اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهمترین مولفه اعتماد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ پایبندی به اصل امانتداری است

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان گفت: نخستین و مهمترین مولفه در اعتماد آفرینی در انتخابات سال ۱۴۰۰ در مردم پایبندی به اصل امانتداری توسط هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات است.

مهمترین مولفه اعتماد مردم در انتخابات ۱۴۰۰ پایبندی به اصل امانتداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، غلامرضا منتظری صبح امروز در نشست اعضای هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شرق گلستان اظهار کرد: مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و سرمایه اجتماعی کشور ما مردم بوده که در تعیین سرنوشت خود نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به پایبندی هیئت نظارت بر احساس مسئولیت در قبال وظایف خود در انتخابات تصریح کرد: همه ما دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید پایبند به اجرای وظیفه خود بوده و احساس مسئولیت در قبال مسئولیتی که داریم، داشته باشیم.
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: شما هیئت نظارت حکم دیده‌بان داشته و باید بیدار و هوشیار بوده تا بتوانید این مسئولیت سنگین را به خوبی انجام دهید.

* مهمترین و نخستین مولفه در اعتمادآفرینی در مردم پایبندی اعضای هیئت نظارت و اجرایی بر امانتداری است
وی با تاکید بر افزایش اعتماد مردم در انتخابات امسال بیان کرد: باید در انتخابات امسال که انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز بوده اعتماد مردم را افزایش داده و بستر تحول یک رخداد مهم را فراهم کنیم.
منتظری مهمترین مولفه در اعتماد آفرینی را پایبندی به اصل امانتداری برشمرد و افزود: مهمترین و نخستین مولفه در اعتمادآفرینی در مردم پایبندی اعضای هیئت نظارت و اجرایی بر امانتداری است.
وی رازداری و عدم جانبداری از یک کاندیدا خاص و اظهارنظر درباره نتایج مراجع چهارگانه را از دیگر مولفه‌های مهم اعتمادآفرینی در مردم نام برد و گفت: تلاش کنیم تا مهر جانبداری از یک کاندیدای خاص چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و چه انتخابات ریاست جمهوری بر پیشانی ما نخورد که اعتماد محیط را از دست خواهیم داد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان ابراز کرد: دانایی سبب توانایی خواهد شد و تلاش کنیم دانش خود را به روز کرده و به دانایی گذشته خود اکتفا نکنیم.
* هیئت نظارت ناظر و سرناظرین شعبات اخذ رای را تعیین کنند
دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان در این نشست اظهار کرد: اعضای هیئت نظارت در همه شهرها تا پایان فروردین ماه برای هر شعب اخذ رای یک نفر به عنوان ناظر و برای هر ۱۵ شعب اخذ رای یک نفر سرناظر را به دبیرخانه معرفی کنند.
وی تصریح کرد: افراد انتخاب شده از افراد بدون حاشیه و موجه در جامعه بوده و ترجیحا از افرادی که در دوره‌های قبل همکاری داشته و تعامل سازنده در برگزاری انتخابات داشتند، انتخاب شوند.
علی ایزد گفت: تا پایان فروردین ماه امسال یک دوره آموزش مسائل اداری و اجرایی در برگزاری انتخابات به صورت مجازی برای اعضای هیئت نظارت برگزار می‌شود.
* ۲ نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر در گنبدکاووس انصراف دادند
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست اظهار کرد: در مدت قانونی ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر ۱۸۰ نفر در دو شهر «اینچه‌برون» و گنبدکاووس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ نفر در شهر «اینچه‌برون» و مابقی در شهر گنبدکاووس است.
وی تصریح کرد: از تعداد ۱۶۰ نفر ثبت‌نام شده در شهر گنبدکاووس تاکنون دو نفر از کاندیدای شورای اسلامی شهر انصراف دادند.
عبدالقدیر کریمی گفت: اولویت ما در برگزاری انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای بوده و تلاش داریم تا انتخابات سالم قانونمند و بدون کوچکترین حاشیه همانند برگزاری دوره‌های قبل انتخابات در شهرستان گنبدکاووس داشته باشیم.
وی ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی بیان کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقاضا داریم همانند گذشته در کنار ما و اعضای برگزار کننده انتخابات بوده و در اطلاع‌رسانی و حضور حداکثری مردم در انتخابات به ما کمک کنند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: تلاش داریم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در فضای دوستانه و مشورت فیمابین و با وحدت مثال‌زدنی و همدلی مردم گنبدکاووس در کنار هم و با هم این فرایند مهم و حساس انتخابات را به خوبی رقم بزنیم.
وی ابراز کرد: امروز گنبدکاووس میزبان نشست اعضای هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر با حضور رئیس و  دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان و نمایندگان مردم گنبدکاووس و شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول