اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از وضعیت کاروانسرای جهانگرد معروف مارکوپولو در محله شتربان تبریز/ ضرورت توجه به بازسازی مساجد تاریخی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در محله شتربان تبریز کاروانسرایی قرار دارد که محل اقامت جهانگرد معروف مارکوپولو هم بوده ولی اکنون ویرانه ای بیش نیست و باید نسبت به بازسازی آن اقدام شایسته ای انجام پذیرد.

انتقاد از وضعیت کاروانسرای جهانگرد معروف مارکوپولو  در محله شتربان تبریز/  ضرورت توجه به بازسازی مساجد تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسملین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار ولی تیموری، معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه آثار تاریخی را زیبنده گردشگران و توریست های داخلی و خارجی بکنیم، اظهار داشت: مجموعه هایی مانند مسجد و مدرسه حسن پادشاه که در مرکز شهر و محدوده بازار تاریخی تبریز قرار دارد باید با متدهای معماری سنتی و اسلامی مورد بازسازی و مرمت قرارگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به استفاده هتل ها، رستوران ها و موزه ها از تصویر و تمثال مفاخر ایرانی در فضا و منظرسازی عمومی شان گفت: همه شهرها و مناطق ایران اسلامی خصوصاً خطه آذربایجان خاک عالم خیز و عالم پرور است از این رو باید در فضای عمومی مجموعه های گردشگری و اقامتی تصاویر علمای بزرگ، نامدار و علامه ها و همچنین قهرمانان 8 سال دفاع مقدس و شهدای پرآوازه این منطقه هم نصب شود.

وی توجه به مجموعه های تاریخی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: به عنوان مثال در محله شتربان تبریز کاروانسرایی قرار دارد که محل اقامت جهانگرد معروف مارکوپولو هم بوده ولی اکنون ویرانه ای بیش نیست و باید نسبت به بازسازی آن اقدام شایسته ای انجام پذیرد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بهرمندی از طرح های ابتکاری و نو در شناساندن تاریخ یک منطقه گفت: تغییر دکوراسیون داخلی موزه ها یا استفاده از طرحی جدید و ابتکاری برای جانمایی و معرفی آثار تاریخی یکی از راههایی است می تواند در جذب و افزایش میزان بازدید آن مجموعه موثر واقع شود موضوعی که ضرورت آن در موزه آذربایجان بیشتر به چشم می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان برگزاری همایش فقه گردشگری در تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک سال پیش این همایش در تبریز به ابتکار مدرسه دینی جامعه المصطفی تبریز برگزار شد که در نوع خود کاری اثرگذار و موفق در عرصه تعالی صنعت گردشگری بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در این دیدار از ضرر و زیان های متحمل شده فعالان میراث فرهنگی و گردشگری در شرایط سخت کرونا گزارش داد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول