اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان اصفهان/ ۵۰ درصد تست‌های کرونای استان مثبت است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: هرگونه دورهمی و تجمع در همه شهرهای استان اصفهان در پارکها، بوستانها و تفرجگاه ها در ۱۳ فروردین ماه تعطیل است.

آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان اصفهان/  ۵۰ درصد تست‌های کرونای استان مثبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی در، هفتاد و هفتمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت در استان اصفهان مواجه هستیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: روند رشد بیماری کرونا ر اکثر شهرستان‌های استان اصفهان فزاینده است و ناشی از سفرها، دید و بازدیدها، دورهمی ها و حضور در مراکز فروش و گردشگری و تفرجگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: شهرستانهای خوانسار، گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستانهای مبارکه، نجف‌آباد، تیران و کرون و اصفهان هم نارنجی هستند.

غلامی اضافه کرد: در تمام شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود و فعالیت ادارات و دورکاری تا ۵۰ درصد خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه مراسم آیینی و مذهبی و تردد خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرد و افزود: در روز سیزدهم فروردین ماه ورود خودروهای غیربومی به شهرستانهای خوانسار و گلپایگان ممنوع است.

وی بیان داشت: شهرستانهای فلاورجان، لنجان، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، فریدن، چادگان، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا در آستانه نارنجی شدن هستند.

غلامی اعلام کرد: تعداد بستری های کرونا در روزهای پایانی سال گذشته ۴۰۰ نفر بود که امروز به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: تعداد تست های مثبت در پایان سال گذشته ۱۰ درصد بود که در هفته اول سال جاری به ۱۹ درصد رسید و در این هفته به ۵۰ درصد افزایش یافته است و از دو هزار و ۶۰۰ نفر تست انجام شده کرونا، هزار و ۳۰۰ نفر تست مثبت است.

وی اعلام کرد: شهرهایی که در معرض نارنجی شدن هستند همانند شهرهای نارنجی تلقی می شوند و اماکن گردشگری، موزه‌ها و تفرجگاه‌ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه در این شهرها و شهرهای قرمز استان اصفهان تعطیل است.

غلامی گفت: نماز جمعه در شهرهای نارنجی و قرمز استان اصفهان برگزار نمی‌شود و رستورانها در شهرهای قرمز تعطیل است و در شهرهای نارنجی و در معرض نارنجی شدن به صورت بیرون بر خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تالارها و سینماها و آرامستان‌ها تا پایان وضعیت نارنجی و قرمز تعطیل است و مدارس کماکان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: هرگونه دورهمی و تجمع در همه شهرهای استان اصفهان در پارکها، بوستانها و تفرجگاه ها در ۱۳ فروردین ماه تعطیل است و شهرداری و نیروی انتظامی مسؤولیت اجرای دقیق این مهم را برعهده دارند.

غلامی افزود: هرگونه پارک خودرو در حاشیه و مجاورت پارک ها با اعمال جریمه نقدی و انتقال به پارکینگ همراه خواهد شد و خاموشی پارکها، پل ها و میادین شهر در دستورکار قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان داشت: هرگونه تردد شهری در شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول