قانون اساسی تصویب شود، این امر موجب تقویت نظم در کشور و تضمینی برای توسعه بیشتر آن خواهد شد.

رئیس جمهور تأکید کرد که رهبری کشور از اراده سیاسی قوی برای انجام اصلاحات گسترده سیاسی - اجتماعی و اقتصادی - اجتماعی برخوردار است.

به نوبه خود، ژرمن تأکید کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، بسیار دقیق روند فرآیندهای منطقه آسیای مرکزی به ویژه قرقیزستان را دنبال می‌کند.

وی همچنین بازگشت 79 کودک از عراق به کشور را یک عمل انسان دوستانه خواند و به رئیس جمهور تبریک گفت.

به گفته ژرمن قرار است در تابستان امسال اقدامی علیه تروریسم با عنوان «هفته مبارزه با تروریسم در نیویورک» برگزار شود که به طور گسترده تجربه موفقیت قرقیزستان در بازگرداندن شهروندان خود را برجسته خواهد کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد روندهای آتی انتخابات در کشور با مشارکت همه اقشار مردم در فضای باز و شفاف برگزار شود.

علاوه بر این، وی آمادگی برای ارائه کمک‌های تخصصی در تهیه فهرست قوانین ملی، همکاری در واکسیناسیون جمعیت در برابر عفونت ویروس کرونا را بیان و پیشنهاد کرد که امکان ایجاد یک شورای مشترک بین قرقیزستان و سازمان ملل در زمینه حقوق بشر فراهم شود.

در پایان جلسه، جباراف بار دیگر اطمینان داد که بیشکک همچنان به اصول دموکراسی، حقوق بشر و همچنین کلیه تعهدات بین المللی خود پایبند است و برای همکاری فعال در همه موارد ابراز آمادگی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول