اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت 1.5 میلیارد ریال به دارندگان هنرکارت در سقز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از توزیع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰ نفر از دارندگان هنرکارت و از اعضای صندوق اعتباری هنر و اهالی رسانه در سقز خبر داد.

پرداخت 1.5 میلیارد ریال به دارندگان هنرکارت در سقز

هیوا حاجی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: هر یک از اعضای صندوق هنر، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وی حمایت از هنرمندان را از اقدامات شایسته دولت دانست و اظهار داشت: دولت با راه‌اندازی صندوق هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰ نفر از دارندگان هنرکارت و از اعضای صندوق اعتباری هنر و اهالی رسانه در سقز خبر داد.

حاجی‌محمدی با اشاره به خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر، ادامه داد: گرچه تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شد، اما بخشی از خسارات آموزشگاه‌های آزاد هنر، سینماها، سالن‌های نمایش، تئاترهای خیابانی و نمایشگاه کتاب جبران‌ناپذیر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز اضافه کرد: با وجود تهدید کرونا، هنرمندان با برگزاری جشنواره‌هایی در فضای مجازی، بخشی از نشاط اجتماعی از دست رفته ناشی از کرونا را به زندگی  مردم باز گرداندند.

وی با بیان اینکه توزیع هنر کارت گامی مهم در راستای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر است افزود: همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود و افرادی که تا به حال در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، با مراجعه به سایت صندوق، نام‌نویسی کنند.

حاجی‌محمدی با بیان اینکه هنرمندان سالخورده مستمری‌بگیر با استفاده از همین کارت به صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات مورد نیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول