اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سینه ستبر علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در برابر یک قانون/مشکل آقایان با جامعه ایثارگری چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که موجب اعتراض خانواده ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد شده موضوع به کارگیری و سهمیه 25 درصدی نیرو از جامعه ایثارگری در ادارات استان است که علوم پزشکی نیز بی‌اهمیت از کنار آن گذشته است.

سینه ستبر علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در برابر یک قانون/مشکل آقایان با جامعه ایثارگری چیست؟

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر و طی دو دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد نمایان شد عدم به کارگیری نیرو به صورت ضابطه‌مند در این استان بوده است که حواشی زیادی را طی ۸ سال اخیر به وجود آورد.

متاسفانه به کارگیری نیرو در استان چنان سر و صدایی در کشور به پا کرد که تا مدت‌های زیادی نام استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر زبان‌ها بود به کارگیری نیرو آن هم به صورت فرا قانونی و غیر قانونی در ادارات و دستگاه‌ها موجب شد که رسانه‌های استان به صورت گسترده به این موضوع بپردازند و کار به جایی کشیده شد که سنگین‌ترین حکم‌ها طی چهار دهه اخیر برای مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد آن هم در رده‌های بالای سیاسی استان صادر شود.

بکارگیری فله‌ای نیرو در برخی از ادارات و دستگاه‌ها موجب شد که موج اعتراضات از استان فراتر رفته و برخی از کسانی که حق آنها ضایع شده بود در برابر مجلس و برخی از نهادهای دیگر تجمع کرده و اعتراضاتی داشته باشند.

به گزارش فارس در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که موجب اعتراض خانواده ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد شده موضوع به کارگیری و سهمیه 25 درصدی نیرو از جامعه ایثارگری در ادارات استان بوده که در همین خصوص «منوچهر هرمزپور» مسئول امور اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: متاسفانه برخی از ادارات از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان این سهمیه ۲۵ درصدی را اخیرا در بکارگیری 40 نیرو رعایت نکرده و انتظار است دستگاه‌های نظارتی به این عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان ورود کنند.

این مسؤول در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در همه استان‌های کشور سهمیه خانواده ایثارگری رعایت می شود و مسئولان استانی به چنین موضوعی پایبند هستند خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان ما به دلیل اینکه اقدامات غیر قانونی و فرا قانونی زیادی در زمینه استخدام نیروها وجود داشت اکنون نیز به این موضوع قانونی بی توجهی و دهن کجی می‌شود.

هرمزپور گفت: طبق قانون مصوب در کشور باید در ادارات ما سهمیه ۲۵ درصدی استخدام جامعه ایثارگری رعایت شود و به همین منظور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز دستور رعایت این قانون را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده ولی متاسفانه برخی از دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی بی‌توجهی محض کرده و به این قانون دهن‌کجی می‌کند.

مسؤول امور اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه با بیان اینکه همین جامعه ایثارگری بودند که میزها و پست‌های ما را با خون و جان و اهدای عضو خود برای ده‌ها و بلکه قرن‌های آینده تضمین کردند، افزود برخی از مسئولان و مدیران هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند و در مقابل قانون مصوب بکارگیری نیروی جامعه ایثارگری در ادارات ایستادگی می‌کنند که لازم است دستگاه‌های نظارتی برخورد لازم را با چنین دستگاه‌هایی داشته باشند تا قانون شکنی و بی قانونی و اقدامات فراقانونی در استان بیش از این باب نشود.

هزمزپور با بیان اینکه فریاد جامعه ایثارگری را چه کسی باید بشنود یادآور شد:  از 16 دستگاه اجرایی که به این قانون بی‌توجهی می‌کنند شکایت کرده‌ایم که از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به این اقدامات غیر قانونی دستگاه‌ها ورود کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول