اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«مسکو» میزبان کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و روسیه

جلسه رؤسای مشترک کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و روسیه در زمینه همکاری اقتصادی و سیاسی برگزار شد.

«مسکو» میزبان کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، جلسه کاری کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری اقتصادی و سیاسی ترکمنستان و روسیه در مسکو برگزار شد.

طی این دیدار، چشم انداز همکاری بیشتر بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری ، فرهنگی، بشردوستانه و سایر موارد مورد توجه قرار گرفت.

در این دیدار «رشید مرداف» وزیر خارجه، «سردار بردی محمداف»رئیس اتاق کنترل عالی و دیگر اعضای هیئت ترکمنستان و «آور چوک» معاون نخست وزیر روسیه و هیئت همراه از طرف روسیه حضور داشتند.

آور چوک در سخنرانی خود با تأکید بر پویایی مثبت روابط دوجانبه خاطرنشان کرد که کمیسیون‌های بین دولتی یک مکانیسم موثر در تعامل بین دو کشور است.

مردوف به طور خاص اشاره کرد که یکی از مهمترین جهات همکاری بین ایالتی ، مشارکت ترکمنستان با مناطق روسیه است که باید این بخش از همکاری‌ها تشدید شود.

در این دیدار، همچنین بر اهمیت تماس‌های دوجانبه در زمینه فناوری‌های دیجیتال تأکید شد. به منظور بهبود بیشتر کار کمیسیون بین دولتی توصیه می‌شود که با همکاری شورای تجارت ترکمنستان-روسیه، برگزاری نشست‌های تجاری میان دو کشور تقویت شود.

در این جلسه که اعضای دولت، نمایندگان عالی ساختارهای دولتی از هر دو طرف شرکت داشتند و تبادل نظر کامل در مورد همکاری در زمینه‌های صنعت، مهندسی مکانیک، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و بخش مالی و بانکی صورت گرفت.

در این جلسه توجه ویژه‌ای به مشارکت در زمینه علوم و آموزش داده شد.

در نتیجه جلسه کاری، اسناد مهم بین دولتی و بین اداری امضا گردید.

در چارچوب سفر هیئت دولت ترکمنستان به فدراسیون روسیه، رایزنی‌های دوجانبه بین المللی در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای در مسکو صورت گرفت.

در این رابطه «وفا خواجه یف» معاون وزیر خارجه ترکمنستان با همتای روسی خود «آندری رودنکو » نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و مهمترین مسائل همکاری سیاسی را بررسی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول