اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهیدعلیرضا حاجی‌بابایی شهید شاخص سال همدان شد

سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی به عنوان شهید شاخص سال همدان معرفی شد.

شهیدعلیرضا حاجی‌بابایی شهید شاخص سال همدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز و با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در منزل شهیدان حاجی‌بابایی، سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن معرفی شهید علیرضا حاجی‌بابایی به عنوان شهید شاخص سال از خانواده حاج جلال حاجی‌بابایی به عنوان خانواده‌ای که همگی در دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند و با تقدیم چندین شهید از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع و صیانت کردند، یاد کرد.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه شهید علیرضا حاج بابایی از فرماندهان توانمند دفاع مقدس در لشگر انصارالحسین(ع) استان همدان در هشت سال دفاع مقدس بود گفت: از سال ۹۲ هر ساله تعدادی از سرداران و فرماندهان به عنوان شهید شاخص سال معرفی شدند که امسال نیز توفیقی بود شهید علیرضا حاجی‌بابایی به عنوان شهید سال ۱۴۰۰ معرفی شود.

شهید سردار علیرضا حاجی‌بابایی اولین فرمانده تیپ استان همدان در پانزدهم فروردین ۱۳۳۵ به دنیا آمد، او در مبارزات انقلابی بسیار فعالانه شرکت داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای خاموش کردن قائله کردستان وارد پیکار با ضد انقلاب شد. با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌های جهاد در راه خدا پیوست.

در طول مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شد اما بعد از بهبودی نسبی به سرعت به محفل عشاق بسیجی و سپاهی بازمی‌گشت، سرانجام شهید در ۲۳ رمضان ۱۳۶۱ مصادف با ۲۴ تیرماه ۱۳۶۱ با سمت مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب در شب‌های قدر و ایام شهادت سرور مظلومان عالم حضرت امیرالمومنین(ع) و در جریان عملیات رمضان در منطقه جنوب شرق بصره مورد اصابت گلوله‌های پدافند ضد هوایی قرار گرفت و شهید شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول