اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جهادگران و خیرین به کمک باغداران سی‌سختی می‌آیند

فرماندار دنا گفت: آب کشاورزی مزارع و باغات زلزله زده در کمترین زمان ممکن با کمک جهادگران تامین می‌شود.

جهادگران و خیرین به کمک باغداران سی‌سختی می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، فرماندار دنا اظهار کرد: امیدواریم آب کشاورزی مزارع و باغات زلزله زده در کمترین زمان ممکن تامین شود.

فرماندار دنا گفت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال مانع زدایی از تولید نامگذاری شده دلسوزان پا به عرصه خدمت جداول کشاورزی چشمه میشی سی سخت، روستای کوخدان، اقبال آباد، سرمور، بیاره، کریک، دارشاهی را که بر اثر زلزله تخریب یا پر گردیده گام به گام همه  ادارات در کنار همدیگر با یک هدف برای خارج کردن کشاورزی و باغداری از بن بست بی آبی ترمیم و لایه برداری کردند.

در ادامه بازدید عبدالحمید پناهی فرماندار دنا به همراه  نجفعلی آراسته مدیر جهاد کشاورزی دنا از برخی کانال‌های کشاورزی که زیر نظر مستقیم ناظرین باسابقه جهاد کشاورزی هم اکنون در حال بازسازی بوده اظهار داشت: زحمات شما ستودنی است، جهادگران عرصه رزم خدمت سپاهیان عزیز، خیرین استان‌های همجوار، شرکت های پیمانکاری، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی دنا که شب و روز برای آسایش و آرامش شغلی کشاورزان و باغداران تلاش می کنید یاریگر ما در زلزله اخیر شهرستان هستید.

رئیس شورای کشاورزی دنا گفت: ۲۵ درصد تولیدات محصولات کشاورزی استان در شهرستان دناست که در اثر زلزله بهمن ماه ۹۹ خسارت های زیادی به زیر ساخت های کشاورزی  وارد گردیده است لذا با تدابیر لازم عملیات پروژها به شرح ذیل بصورت ویژه  در دست اقدام هست.

۱- تامین اعتبار و خرید دو دستگاه کنترل مرکزی طرحهای آبیاری قطره ای باغات کنجه و بریدون سی سخت. 

۲ - احداث جاده ‌ی دسترسی و آواربرداری کانال بیاره و ترمیم خط انتقال آب کشاورزی روستای بیاره.

۳- شروع عملیات بهسازی کانال نول.

۴- شروع بهسازی کانال اقبال آباد.

۵- آواربرداری طرحهای دامداری تخریب شده.

۶- آواربرداری اکثر دیوارهای تخریب شده باغات تا حد امکان.

۷ شروع عملیات بهسازی کانال دارشاه.

۸ - شروع عملیات بهسازی کانال های میشی از روز چهاردم.

فرماندار دنا در حاشیه این بازدید این نوید را داد و گفت: طی این چند سال حوادثی ناخواسته گریبانگیر شهرستان دنا شده که بیشتر از همه چیز زلزله اخیر زیرساخت های مسکونی،کشاورزی باغی، صنفی، صنعتی و تولیدی را دچار خسارت کرده که در بخش کشاورزی ۱۰۵ میلیارد تومان خسارت برداشته اسشت.

پناهی ادامه داد: در این مدت با مشارکت همه مسؤلان و اقشار مختلف عملیات بازسازی شروع شده و با توجه به نزدیکی فصل آبیاری اراضی و باغات تلاش های شبانه روزی دو چندان شده که امیدواریم در هفته های آینده کانال های کشاورزی بازسازی و آب مورد نیاز هدایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول