اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

توزیع 260 میلیون واکسن چینی در سراسر جهان

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، بیش از ۲۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ چینی در سطح جهان توزیع شده است.

توزیع 260 میلیون واکسن چینی در سراسر جهان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، بیش از ۲۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ چینی در سطح جهان توزیع شده است.

براساس داده‌های موجود، در مجموع ۱۰۰ میلیون دز دو از واکسن کووید ۱۹ ساخته شده توسط گروه ملی دارویی چین (CNPGC) معروف به سینوفارم در سراسر جهان توزیع شده است.

دیگر سازنده واکسن چینی به تازگی اعلام کرده، ۱۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ خود را به ۱۸ کشور و منطقه ارسال کرده است؛ واکسن شرکت کانسینو نیز از جمله واکسن‌های چینی است که برای تزریق به تعدادی از کشورها فرستاده شده است.

 مسئولان شرکت چینی «کانسینو بایولاجیکس» نیز از تماس تعدادی از کشورهای اروپایی برای خرید واکسن‌های  کرونای تولیدی این شرکت چینی خبر داده‌اند و به این ترتیب علاوه بر مجارستان به عنوان نخستین کشوری که در اتحادیه اروپا متقاضی واکسن چینی بود، دیگر کشورها نیز به آن پیوستند. 

چین در تلاش بوده است تا واکسن‌های خود را به عنوان کالای عمومی جهانی تبدیل کند و به ده‌ها کشور و چندین سازمان بین المللی کمک واکسن داده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول