اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ممنوعیت تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌های 117 شهر کشور در 13 نوروز/مسافرت 15 هزار بیمار کرونایی!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت تجمع در پارکها و تفرجگاه‌ها در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی در روز طبیعت خبر داد.

ممنوعیت تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌های 117 شهر کشور در 13 نوروز/مسافرت 15 هزار بیمار کرونایی!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا امشب در خبر ۲۱ با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: همانطور که پیش بینی می‌کردیم و قبل از تعطیلات نیز از مردم خواستیم که مسافرت نروند اما شاهد بودیم در بسیاری از استان‌ها مسافرت صورت گرفت و اکنون هم تعداد شهرهای قرمز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: البته 7 تا 10 روز بعد از تعطیلات نوروز افزایش شدید تری از نظر میزان ابتلا خواهیم داشت؛ضمن اینکه تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور اکنون ۱۱۷ شهرستان شهر است و تقریباً دو برابر شده و شاهد تعداد بیشتری نیز خواهیم بود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: اگر رعایت نشود موجب خواهد شد وضعیت ابتلا به بیماری شدیدتر شود؛ برنامه همه دنیا نیز پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای زرد در آستانه نارنجی شدن قرار دارند یادآور شد: بیش از ۱۵ هزار نفر افراد دارای تست مثبت کرونا در ایام تعطیلات نوروز علی‌رغم اینکه از بیماری خود باخبر بودند متاسفانه به مسافرت رفتند؛ اگرچه کد ملی آنها را داشته و رهگیری خواهیم کرد؛ چرا که این کار تضییع حقوق دیگران است.

رئیسی با بیان اینکه سوش قالب کشور در حال تبدیل شدن به کرونای جهش یافته انگلیسی است، یادآور شد: ویژگی این ویروس جهش یافته این است که افراد بیشتری را مبتلا می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به  روز طبیعت، گفت: همه پروتکل‌های که رعایت شده تاکنون چند جانبه است؛ یکسری پروتکل‌ها باید به جریمه و زور متوسل شویم؛ البته بسیاری مردم رعایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در همه شهرهای قرمز و نارنجی حضور در تفرجگاه‌ها و پارک ممنوع است و جریمه و برخورد پلیس با آن وجود دارد.

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه پنج تا شش ماه دیگر چشم انداز ما این است که نسخه کرونا با توجه به انجام واکسیناسیون در کشور پیچیده خواهد شد، بیان داشت: البته باید به شدت رعایت کنیم تا عزیزان ما را در این مدت از دست ندهیم.

رئیسی با اشاره به ورود مسافران به سفر کرده به ترکیه در تعطیلات نوروز به کشور، خاطرنشان کرد: دو مرحله کنترلی در این خصوص وجود دارد؛ یکی از افرادی که بیش از سه روز در ترکیه ماندن باید با تست منفی وارد کشور شوند.

وی متذکر شد: دوم اینکه از این افراد مجدد در فرودگاه بین المللی امام خمینی تست گرفته می‌شود و اگر تست آنها مثبت باشد قرنطینه خواهند شد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول