اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گزیده‌ای از اخبار خوب مازندران در سال ۹۹/ نگاهی به شیرینی‌های سال ۹۹

سال 99 نیز با با اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بود در سال گذشته رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد؛ قصد ما در این گزارش نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال 99 است.

گزیده‌ای از اخبار خوب مازندران در سال ۹۹/ نگاهی به شیرینی‌های سال ۹۹

خبرگزاری فارس مازندران ـ یک‌سال دیگر هم سپری شد ولی درس‌های خوبی داد و یکی از مهم‌ترین درس‌هایش باوجود فرازونشیب‌های بسیار ثابت کرد مردم ما مهربانی را فراموش نخواهند کرد.

سال ۹۹ نیز با با اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بود در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد؛ قصد ما در این گزارش نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال ۹۹ است.

به بار نشستن طلای سپید زیر سایه پرآبی/ وضعیت مطلوب سدهای مازندران

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، گفت: به واسطه بارش‌های خوب و وضعیت سدهای مازندران سال بدون تنش آبی برای برنج داشتیم و همین موضوع موجب شد طلای سپید به فروانی به بار بنشیند.

 

برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز؛ مرهمی بر طبیعت زخمی مازندران/آزادسازی 284 هکتار از اراضی مازندران

و ده‌ها و شاید تیترها بیشتر با توجه به نگرانی از بیابانی شدن طبیعت سبز مازندران بحث جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت و طی این مدت  اقدامات انجام شده موجب بازگشت این اراضی به طبیعت شد که همچنان نیز این روند ادامه دارد در حال حاضر ۴ هزار و ۱۰ مورد تغییر کاربری در مساحت ۳۲۸ هکتار شناسایی شدو در پی آن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون یادشده نسبت به اخذ دستور اجرای احکام قلع و قمع به تعداد ۳هزار و ۵۶۳ فقره در سطحی معادل ۲۸۴ هکتار اقدام شده است.

 

احیای 19 واحد تولیدی مازندران با تسهیلات بانکی 

رئیس شعب بانک ملی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۹۸ موفق شدیم که ۹ واحد تولیدی را احیا کنیم، گفت: در ساری جاری ۶ واحد تولیدی صنعتی را احیا کردیم در کل استان مازندران ۲۲ واحد تولیدی تملیکی وجود دارد که برای احیا ۴ واحد اقاله با شرایط ویژه انجام شود.

در ساری جاری ۶ واحد تولیدی صنعتی را احیا کردیم در کل استان مازندران ۲۲ واحد تولیدی تملیکی وجود دارد که برای احیا ۴ واحد اقاله با شرایط ویژه انجام شود، این واحدها به هیچ وجه فعال نیستند، سیاست‌های کلان بانکی در کشور در مسیر توسعه اشتغال و احیا واحدهای تولیدی گام برداریم، واحدهای که نیاز به سرمایه در گردش داشته باشند کمک می‌کنیم که به چرخه برگردند.

 

راه‌اندازی نخستین بیمارستان دندانپزشکی شمال کشور به همت مادر شهیدان شعبان‌زاده

نخستین بیمارستان دندانپزشکی شمال کشور در بابل به همت مادر شهیدان شعبان‌زاده احداث و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

لیلا عالی‌مقام مادر بزرگوار شهیدان مسعود و مهدی شعبان‌زاده از سرمایه و عمده دارایی‌اش برای ساخت این بیمارستان هزینه کرده است.

 

همه چیز درباره هیأت شدن خانه «ننه سلطان»+ فیلم و عکس

کلیپ عزاداری ساده و خالصانه ننه سلطان امریی در فضای مجازی دست به دست می‌شد، از آنجایی که محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همچون هر سال برگزار نشد، دیدن این کلیپ دل هر عاشقی را روانه کربلا کرده و اشک از چشم جاری کرد.

 

خبرخوب| وقتی گان بیمارستانی لباس عروس می‌شود

روز عروسی و قرار گرفتن در لباس زیبای عروس مهم‌ترین روز در زندگی هر زنی است، ولی پرستار بابلی نشان داد در این روزهای کرونایی مهم‌تر از روز عروسی نجات جان انسان‌ها است.

دستان گشاده خیران برای آزادی 28 زندانی در سالگرد عروج حاج قاسم/ یک خیر 10 زندانی را آزاد کرد

با حمایت خیران نیک‌اندیش و ایثارگر و ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مازندران زمینه آزادی بیش از ۲۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فراهم شد.

کرامت رضوی واسطه بخشش پای چوبه دار شد

ماجرای بخشش یک جوان محکوم به اعدام توسط اولیای دم پای چوبه دار از این قرار است که بنا بود در بامداد یک‌شنبه ۲۶ بهمن ماه حکم اعدام متهم اجرا شود که با تلاش خیران و خادم یاران رضوی اولیای دم در زمان اجرای حکم اعلام رضایت کردند و به این جوان زندگی دوباره بخشیدند.

پرستاری دامدار بابلسری از قوی زخمی + فیلم

پرنده مهاجر با تیمار داری رضا رمضانیان دامدار بابلسری به دامان طبیعت برگشت هر چند پس از تصمیمش مبنی بر معالجه این پرنده بعضی از دوستانش از احتمال جریمه چندین میلیونی از سوی نهادهای مرتبط را به وی می دادند و همچنین برخی‌ها از منفعت مالی فروش این پرنده می‌گفتند.

 

رونمایی از برنج «شهریار » در مازندران/ تلاش 10 ساله برای تولید بذر مرغوب برنج

نتایج ۱۰ ساله پژوهشکده برنج در مازندران با رقم جدید برنج «شهریار » به پاس تلاش‌های شهید شهریاری در صنعت هسته‌ای کشور با تلاش تیم پرفسور قربانعلی نعمت‌زاده رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان که مسؤول اصلی این پروژه بود، رونمایی شد.

 

روزهای برداشت طلای نارنجی رونق بازار و اشتغال/ تاکید بر پهن شدن چتر حمایتی برای باغداران

از ابتدای فصل برداشت با قیمت خوب پرتقال در استان مواجه بودیم که در واقع صادرات مرکبات به افزایش انگیزه تولید در استان تبدیل شده و در حقیقت ممنوعیت صادرات مرکبات موضوعی بوده که ضربه سنگینی به باغداران وارد می‌کند.

 

تولید 50 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا در داخل/ با تحریم، تلاشمان دو چندان شد

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه از سال ۹۰ جز معدود شرکت‌های هستیم که نگرش به سمت تولید داخل را در دستور کار قرار دادیم، گفت: تعداد قطعات ساخته شده داخل از آن زمان تاکنون بیش از ۵۰ هزار قطعه بوده است.

موضوع برجسته‌ترین اخبار مهربانی و همدلی بود که در این میان واقعا خیران، گروه‌های جهادی و سایر نهادها گل کاشتند و در مقابل کرونا روسفید شدند که از جمله آن می‌توان به گروه‌های جهادی، هیات‌های عزاداری، موکب‌ها و سایر و سایر که خواندن این خبرها خالی از لطف نبوده و نیست.

فعالیت ۲ هزار ۸۶۴ پایگاه برای مهار ویروس کرونا

 

طرح ملی شهید سلیمانی در مازندران با ۲ هزار و ۸۶۴ پایگاه برای مهار ویروس کرونا در حال اجرا است و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امدادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.

جویبار؛ شهر بدون متکدی در مازندران+ فیلم

فرماندار جویبار با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی، مردم جویبار در حوزه‌های اقتصادی، زراعت،باغبانی، آبزی‌پروری و صنعت، گفت: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب کار ما شاهد عدم حضور متکدی در این شهرستان هستیم.

 

رسیدگی به مشکلات «خاله رقیه» سالمند بابلسری با کمک نیروهای جهادی + فیلم

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره مشکلات یک پیرزن تنهای بابلسری، امام جمعه بابلسر، نیروهای جهادی و خیریه این شهرستان برای رسیدگی به مشکلات وی دست به کار شدند.

 

گل‌هایی که با شیوع کرونا روییدند/ اینجا کسی تا لنگه ظهر نمی‌خوابد!

بانوان فعال روستای میارکلای ساری با شیوع کرونا ۱۲ گلخانه برای تولید گل و گیاه تزیینی و دارویی به‌راه انداخته و در بازار فروش مجازی تولیدات را عرضه می‌کنند.

بسیجی مخترع؛ مفهوم بسیج را داخل خانه آموختم + عکس و فیلم

از کودکی عادت داشتم وسایل الکترونیکی به‌خصوص ماشین کنترلی را باز کنم و دل و روده‌اش را به بیرون بکشم، ببینم از چه اجزایی تشکیل شدند این کار برام جذابیت داشت، والدینم چیزی نمی‌گفتند ...

 

از کارآفرینی با ۷ میلیون تومان تا کمک به نیازمندان

خانم یوسفی خود شاغل است و مسؤولیت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه جویبار برعهده دارد اما همواره دلش برای اشتغال زنان روستا می‌تپد و در حال تلاش برای اشتغال بیشتر آنان و گسترش اشتغال خانگی در این روستا است.

جهاد از مسجد تا بیمارستان

بهترین هدیه و پاداش برایمان پس از ارسال گزارش عملکرد گروه به بیت رهبری هدیه سنگ عقیق، تابلوی رومیزی و 2 کتابی بود که از ایشان به دستمان رسید؛ با قدرت می‌گویم تلاش برای خدمت به مردم را ادامه خواهیم داد.

تعاونی که از دل مغازه‌ کوچک پا گرفت

خانواده کارآفرین کاظم‌پور آرزوهایشان که از فروشگاه کوچک شروع شده را به سمت شرکت تعاونی تولید رنگ هدایت کردند و همچنان نیز برای تولید، کار و تلاش در این زمینه سر از پا نمی‌شناسند.

نیازمندانی که در اوج نیاز هم ایثار را فراموش نکردند

زمان توزیع بسته‌های مومنانه، برخی گریه می‌کردند حتی برخی از خانواده‌ها باوجود اینکه در اوج نیاز و مشکلات بودند بسته را تحویل نمی‌گرفتند و آدرس فرد دیگری را می‌دادند و می‌گفتند این بسته را در اختیار نیازمند دیگر قرار دهیم؛ به این معنا که مردم در سخت‌ترین شرایط هم با هم و در کنار هم هستند.

 

همسرم عصای سفید من است

استاد روشن‌دل سوادکوهی از عصای سفید خاص خود نام برد که در فراز و نشیب‌های زندگی در کنارش بود، گفت: همسرم عصای سفید من است و در طول زندگی و با شرایطی که داشتم همواره همکار و کمک‌کار من بود.

 

اینجا کمک‌های مومنانه به دست کودکان می‌رسد/ خیّر شدن لزوما پول نمی‌خواهد

خیّر ساروی می گوید: در شرکت ساختمانی سرپرست ۲۲ کارگر هستم که در این شرایط اقتصادی به سختی روی پا هستیم، چشم امید این کارگران، و کودکان نیازمند امروز به ماست، با اینکه منابع‌ما محدود است ولی دست از کمک برنمی‌داریم از مسوولان می‌خواهم توجه ویژه به خصوص به قشر کودکان داشته باشند.

زنی که با تلاش به تجارت خارجی دست یافت

بانوی کارآفرین نوشهری می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا درب شرکت‌ها را نبستیم، مرزبسته شده ولی صادرات‌آلوئه‌ورا در حال انجام است، البته کم کارتر شدیم از این رو تصمیم گرفتم جای خالی کار بسته‌بندی محصولات را پر کنم و اقدامات در خصوص بسته‌بندی انحصاری کالاهایی همچون زعفران و چای را انجام بدهم.

 

از تامین ۷۲ جهیزیه تا آزادی ۷۲ زندانی

تنها بانوی موکب‌دار مازندران گفت: به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید و همچنین ۴۲ شهید مدافع حرم بسته‌های غذایی به نام یک شهید در روز اربعین بین نیازمندان توزیع می‌شود.

تهیه لوازم التحریر به جای مراسم سالگرد

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و سفارش ایشان درباره توجه به محرومان، هزینه هفتمین سالگرد عروج زنده‌یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران صرف تهیه لوازم‌التحریر برای دانش آموزانی خواهد شد که ما به خنده‌های آنان برای آغاز سال تحصیلی نیازمندیم... .

برگشت از کمای کرونایی

خانم آسیه فرضی پرستاری که از کرونا جان سالم به در برد، می‌گوید؛ من همان کسی هستم که برای اولین بار در دفتر انشایم نوشتم دلم می‌خواهد پرستار شوم، امروز با وجود گذراندن روزهای سخت با افتخار می‌گویم به آرزویم رسیدم و در کنار مردم هم‌درد مردم شدم...

راه‌اندازی «نذر رهایی» برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران

ستاد دیه مازندران نذر رهایی با مشارکت در پویش نذر حسینی نسبت به آزادگی زندانیان جرایم غیرعمد را راه‌اندازی کرد که نیازمند حمایت خیران نیک اندیش استان است.

 

روایتی شنیدنی از یک قول مردانه

مسؤول گروه جهادی دست‌های مهربانی می‌گوید: بچه‌های این قرارگاه با سختی زندگی می‌کنند اما لذت می‌برند و با عشق و اعتقاد درونی و با مدد از روح شهیدان و خلوص نیت، به دور از شهرت پای کار هستند؛ از همان سیل پل‌دختر همه بچه‌ها یک دل قول دادند که تا آخر در کنار مردم بمانند.

با فرمایش رهبری برای مشارکت در رزمایش کمک مومنانه راغب‌تر شدم

هادی خناری‌نژاد دارنده اولین مدال طلای تاریخ ژیمناستیک ایران در مسابقات جام جهانی می‌گوید؛ نخستین بار بحث کمک مومنانه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که در خود من تاثیرش را گذاشت و اگر سخن رهبری نبود شاید کمک مومنانه برایم معنا نداشت؛ چرا که قبلا هم عضو خیریه بودم، ولی با فرمایش مقام معظم رهبری وارد میدان و بیشتر راغب شدم.

خیّر ساروی از اجاره ۶ ماه چشم‌پوشی کرد

همزمان با برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه، یک جوان ساروی اقدام به عملی خیر برای کمک به فعالان در کسب و کارهای نو و تازه که به دلیل مشکلات اقتصادی توان پرداخت اجاره بها را ندارند، کرد.

فعالیت رسانه‌ای ابزاری برای تعهد طلبگی

شاید در نگاه اول، فعالیت رسانه‌ای یک طلبه برای مردم تعجب‌برانگیز باشد و نگاه متعجب مردم را هم در تهیه گزارش مشاهده می‌کنم ولی بیان پرسش‌ها و نوع ارتباط‌گیری‌ها باعث بازخورد‌های مناسب عمومی شد و مردم، افراد فرهیخته و هم‌لباسی‌ها من، مرا تشویق و تحسین می‌کنند و تاکنون بازخورد منفی مشاهده نکردم.

 کشف استعدادهای ناب در دل روستا

مصطفی نجفی‌عمران، کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران که در اقدامی جالب، خودروی کوچکی را به بهشت کتاب‌های خواندنی تبدیل کرده می‌گوید؛ سال گذشته با یک عضو روستایی در مشهد دیدار کردم. این عضو در حرم با صدای بلند خطاب به مادرش گفت: «مامان! مامان !عمو کتابی اینجاست».

ویزیت در راه‌پله زمان تعطیلی مطب!

دکتر شهید مصطفی صمدی که ۱۶ اسفندماه به دلیل ابتلا به کرونا به عنوان شهید مدافع سلامت از این دیار خاکی رخت بربست، مردی بود که بنا به گفته همکارانش اگر بیماران را به متخصص ارجاع می‌داد و پزشکان برگه ارجاع قبول نمی‌کردند، طی تماس تلفنی مبلغ ویزیت را کارت به کارت می‌کرد و به بیماران می‌گفت؛ دکتر با من قرارداد دارد...

نبض زندگی در دل کوهستان/ روایت شیرین محیط‌بان جوان از جدال مرگ و زندگی در حیات وحش

زمان زایمان مرال فرا رسیده بود، مرال مادر برای اینکه صدایش بلند نشود علفی را به دندان گرفت تا جلوی صدایش را بگیرد و توجه حیوانات درنده را متوجه خود نکند؛ نمی‌توانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم، بلاخره بچه آهو سالم به دنیا آمد.

 

از گورخوابی تا کارآفرینی/ روایت مردی که دو بار متولد شد+عکس و فیلم

می‌گوید؛ مدت دو سال و نیم کارتن خواب شدم و شب‌ها در قبرهای آماده می‌خوابیدم، به مدت ۹ ماه به زندان رفتم و اعتیادم همچنان ادامه داشت تا زمانی که طعم آزادی را چشیدم، باور کردنی نیست اگر بگویم پس از آزادی هیچ کس حتی نیم نگاهی به من نمی‌انداخت مکان، شغل و حتی غذا هیچ چیز در کار نبود.

از تحقق آرزوی کودکی با کارآفرینی تا عطر مطبخ مادر در قلب جنگل+عکس

جوان نکایی که یک سفره خانه سنتی را در جنگل چلمردی راه‌اندازی کرده است، با بیان اینکه از همان دوران کودکی علاقه زیادی به حضور در طبیعت بکر داشتم‌، می‌گوید:«مادرم آشپزی این سفره‌خانه را بر عهده دارد و می‌خواهم با گسترش این کار به اشتغالزایی کمک شود.»

آرزویی که رنگ واقعیت گرفت/ ماتیار 6 ساله در یک ماموریت پلیس شد

ماتیار ۶ ساله لحظه‌ای که توانست لباس ماموران پلیس را بپوشد و سوار خودروی پلیس شود، سراپاشوق بود، شوقی که هیچگاه نمی‌تواند آن را وصف کند، حالا ماتیار با پوشیدن لباس در ماموریت پلیس شرکت کرد و توانست حس پلیس شدن را درک کند و به آرزویش برسد.

روایت پستچی که خیر مسکن‌ساز شد+عکس

یک شهر بسته‌های سفارشی بود و تنها دو پستچی! در هیاهوی کرونا که همه در خانه مانده بودند و خریدهای اینترنتی سر به فلک گذاشته بود، پستچی‌های این شهر جانشان را کف دست گذاشتند و حتی یک روز مرخصی نرفتند؛ یکی از این پستچی‌ها خیر مسکن‌ساز است.

از شاخ آفریقا تا مازندران/ پزشک بدون مرزی که پشت کرونا را به خاک مالید

شیوع کرونا در کشورمان موجب شد تا دکتر عمادی پزشک بدون مرز از خطه شمال، نوروز امسال را به جای اینکه آن سوی مرزها خدمت نماید به ایران برگردد و به بیماران هموطن رسیدگی کند.

 

شیرزنی که مردانه می‌جنگد/ از بدرقه فرزند در جبهه مقاومت، تا مقابله با کرونا + فیلم و تصاویر

حکایت، حکایت شیرزنی است که ایثار را معنای دوباره کرده است؛ وقتی که می‌گویم شما قهرمان هستید؛ این مادر شهید خودش را قهرمان نمی‌داند و انجام این اعمال خیرخواهانه را مدیون کمک‌های مردم و دوستان و مسؤولان خیراندیش به ویژه دعای شهدا و پسر شهیدش می‌داند.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/س

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول