اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از برگزاری جشن نیمه‌شعبان تا توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در روستاهای بخش کلیجانرستاق ساری+ فیلم

مدیر اجرایی قرارگاه جهادی الی الله در روستای امره از برگزاری جشن نیمه شعبان و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در ۱۱ روستای ساری در هشتمین مرحله از رزمایش مومنانه خبر داد.

از برگزاری جشن نیمه‌شعبان تا توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در روستاهای بخش کلیجانرستاق ساری+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با وجود گذشت یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا و در پی آن به آسیب به خانواده‌های اقشار متوسط و ضعیف در جامعه هنوز شاهد مشارکت مردم در برپایی رزمایش مومنانه و کمک به هم‌نوع هستیم.

 همواره شاهد اقدامات جهادی در مقابل فقر و محرومیت حتی در سطح شهرها و روستاها هستیم که به بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد، این بار همزمان با نیمه شعبان ۳۰۰ خانواده روستایی از این کمک‌ها بهره‌مند شدند. 

سیدجلال یحیایی مدیر اجرایی قرارگاه جهادی الی الله در روستای امره در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جشن نیمه‌شعبان در روستای پلسک واقع در ۴۵ کیلومتری این شهرستان، گفت: با شعار" لبخند و حال خوش حق همه است با برگزاری جشن لبخند را به مردم هدیه کرده و همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم ۳۰۰ بسته معیشتی در ۱۱ روستا از بخش کلیجانرستاق توزیع شد.

وی با اشاره اینکه این روستا با توجه به داشتن جاده خاکی و به‌دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از روستاهای محروم بخش حساب می‌شود، ادامه داد: با هماهنگی اعضای گروه تصمیم بر این شد که به‌مناسبت نیمه‌شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) به یکی از روستاهای محروم رفته جشنی محدود برپا کنیم تا بتوانیم برای لحظاتی هم شده دل مردم را شاد کنیم.

مدیر اجرایی قرارگاه جهادی الی الله در ادامه گفت: در هشتمین مرحله از برگزاری رزمایش مومنانه،  ۳۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان  روستاهای؛ پلسک، ورکی، ورند، تاکام، آقمشهد، خرچنگ، گلورد، سرکت، علویکلا،  بالاهولار و نوده توزیع شد، ارزش حدودی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است که
که با همکاری قرارگاه جهادی راه سلیمانی تهیه و توزیع شد.

وی تاکید کرد: هدف ما خدمت‌رسانی در همه بخش‌ها اعم از عمرانی، بهداشت و درمان، علمی ، معیشتی و فرهنگی است و همچنین توزیع بسته‌ها ادامه دارد، در کل نیت ما برای توزیع بسته‌ها رفتن به خانه این عزیزان و شناسایی مشکلات اصلیشان است و نه صرفا توزیع بسته‌ها! چرا که نیازها وابسته به مشکلات متعدد، متفاوت است.

یحیایی با اشاره به فعالیت پنج ساله این قرارگاه گفت: قرارگاه جهادی الی الله تاکنون موفق به اجرای اقدامات خوبی اعم از محرومیت‌زدایی، کمک به ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به تامین هزینه معاش زندگی خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد شده است، در زمینه توزیع بسته‌ها  از ظرفیت کودکان و نوجوانان استفاده کردیم چرا که هدف ما علاوه بر محرومیت‌زدایی، انسان‌سازی است.

مدیر قرارگاه جهادی الی الله امره، خاطرنشان کرد: فرزندان ما، باید شهروندان بی‌عیب و نقص و پدران و مادرانی شایسته بار بیایند و فرزندان یعنی دوران پیری ما! تربیت درست، به معنای سعادت‌مندی ما در زمان پیری بوده و  تربیت غلط، رنج و اندوه و اشک و آینده و کوتاهی در برابر مردم و میهن خواهد بود ما همگی نسبت به فرزندانمان مسوول هستیم.

وی در پایان گفت: در پایان مراسم از دو خانواده شهید روستای پلسک به نام‌های شهید باباعلی زارع و شهید اصغری تجلیل شد.

گفتنی است؛ این گروه جهادی از ابتدای شیوع کرونا پای کار بوده و در مناسبت‌های مختلف پس از نیازسنجی روستاییان برای رفع مشکلات مادی و معنوی مردم وارد عمل می‌شوند.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول