اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

دلفیناریوم کیش

جزیره کیش همه‌روزه مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگرانی است که دوست دارند سفری فوق‌العاده را تجربه کنند.

دلفیناریوم کیش

همان‌طور که از لقب این‌جزیره یعنی "مروارید خلیج فارس" مشخص است، یکی از زیبا‌ترین جزایر مرجانی خلیج فارس محسوب می‌شود که در جنوب ایران و استان هرمزگان قرار دارد. نام جزیره در گذشته‌ها به "قیس" معروف بوده که با گذشت زمان به کیش تغییر کرده است. امکانات فراوانی برای سفر به کیش وجود دارد و مسافران می‌توانند انتظار سفری بی‌نظیر را داشته باشند.

هتل‌های فراوان و امکانات تفریحی زیادی که در این‌جزیره قرار دارند، از‌جمله این‌خدمات به‌شمار می‌روند. دلفیناریوم کیش یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی خاورمیانه است که در ادامه مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد. در قسمت‌هایی از مقاله هم درباره تور کیش و به‌خصوص تور کیش از تهران مواردی بیان می‌شود.

برای آشنایی با تمامی جاذبه های کیش و راهنمای کامل سفر، پیشنهاد میکنیم کتاب سفر کیش علی بابا را دانلود کنید.

بهترین روش سفر به کیش

همان‌طور که گفته شد کیش یکی از مقاصد سفر جذاب برای بسیاری از مسافران است که در بازه‌های مختلف سال به این‌جزیره زیبا سفر می‌کنند. راه‌های زیادی برای سفر به کیش وجود دارد و مسافران می‌توانند وسیله زمینی یا هوایی مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنند. البته برای سفر زمینی شما باید قسمتی از مسیر را هم در دریا طی کنید، پس بهتر است به‌جای سفر زمینی از اصطلاح سفر زمینی-دریایی استفاده کنیم!

خوش‌بختانه از بسیاری از شهر‌ها امکانات و وسایل نقلیه مستقیم وجود دارد یا با اندکی جابجایی می‌توان از شهر‌های اطراف نیز استفاده کرد؛ مثلا می‌توان تعداد انتخاب‌های سفر بیشتری را از تهران در اختیار داشت. شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی نیز عازم سفر شوید و خود را به بندر چارک رسانده و با استفاده از شناور‌های مسافری و باری، خود یا حتی وسیله نقلیه‌تان را به جزیره کیش منتقل کنید. البته اگر از توری مانند تور کیش هتل داریوش استفاده کنید، فرایند رفت‌و‌آمد را به مسئولان تور خواهید سپرد و وظیفه شما لذت از مناظر زیبا خواهد بود.

هتل‌های متنوع و بسیاری هم در کیش وجود دارند که شما می‌توانید محل مناسبی را از بین آن‌ها برای اقامت انتخاب کنید. با این اوصاف، می‌توانید همه این ‌موارد را به متخصصان آن بسپارید و با استفاده از یک تور معتبر و خوب، به‌جای فکر درباره این‌ها، از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. در بسیاری از مواقع شما با انتخاب یک تور، امکانات زیادی با قیمتی کم‌تر از حالت عادی که خودتان رزرو‌ها را انجام دهید، به‌دست می‌آورید. جالب این است که تور‌ها خدمات را کم نمی‌کنند؛ بلکه به‌دلیل قرارداد‌های خاص خود همان خدمات را با قیمتی مناسب‌تر دراختیار مسافران قرار می‌دهند. مثلا اگر شما تور کیش هتل داریوش را انتخاب کنید، اغلب اوقات در مقایسه با رزرو همان خدمات به‌صورت عادی مبلغ مناسب‌تری را پرداخت خواهید کرد.

بزرگ‌ترین دلفیناریوم خلیج فارس

دلفیناریوم یا پارک دلفین کیش، اولین دلفیناریوم ایران است که حتی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی بین کشور‌های حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود. در پارک دلفین کیش شما می‌توانید ساعت‌ها مشغول تماشای بازی دلفین‌های باهوش باشید و لحظه‌ای احساس خستگی نکنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به کیش می‌روید، حتما سری به دلفیناریوم بزنید. مجموعه پارک دلفین در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته و فاصله خوبی تا مرکز شهر دارد. مسافران به‌آسانی می‌‎توانند با تاکسی‌هایی که در مرکز شهر هستند، به این‌مجموعه مراجعه کنند. اگر از تور کیش هتل داریوش یا دیگر تور‌هایی که خدمات سفر به جزیره کیش را ارائه می‌دهند استفاده می‌کنید، می‌توانید از مسئولان تور درباره زمان و برنامه بازدید از پارک دلفین‌ها سوال کنید. اگر بازدید از این مجموعه در برنامه‌های عمومی آن‌ها قرار نداشت، خودتان در زمانی خاص از گردش در آن‌جا لذت ببرید.

 

امکانات دلفیناریوم

مجموعه پارک دلفین کیش، صرفا به محوطه دلفین‌ها ختم نمی‌شود و در دل این ‌مجموعه که مساحتی در حدود 100 هکتار دارد امکانات و تفریحات دیگری هم قرار گرفته‌اند. به‌عنوان مثال فضای سبز زیبا و باغ پرندگان آن خود می‌توانند افراد زیادی را برای بازدید به این‌مجموعه جذب کنند. گونه‌های گیاهی فراوانی در مجموعه هستند که زیبایی ظاهری و عطری دل‌نشین را به جذابیت‌های مجموعه اضافه کرده‌اند. در دلفیناریوم کیش علاوه‌بر دلفین‌های دوست‌داشتنی سری به دیگر گونه‌های جانوری هم بزنید که میهمان این پارک هستند. از‌جمله این جانوران می‌توان به شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و گراز دریایی اشاره کرد. باغ پرندگان این ‌مجموعه نیز در نوع خود بی‌نظیر است و تماشای پرندگان مختلفی که در آن قرار دارند، لذتی ویژه برای علاقه‌مندان خواهد داشت.

اگر دوست دارید با تور به کیش سفر کنید و حتما برنامه‌های مشخصی را در برنامه‌های خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم سری به لیست تور کیش از تهران بزنید. معمولا تور‌های بیشتر و متنوع‌تری را از تهران پیدا خواهید کرد که انطباق بیشتری با برنامه‌های شما داشته باشند. اگر به تماشای دلفین‌ها، خزندگان و پرندگان علاقه داشته باشید، بازدید از مجموعه دلفیناریوم کیش در زمانی خاص می‌تواند جزئی از محدودیت‌های شما برای انتخاب تور مورد‌نظر باشد.

 

کلام آخر

مروارید خلیج فارس مجموعه تفریحی بی‌نظیری به نام دلفیناریوم را در دل خود جای داده که کنار دیگر زیبایی‌ها و عجایب این‌جزیره مسافران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. پارک دلفین کیش اولین دلفیناریوم ایران و بزرگ‌ترین آن در خلیج فارس است. حتما در سفر خود از این ‌مجموعه بازدید کنید و مطمئن باشید بازدید از گونه‌های گیاهی و جانوری آن در ذهن شما ثبت خواهد شد. برای این‌که دغدغه مسائل سفر را نداشته باشید با انتخاب یک تور کیش از تهران کار خود را آسان کنید و فقط روی آرامش و لذت خود در سفر تمرکز داشته باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول