اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مصطفی الکاظمی با ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد

نخست وزیر عراق امروز(چهارشنبه) در سفر به عربستان سعودی با ولی‌عهد این کشور دیدار کرد.

مصطفی الکاظمی با ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) به عربستان سعودی سفر کرد و مورد استقبال ولی‌عهد این کشور قرار گرفت.

رسانه‌های عراقی تصاویر استقبال «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی از الکاظمی در فرودگاه ریاض را منتشر کردند.

 

در همین حال عکاس ویژه نخست وزیر عراق تصویری از الکاظمی را در داخل هواپیما در مسیر سفر به ریاض منتشر کرد که در اتفاقی نادر، جنگنده‌های سعودی هواپیمای حامل الکاظمی را همراهی می‌کردند.

الکاظمی پس از رسیدن به ریاض با ولی‌عهد عربستان دیدار کرد، اما هنوز بیانیه‌ای درباره این دیدار منتشر نشده است.

نخست‌وزیر عراق به همراه شماری از وزرا و اعضای شورای هماهنگی عراقی - سعودی در پاسخ به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان سعودی به این کشور سفر می‌کند.

«حسین علاوی» مشاور نخست‌وزیر عراق امروز در جمع خبرنگاران گفت: این سفر که در شرایطی استثنایی صورت می‌گیرد، مهم است و ترتیبات لازم برای آن در دیدارهای پیشین اعضای تیم دولتی و شورای هماهنگی عراقی - سعودی به ریاست «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق صورت گرفته بود.

وی افزود: در این سفر چندین پرونده مهم و حائز اهمیت برای دو کشور، از جمله شیوه‌های مقابله با بحران‌های جاری در منطقه، هماهنگی اقتصادی، حمایت از طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری پیشنهادی از سوی هیأت سرمایه‌گذاری ملی عراق به شرکت‌های سعودی و تسهیلات دولت عراق به این شرکت‌ها و توجه به ایجاد پروژه‌های مشترک بررسی خواهد شد.

«عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در عراق نیز دیروز گفت که سفر الکاظمی به عربستان مهم است و در زمان مهمی صورت می‌گیرد و طی آن برخی قضایای سیاسی، امنیتی و اقتصادی بررسی خواهد شد و چندین توافق‌نامه در زمینه‌های مختلف میان دو طرف امضا خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور تصریح کرد که این قصد وجود دارد که گذرگاه‌های مرزی با عراق افزایش یابد و گذرگاه عرعر نیز به صورت شبانه روزی فعال باشد.

دفتر نخست‌وزیر عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که پنج‌شنبه پیش، میان ملک سلمان و الکاظمی بنا بر درخواست رسمی پادشاه عربستان دیداری مجازی صورت گرفت و طی آن دو طرف ضمن اشاره به روابط تاریخی مستحکم دوجانبه، به تمجید از سطح روابط و مناسبات میان یکدیگر پرداختند و بر لزوم تقویت آن تأکید کردند.

در جریان این گفت‌وگو، شاه سعودی از مصطفی الکاظمی برای سفر به ریاض دعوت کرد و نخست وزیر عراق نیز ضمن تقدیر از پادشاه عربستان، دعوت وی برای سفر به ریاض را پذیرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول