اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

علائم سوختگی موتور یخچال به زبان ساده

آیا علائم سوختگی موتور یخچال را می شناسید؟ برخی از نشانه های سوختگی موتور یخچال به قدری واضح هستند که باید سریعاً به سلامت و کارکرد یخچال خود شک کنید! اما قبل از آنکه بخواهید به دنبال خرید یخچال جدید بروید، با شناسایی علائم خرابی می توانید شرایط تعمیر یا جایگزینی موتور را فراهم کرد.

علائم سوختگی موتور یخچال به زبان ساده

نشانه های احتمالی سوختگی موتور یخچال

هرگونه علامت که نشانه عدم کارکرد صحیح یخچال باشد، می تواند گواهی بر سوختگی موتور باشد. در صورتی که موتور یخچال شما سوخته باشد می توانید از خدمات تعمیرات لوازم خانگی https://tamirsara.com استفاده کنید. این علائم به شرح زیر هستند:

غذای داخل یخچال قبل از تاریخ انقضاء فاسد می شود

اگر به نظر می‌رسد که غذای داخل یخچال خیلی سریع تر از حد معمول خراب می شود، این مورد می تواند نشانه از سوختگی موتور باشد. ابتدا تنظیمات دمای یخچال را بررسی کنید. دمای داخل یخچال باید بین 37 تا 41 درجه باشد.

اگر دما در محدوده نرمال باشد. اما هنوز مشکلی دارید، مرحله بعدی بررسی سالم بودن سفت بودن درزهای در است. مطمئن شوید که در یخچال به درستی بسته می شود، اگر خلاف این بود، باید اقدام به تعویض لاستیک در  یخچال کنید. اگر هم در به درستی بسته می شود و لاستیک سالم است، مشکل از موتور خواهد بود.

در صورتی که مشکل از موتور یخچال باشد، نیاز به تعمیر یخچال خواهید داشت که تعمیرسرا انجام دهنده آن می باشد.

فریزر خیلی سرد است 

بله این امکان وجود دارد. دمای فریزر باید دقیقاً صفر درجه باشد. بنابراین، اگر دمای فریزر بیش از این مقدار است، می تواند نشانه مشکل اساسی باشد. فریزرهای قدیمی در معرض تجمع یخ هستند. اگر با این مشکل مواجه هستید، ابتدا لاستیک در  فریزر را بررسی کنید. یخ زدگی بیش از حد معمول ممکن است نشانه از خرابی سنسور یخ زدایی یخچال باشد. برای بررسی این موضوع باید با تکنسین تعمیر یخچال تماس بگیرید. اگر بررسی شود که سنسور یخ زدایی مشکلی ندارد، خرابی ناشی از موتور خواهد بود.

سر و صدای زیادی از یخچال شنیده می شود 

از بین تمام لوازم خانگی، یخچال و فریزرها صدای بیشتری از خود تولید می کنند. اما اگر سال ها متوجه صدایی نشده اید ولی ناگهان احساس کردید صداهای عجیبی از یخچال بلند می شود، این مورد می تواند یکی از علائم سوختگی موتور یخچال باشد. صفحه کنترل دما، ولتاژ موتورهای کمپرسور و فن را تأمین می کند. بنابراین اگر این قطعه از کار بیفتد، فشار زیادی به فن وارد می کند که در نتیجه باعث ایجاد انواع و اقسام سر و صدا از یخچال می شود. همچنین ممکن است سر و صدا به دلیل جمع شدن گرد و خاک در داخل کمپرسور هوا ایجاد شده باشد، در این مورد باید کمپرسور تمیز شود.

پشت یخچال گرمای زیادی وجود دارد

قسمت پشت یخچال باید گرم تر از قسمت جلوی آن باشد زیرا در این قسمت موتور قرار دارد، اما اگر در هنگام لمس این قسمت احساس گرمای زیادی کردید، می تواند نشانه ای از سوختگی موتور باشد. چندین مشکل مانند کندانسور کثیف، مشکلات سیم پیچ ها یا سیستم تهویه می توانند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شوند. پیشنهاد اول این است که سیم پیچ ها را تمیز کنید. تمیز کردن سیم پیچ ها به یخچال کمک می کند تا حداکثر کارآیی و دوام خود را نشان دهد. اگر هر یک از موارد فوق باعث کاهش گرمای موتور نشد، احتمال خرابی موتور بالاست و شما باید به متخصص مراجعه کنید.

 

 

قبض برق به طور غیر منتظره ای بالا می رود 

اگر اجزای خاصی از یخچال به درستی کار نکنند، می توان اثرات آن را روی قبض برق خود مشاهده کنید. اگر لاستیک در  یخچال معیوب باشد، اجزای دیگر مانند اواپراتور، کندانسور، فن ها و ترموستات ها باید سخت تر کار کنند و بنابراین انرژی بیشتری مصرف خواهند کرد و سوختگی آن متحمل تر است. تجمع چسبناک مواد غذایی نیز ممکن است باعث پارگی زودرس واشر شود. بنابراین مهم است لاستیک در  یخچال را مرتباً با یک اسفنج، آب و صابون تمیز کنید.

علائم سوختگی موتور یخچال 

در صورت برخورد با علائم زیر برای جلوگیری از خسارات بیشتر بهتر است هرچه سریع تر به متخصص یا تعمیرکار

مربوطه تماس بگیرید.

روشن نشدن یخچال 

این مورد مهمترین نشانه از سوختگی موتور یخچال است. اگرچه این مشکل ممکن است ناشی از اختلال در اتصالات، ترموستات و اورلود نیز باشد.

شروع به کار و توقف سریع کمپرسور 

اگر بلافاصله بعد از روشن کردن یخچال و شروع به کار اکمپرسور، یخچال دوباره خاموش شد! این مشکل می‌ تواند ناشی از خرابی رلۀ استارت و یا سوختگی موتور باشد.

پریدن فیوز برق 

بعد از روشن کردن یخچال، صدایی زوزه مانند از آن شنیده می شود و سپس فیوز می پرد و یخچال خاموش می شود. شنیدن این صدا به معنای وجود مشکلی اساسی در موتور است.

بوی سوختگی از داخل یخچال 

به دلیل عدم عملکرد صحیح یاتاقان‌ها، پیستون‌ها و رینگ‌ها، گرما تولید می شود. این گرما باعث انتشار بوی روغن یا سوختگی سیم ها از داخل یخچال می شود که عدم توجه به آن منجر به سوختن موتور است.

قبل از تصمیم گیری به دنبال شناسایی علائم سوختگی موتور یخچال باشید. با مشاهده هر کدام ازعلائمی که گفته شد باید سریعاً با متخصص تماس بگیرید. کارشناسان مجرب تعمیرسرا با چندین سال تجربه و تخصص در تعمییر و عیب یابی انواع برند های جدید و قدیمی موجود در بازار از جمله تعمیر یخچال سامسونگ تعمیرسرا بهترین و سریع ترین راه حل برای مشکل شما هستند. پس از تماس و با هماهنگی شما، تعمیرسرا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های خود را به آدرس شما اعزام می کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول