اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مصلی نمازجمعه محضر ازدواج زوج جوان شد+ فیلم

خانم مهاجر که مراسم عقد و عروسی‌اش در مصلای ساری برگزار شد، می‌گوید؛ مراسم ساده شروع شد، اولش خانواده‌ها معذب بودند ولی در نهایت خوش‌شان آمده بود، مولودی‌خوانی داشتیم مهمانان حدود ۵۰ نفر بودند، خطبه عقد توسط نماینده ولی فقیه در استان قرائت شد، و در پایان برای‌مان دعای خیر کرده و تبریک گفتند.

مصلی نمازجمعه محضر ازدواج زوج جوان شد+ فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری‌ طاهری‌پرکوهی|شنیده‌اید که می‌گویند با این اوضاع گرونی چه کسی از پس هزینه‌های عقد و عروسی برمی‌آید؟ یا گرونی شده و جوانان از پس مخارج روزانه برنمی‌آیند چه بخواهند بروند ازدواج کنند!

سخت گرفتن شرایط ازدواج و فشار خانواده‌های زوجین موجب شده جوانان از این امر یک غول بسازند و خودشان را برای شکستن شاخش آماده کنند در حالی که می‌توان کمی آسان گرفت... 

درست یک روز بعد از نیمه‌شعبان ۱۴۰۰ باخبر شدیم که برای نخستین‌بار پس از چهل سال مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در مرکز استان میزبان مراسم عقد ساده با عنوان «ازدواج آسان» بود.

در این مراسم که شامل عقد و عروسی  همزمان با روز میلاد امام زمان (عج) در مصلی شهر ساری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد مهریه عروس خانم " از خادمین این مصلی" ، ۱۴ عدد سکه بهار آزادی بود و عاقد نماینده ولی فقیه در مازندران!

میثم تبریزی مسؤول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری در این باره در گفت‌وگو با فارس می‌گوید؛ با توجه به اینکه ما مرکز برگزاری نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر می‌دانیم و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در کنار نماز جمعه باید فعالیت‌های فرهنگی برگزار شود، این عروس و داماد جوان را در برگزاری مراسم عقد و عروسی در مصلی همراهی کردیم.

*برگزاری مراسم عروسی پس از ۴۰ سال در مصلی ساری

وی اضافه می‌کند؛ یکی از برنامه‌های قابل توجه که جای خالی‌اش حدود نیم قرن در شهرمان احساس می‌شد برگزاری مراسم ازدواج آسان در مصلی بزرگ شهر ساری است، از این رو  اعلام کرده بودیم زوجینی که مهریه‌شان تا حدود ۱۴ سکه بهار آزادی است می‌توانیم مراسم عقد و عروسی خود را در مصلی برگزار کنند.

آقای تبریزی با اشاره به اینکه، عروس خانم از خادمان ستاد نماز جمعه بود، یادآور می‌شود؛ خانم مهاجر پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی خانواده خودش و همسر آینده اقدام به برگزاری همزمان مراسم عقد و عروسی همزمان با روز نیمه‌شعبان در مصلی کرد که سرانجام با دعای خیر آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری روانه خانه بخت شد.  

در ادامه به سراغ عاطفه مهاجر عروسی خانومی که در روز تولد آقا امام زمان (عج) مراسم عقد و عروسی آسان و کم‌هزینه‌ای را در مصلی شهر ساری برپا کرد می‌رویم، وی  متولد سال ۱۳۶۹ است که در نهم فروردین ماه جاری با آقای مرتضی کلانتری متولد سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد.

*ازدواج را آسان بگیرید

وی با اشاره به اینکه باورم نمی‌شود تا ۶ ماه پیش قصد ازدواج نداشتم و تصورم از ازدواج طی کردن هفت خان رستم بود، می‌گوید؛ نمی‌دانم خداوند چطور همه چیز را آسان گرفت ازدواجی بدون هزینه که در چنین روز و چنین فضایی رقم خورد برایم خاطره بی‌نظیری ثبت کرد. 

خانم مهاجر ادامه می‌دهد؛ پس از آشنایی با همسرم مهریه‌ای سبک و ۱۴ عدد سکه بهار آزادی تعیین کردیم چون از نظر من این  مهریه نیست که ارزش زن را بالا می‌برد، شخصیت اوست، از طرفی چون در محیط مصلی مشغول فعالیت بودم همیشه به‌دنبال  جذب جوانان با انجام یک کار زیبا بودم، تا اینکه فکر برگزاری مراسم ساده عقد و عروسی به ذهنم رسید.

*اولش خانواده‌ها معذب بودند ولی بعد خوش‌شان آمد

عروس خانم اضافه می‌کند؛ از این رو به همراه همسرم که راننده تریلی است حلقه ساده‌ای خریدیم، از آنجایی که والدین همسرم اخیرا به رحمت خدا رفتند وی گردنبندی که از مادرش به یادگار داشت را در هنگام عقد به من هدیه کرد، از قبل با خانواده‌ها صحبت کردیم تا به تصمیم ما در برگزاری مراسم در مصلی احترام گذاشته و دعوت‌مان را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه بالاخره با کمترین هزینه روی سفره عقد نشستم، بیان می‌کند؛ مراسم ساده شروع شد، اولش خانواده‌ها معذب بودند ولی در نهایت خوش‌شان آمده بود، مولودی‌خوانی داشتیم مهمانان حدود ۵۰ نفر بودند که با رعایت فاصله کنار هم قرار گرفتند، لحظه ای که خطبه عقد توسط نماینده ولی فقیه استان و خطیب جمعه ساری قرائت می‌شد حس و حال عجیب و زیبایی داشتم، در پایان برای‌مان دعای خیر کرده و تبریک گفتند. 

*از نحوه آشنایی تا در روز عروسی

در ادامه مرتضی کلانتری یا همان آقا داماد از نحوه آشنایی‌اش با عروس خانم که کاملا سنتی انجام شد می‌گوید و اظهار می‌کند؛ اولش فکر نمی‌کردم ازدواجی ساده در فضای مصلی تا این حد در روحیه‌ام تاثیر می‌گذارد، قطعا دعای خیر پدر و مادرم که به رحمت خدا رفتند بدرقه راهمان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد قناعت همسرتان چیست، می‌گوید؛ خوشحالم که او همچون من دلبسته مال دنیا نیست و ازدواج را سخت نگرفت، چرا که بسیاری از جوانان به همین دلایل قادر به ازدواج و یا حتی زندگی نیستند، وی با این‌ نگاه مرا وارد یک فضای معنوی کرد.

*سخت نگیرید، ازدواج به همین سادگیست

آقای کلانتری با اشاره به اینکه چهره و خلقیات همسرم به مادرم شباهت دارد، ادامه می‌دهد؛ به همین دلیل به تصمیماتش احترام می‌گذارم، من سال‌ها است ساکن یزد هستم، عقد و عروسی‌مان در مصلی برگزار شد و عازم یزد هستیم شاید این آخرین حضور همسرم در مصلی شهر ساری بود که با دعای خیر بدرقه‌مان کردند.

آقای داماد خاطرنشان می‌کند؛ همسرم به انجام کارهای فرهنگی علاقه دارد و در مساجد و مصلی شهر یزد هم خادم خواهد شد، چقدر خوب است که بتوانیم برای جوانان نگاه خوبی ایجاد کنم و بگوییم سخت نگیرید ازدواج به همین سادگیست! 

به گزارش فارس؛ جالب است بدانیم که این مراسم تنها به عقد ساده خلاصه نشد بلکه به مراسم عروسی ختم شد، در آن خبری از بریز و بپاش و خریدهای آنچنانی سخت‌گیری‌ها و چشم و هم چشمی‌هایی دو طرفه بحث و ناراحتی و مواردی که این روزها به وفور با آن سروکار داریم نبود، یک بسم‌الله بود و پایانش صلوات!

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول