اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اولین گام برای تحقق شعار سال در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح تولیدی که مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز می‌شود

با اجرای فاز دوم توسعه شرکت تولیدی سینره در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تامین و تولید مواد اولیه شوینده‌ها و ایجاد اشتغال از خروج ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

اولین گام برای تحقق شعار سال در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح تولیدی که مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در یکی از واحدهای راکد برگزار شد سوله بلا‌استفاده‌ای برای اجرای فاز دوم طرح توسعه شرکت سینره تولید مواد اولیه محصولات شوینده در اختیار این واحد قرار گرفت، اعتبار راه‌ اندازی طرح توسعه ۷۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی آن ۱۰۰ نفر است.

در همین خصوص سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست گفت: تلاش تیم اقتصادی استان در سال جدید این است که در نهایت همکاری واحدهای راکد احیاء، موانع برطرف و بخش‌هایی که نیاز به پشتیبانی است حمایت و پشتیبانی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه سوله بلااستفاده‌ای در اختیار شرکت سینره قرار گرفت تا فاز دوم این شرکت توسعه پیدا کند، افزود: این سوله در سال ۹۴ برای یک طرح صنعتی احداث شد اما سرمایه‌گذار نتوانست ادامه بدهد و این مکان قریب به ۶ سال بلااستفاده بود که با همکاری بانک برای تامین مواد اولیه شوینده‌ محصولات در اختیار شرکت سینره قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه قریب به ۷۰ درصد مواد اولیه این واحد تولید به صورت وارداتی بود، افزود: حداقل ۵ میلیون دلار هزینه مواد اولیه سینره بود که باعث خروج ارز می‌شد که با اجرای این طرح توسعه‌ای از خروج ارز جلوگیری می‌شود و سینره علاوه بر تولید مواد اولیه می‌تواند مواد  مورد نیاز کشور را تامین و حتی صادرات داشته باشد.

 

صمیمی‌دوست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری هستند که آماده سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان هستند، گفت: در سال جدید، نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای برگزار می‌شود تا موانع برطرف شود.

همچنین محمد قربانی معاون تولید و برنامه‌ریزی مدیرعامل شرکت سینره با اشاره به دو دهه فعالیت سینره در سه بخش تولید مواد آرایشی _بهداشتی و مکمل‌های غذایی و دارویی عنوان کرد: برند سینره یک برند شناخته شده است تنها برای تامین تامین مواد اولیه شامپو، شوینده و پاک کننده ۵ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد که در این طرح حدود ۴ یا ۵ پایه اول شوینده‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

وی بیان کرد: مواد پتروشیمی از کشور ما به آلمان، کره جنوبی و چین  می‌رفت و بعد از اینکه به ۵ پایه شوینده تبدیل می‌شد به کشور برمی‌گشت اما با اجرای این طرح پایه شوینده تولید و از ارزبری جلوگیری می‌شود.

 

قربانی بیان کرد: ۷۰ درصد بطری‌های محصولات سینره در شهرک‌های صنعتی یاسوج تامین می‌شود، بنابراین با برنامه‌ریزی صورت گرفته می‌توانیم صادرات به کردستان عراق را دو برابر کنیم، در صورت همکاری بانک‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات در حوزه صادرات به سایر  کشورهای همسایه گام‌های بزرگی برداشته می‌شود و از خام‌فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری می‌شود.

قربانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زنجیره تولید محصولات سینره را در استان تشکیل دهیم،بیان کرد: هر چه این زنجیره کنار هم باشد قابلیت رقابت بیشتری وجود دارد  گام بعدی طرح کارتون‌سازی است.

معاون مدیرعامل شرکت آرایشی و بهداشتی سینره بر لزوم همکاری بانک‌ها و جلوگیری از بروکراسی‌های اداری تاکید کرد و گفت: مانع زدایی یعنی همین کاهش بروکراسی‌های اداری، انتظار  می‌رود بانک‌های عامل برای توسعه سینره، وام توسعه‌ای پرداخت کند.

 

 وی با اشاره به اینکه محصولات سینره و درمان این دو برند شناخته شده این واحد تولیدی است، گفت: قرار داد صادرات شرکت سینره در سال گذشته ۲ میلیون دلار بود که بالغ بر ۸۰ درصد عملی شد و محصولات سینره به لبنان، افغانستان، کویت و عراق صادر شد و به انگلستان هم صادر خواهیم کرد.

قربانی هدف‌گذاری سال جدید را افزایش ۲ برابری صادرات دانست و عنوان کرد بعد از برند سینره و درماکلین و برند این‌لین( تولید رژ لب، سایه و مداد چشم و .....) راه‌اندازی شود.

سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم با بیان اینکه برای تحقق شعار ۱۴۰۰ قدرتمندتر از گذشته جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم، افزود: بخشی زیادی از جلسات در خود واحدها مشکل‌دار و راکد برگزار می‌شود با این امید که با همکاری همه دستگاه‌ها موانع تولید برداشته شوند.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رفع غبار محرومیت از چهره کهگیلویه و بویراحمد شد.

به خبرگزاری فارس؛ در اولین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک رفاه کارگران پیگیری لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی فاز دوم سینره انجام دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول