اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: سئول از «منطق گانگستری» واشنگتن پیروی می‌کند

خواهر رهبر کره شمالی اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی درباره آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ را محکوم و سئول را به دنباله‌روی از منطق گانگستری واشنگتن متهم کرد.

کره شمالی: سئول از «منطق گانگستری» واشنگتن پیروی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم یو جونگ» عضو کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی به اظهارات اخیر «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کیم روز سه‌شنبه گفت: «منظور او (مون) این بود که گام‌های برداشته شده توسط ما در راستای تقویت قابلیت‌های دفاع ملی خود و اقدام در راستای حقوق مشروع در خصوص حق حاکمیت ما، موجب هراس در کره جنوبی بوده و به مانعی برای تلاش جهت ایجاد فضای مساعد برای گفت‌وگو تبدیل شده است».

خواهر رهبر کره شمالی در ادامه گفت: «این رفتارهای غیرمنطقی و گستاخانه کره جنوبی دقیقاً مشابه منطق گانگستری آمریکا در خطا دانستن حق دفاع از خود توسط کره شمالی است که آن را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل و تهدیدی برای جامعه جهانی توصیف می‌کند».

این مقام ارشد کره شمالی افزود: «مون از اینکه به عنوان طوطی دست‌آموز آمریکا مورد ستایش قرار گیرد شرم ندارد. این همان‌چیزی است که خود درگیری و افتادن در تله خود توصیف می‌شود».

سال 2019 دو کره اعلامیه پایان جنگ را امضا کرده و برقراری روابط اقتصادی و اجتماعی را آغاز کردند. با این حال کره جنوبی به حمایت از مواضع آمریکا در قبال کره شمالی ادامه داد و روند مذاکرات میان دو کشور با وقفه مواجه شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد اما نتوانست با پیونگ‌یانگ درخصوص رفع تحریم‌ها در ازای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کرده به توافق برسد.

«جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا با انتقاد از تلاش ترامپ برای مذاکره با کره شمالی، اعلام کرد اشتیاقی برای چنین دیدارهایی ندارد.

امروز (سه‌شنبه) به درخواست اعضای اروپایی شورای امنیت نشستی پشت درهای بسته برای مشورت فوق‌العاده درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی برگزار می‌شود.

ششم فروردین، ساعاتی بعد از نخستین کنفرانس مطبوعاتی بایدن که در آن به پرتاب موشکی اخیر کره شمالی هم اشاره شد، پیونگ‌یانگ تصاویری از سکوی موشکی جدید را منتشر کرد.

روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی «رودونگ سینمون» روز پنجشنبه تصاویر مذکور را با عنوان «پرتابه هدایت شونده تاکتیکی نوع جدید که اخیراً توسعه یافته» که یک روز قبل در پرتابی تحت نظارت «ری پیونگ چول» دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره و سایر مقامات آزمایش شد، منتشر کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول