اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی:‌ عدم مشارکت حداکثری در انتخابات ضربه بزرگ به راه و روش 12 فروردین 58 است

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد، ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در 12 فروردین 58 است.

روحانی:‌ عدم مشارکت حداکثری در انتخابات ضربه بزرگ به راه و روش 12 فروردین 58 است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 11 فروردین) در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در کشور ما همه کاره مردم هستند و در یک کلمه تفسیر 12 فروردین آن است که میزان، رأی مردم و ملت است.

وی افزود: مردم ما برای خود نظامی را برگزیده‌اند که پایه اول آن جمهوریت و مردم سالاری است؛ پایه دوم آن هم موازین اسلام است و پایه سوم ایران است  که این سه پایه در کنار هم قرار گرفته و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده‌اند.

رئیس جمهور با بیان این که هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما بسیار مهم است،‌ تصریح کرد: منافع ملی کشور به معنای عام کلمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی خاطرنشان کرد: موازین اسلام در اعتقاد، قانون‌گذاری و اخلاق میزان و معیار همه کارهای ماست، ضمن این که اداره کشور در اختیار مردم است و آنها هستند که بالاترین مقامات کشور و مدیریت کشور را با صندوق آراء برمی‌گزنند و انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. لذا نظر، آراء و افکار مردم و انتخاب آنها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تمام حرکت‌های انقلابی از 150 سال پیش تاکنون بر انتخاب‌گری مردم تأکید داشته است و تلاش‌ها برای عدم تحمیل به مردم بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: 12 فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری است و پاسداشت این روز بسیار مهم است؛ چراکه مردم در همه امور و اداره کشور حضور پیدا کردند و باید این روز را گرامی بداریم.

روحانی تأکید کرد: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در 12 فروردین است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم پیش روی ما انتخابات است؛ انتخابات یکی از سه تا چهار مسأله مهم در کشور تا پایان عمل دولت فعلی محسوب می‌شود.

* آمریکایی ها درباره زمان بر بودن بازگشت به تعهدات دروغ می‌گویند

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که بازگشت آنها به تعهدات‌شان و رفع تحریم‌ها 2 تا 3 ماه زمان نیاز دارد، اظهار داشت: بازگشت آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان و رفع تحریم‌ها با یک فرمان و در یک ساعت قابل انجام است. این موضوع فقط نیاز به اراده دارد و اگر اراده جدی باشد، آمریکا هم می‌تواند در یک روز به کل تعهداتش برگردد و ما هم می‌توانیم به کل تعهدات‌مان برگردیم. با شعار و مصاحبه کار درست نمی‌شود، آمریکایی‌ها باید در مقام عمل و با همه توان به میدان بیایند.

 روحانی گفت: در تمام این 4 ماه در هر لحظه و هر ساعت برای رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات آماده‌ایم و این را وظیفه خودمان می‌دانیم که تحریم برداشته شود و یک روز تأخیر را در این جهت جایز نمی‌دانیم، بلکه خلاف شرع و قانون و قانون اساسی و نظر مردم می‌دانیم. مجری دولت است و دولت هم آماده است برای اینکه این اقدام بزرگ را انجام دهد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب را دیگر وظیفه دولت در مدت زمان باقیمانده از فرصت خدمت عنوان کرد و افزود: بارها گفته ایم صد قلم کالای مورد نیاز مردم است و این صد قلم کالا باید به راحتی و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

 روحانی با تاکید بر اینکه مشکل غیرقابل حلی در این زمینه وجود ندارد،گفت: در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار نیز مقرر شد وزرای صمت و جهادکشاورزی بیشتر بر روی این مساله متمرکز شوند.

رئیس جمهور موضوع چهارم را تولید دانست و اظهار داشت: امسال سال تولید و پشتیبانی و رفع موانع تولید است. پارسال پنج‌شنبه‌های افتتاح‌ها را داشتیم که امسال نیز تا آخرین پنجشنبه فعالیت دولت ادامه خواهد یافت. برنامه‌های اولیه برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع نوشته شده است و به زودی این برنامه‌ها تکمیل، تدوین و اعلام می‌شود تا به وظیفه‌مان در سال 1400 عمل کرده باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول