اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دست دولت در جیب تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق قانونی کارگران/ کمبود آب، عمده‌ترین مشکل فارس است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای پرداخت حقوق کارگران به‌عنوان ضعیف‌ترین قشر جامعه که سال‌ها مطالبات آنان انباشته‌ شده و نیز از دریافت حقوق قانونی خود محروم بوده‌اند، دست در جیب سازمان تأمین اجتماعی کرده است.

دست دولت در جیب تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق قانونی کارگران/ کمبود آب، عمده‌ترین مشکل فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت ۴۲ سال برای پر کردن سفره مردم و رفع مشکل کارگران، ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار قابل وصول را  از سهام و از محل تبصره ۲ بند«واو» برای سازمان تأمین اجتماعی کشور مصوب کرده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ یارانه اقشار آسیب‌پذیر شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان‌ بهزیستی و گروه‌هایی که از بودجه مناسبی برخوردار نیستند به‌صورت ویژه و قانونی موردتوجه قرار داده است، افزود: کارگران تشکیل‌دهنده سرمایه‌های اجتماعی باید موردحمایت جدی قرار گیرند تا بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه هدف کاهش یافته و یا برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در مورد تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند، افزود: ورود کاربر‌ها، پیمانکاران، تقویت واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران بدون انگیزه نیروی انسانی کارآمد و دیده نشدن کارگران و اختصاص ندادن بودجه مناسب، شعار سال راه به‌جایی نخواهد برد.  

عزیزی با مهم ارزیابی کردن انتقال خطوط انتقال آب از خلیج‌فارس به استان فارس بیان داشت: آب، خطوط ریلی، آزادراه، بزرگراه، صنایع پتروشیمی نفت و گاز، بهداشت، درمان و سلامت مهم‌‌ترین اولویت و رویکرد مجمع نمایندگان فارس است.

وی در مورد تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها اضافه کرد: شعار سال نباید در حد شعار بماند و برای تحقق آن باید موانع را  شناسایی کرد و پشتیبانی‌های عملی از سوی سازمان‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی را برطرف کرد.

عزیزی در ادامه عمده‌ترین مشکل استان فارس را کمبود آب عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا برای صنعتی شدن، پیشرفت فرهنگی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گذار از تمامی مشکلات استان باید ابتدا آن را برطرف نمود  چراکه این معضلات در شرایط فعلی قابل برطرف شدن نیستند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهر شیراز در طی یک سال ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب مصرف می‌کند، گفت: از این میزان ۳۰ میلیون متر مکعب از سد درود زن تأمین می‌شود و علی‌رغم تلاش‌های انجام ‌شده برای انتقال خط دوم آب از این سد ۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر اختصاص داده نشد در صورتی به دنبال تأمین ۹۰ میلیون مترمکعب دیگر در سال هستیم که مجموع آن ۱۲۰ میلیون متر مکعب می‌شود.

عزیزی اظهارداشت: برای تأمین آب شرب دائم و بلندمدت باید خط انتقال آب از  سد تنگ سرخ بشار که ۱۰۰ میلیون متر مکعب به‌عنوان یک هدف محوری  اجرایی و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی منابع یک خط انتقال آب از خلیج ‌فارس آغاز شده و سپس به گل گهر، سیرجان، کرمان و یزد می‌رسد که بدون اعتبار دولتی است و اعتبار آن توسط سه شرکت تأمین ‌شده و نیز فولاد و ذوب‌آهن اصفهان خط دوم و نیز معادن سنگان و واحد‌های صنعتی خراسان هزینه دیگر خطوط را متقبل شده‌اند.

بی‌توجهی بخش‌های خصوصی و صنعتی جهت شرکت در طرح ملی انتقال آب خلیج‌ فارس

نماینده شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: موافقت ۳۰۰ میلیون مترمکعبی انتقال آب از خلیج ‌فارس گرفته ‌شده و از بخش‌های خصوصی و صنعتی فارس دعوت ‌شده که در این پروژه شرکت کنند ولی شاهد بی‌توجهی، نداشتن فرهنگ مشارکت و سرمایه‌گذاری جهت حضور در این طرح ملی هستیم.

عزیزی بیان داشت: صندوق توسعه قول داده است که در صورت حضور بخش خصوصی و نیز مشخص شدن بانک عامل هر میزان انتقال آب مورد نیاز استان فارس تأمین می‌شود و نیز وزیر صمت قول داده که صنعتگران را تشویق نموده تا در این طرح شرکت کنند.

عضو کیمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد قرارداد ایران و چین نیز اظهار داشت: همکاری ایران و چین فعلا در حد سند و نقشه راه بوده و قرارداد نیست زیرا طبق قانون، عهدنامه و توافق نامه باید به تائید مجلس برسد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی هرگونه عهدنامه، توافق نامه و… باید مصوبه مجلس را داشته باشد که این موضوع فعلاً در این حد نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امضاهای انجام شده برای یک سند همکاری از جنس ارتباط است نه چیز دیگر، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نمی‌توانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرق آسیا را نادیده بگیریم و فقط چشم به غرب داشته باشیم.

عزیزی ادامه داد: فقط نباید به دیوار غرب تکیه داد و کسانی که امروز انتقاد می‌کنند باید از عملکرد خود در خصوص ارتباط با غرب و اروپا برای مردم توضیح دهند.

وی تاکید کرد: فعلاً در حال حاضر هیچ‌گونه توافقی و عهدنامه‌ای امضا نشده است.

ایجاد زیرساخت در سواحل مکران

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص واگذاری سواحل مکران نیز تاکید کرد: موضوع این واگذاری‌ها در حد شایعه است زیرا برنامه ریزی مدونی برای توسعه این سواحل در حال انجام است.

وی افزود: زیرساخت‌های سواحل مکران آماده نشده اما به زودی شاهد توسعه و رشد این منطقه از کشور که بسیار حساس و در اقتصاد تأثیرگذار است خواهیم بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان در نیمه سال جاری، خط پروپیلن به‌عنوان خاویار صنعت نفت، پالایشگاه دوم، مجموع هلدینگ پارسیان، تکمیل بزرگ‌راه‌ها، بیمارستان دوم تأمین اجتماعی و ۷۰۰ تختخوابی شیراز در منطقه میانرود، خطوط ریلی شیراز بوشهر و گل‌گهر از دیگر طرح‌های عمرانی است که در این استان عملیاتی و اجرایی می‌شود.

قیمت مرغ باید بین ۹ تا ۱۱ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس  با اشاره به اینکه مشکل مرغ و تخم‌مرغ در تأمین نهاده‌ها است، اظهار داشت: چرا باید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به واردکننده‌ای بدهیم که مشکوک هستیم آیا کالا را به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رساند یا خیر؟ لذا با تمهیداتی که صورت گرفته باید ارز ترجیحی گوشت مرغ  بین ۹ تا ۱۱ هزار تومان عرضه شود و به دست متقاضیان  برسد و نیز برای تأمین نهاده‌ها از مسیر تولید داخلی مورد پشتیبانی قرار گیرد.

مشکلات کشور ناشی از بی‌عملی دولت است

عزیزی کمبود مرغ، تخم‌مرغ، روغن، پوشک بچه، شکر و ... را نشان از بی‌عملی، بی‌نظمی و بی‌برنامگی دولت دانست و اضافه کرد: اگر دولت کعبه آمال و آرزوهایش را خارج از مرز‌های جغرافیایی نمی‌دانست و تمامی ظلم اقتصاد کشور را به بیگانگان گره نمی‌زد، با اختصاص ارز و وارد شدن کالا امروز نباید مشکل ارزاق  عمومی داشته باشیم که تنها راه برون‌رفت از این مشکلات تکیه ‌بر توانمندی‌های داخلی و حذف  رانت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولتی مؤمن، متخصص، متعهد، مردمی و تلاش‌گر بسیاری از معضلات و مشکلات موجود برطرف می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول