اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سایت های B2B چگونه به شما کمک می کنند؟

قبل از اینکه به جواب سوالمان برسیم باید بدانیم منظور از B2B چیست و سایت های B2B چه سایت‌هایی بوده و زمینه کاری آن‌ها در چه مورد است.

سایت های B2B چگونه به شما کمک می کنند؟

در یک جمله کوتاه میتوان B2B را ارتباط تجاری بین کسب و کارها توصیف کرد به این صورت که وب سایت‌های B2B دو تجارت را به یکدیگر وصل کرده و اجازه انجام معاملات را به آن‌ها صادر میکند مانند سایت جویشگر که یکی از بزرگترین پلتفرم B2B در ایران است که طبق اصول و قواعد قانون تجاری، فعالیت خود را انجام میدهد.

B2B چیست؟

بیزنیس تو بیزنس ( Business to Business ) یا همان بازاریابی تجارت به تجارت یا بنگاه به بنگاه، نوعی بازاریابی و تعامل تجاری بین کسب و کار و تجارت‌های مختلف است. در روش B2B تامین کنندگان خرده فروشان و تولید کنندگان و بنگاه‌های بزرگ خرید و فروش کالا به صورت زنجیره بهم وصل هستند. برای رسیدن یک محصول به دست مشتری نهایی، معاملات و تجارت توسط چندین بنگاه تجاری انجام میشود و هر بنگاهی با توجه به قیمت کالا ارزش افزوده‌ای به آن اضافه میکنند و به بنگاه دیگر تحویل میدهند و در نهایت با قیمت نهایی به دست مشتری نهایی میرسد که در حجم بالایی معاملات انجام میشود.

مزایا و کمک سایت B2B در تجارت و معاملات

تمامی تاجران و بنگاه داران در صدد این هستند که به سود قابل توجهی در تجارت خود برسند با افتخار اعلام میکنیم که سایت جویشگر در بستر معاملات الکترونیکی B2B این امکان را فراهم کرده است که تمامی بنگاه داران و تاجران معاملات خود را به صورت آسان و سریع انجام دهند.

 

مزایای استفاده از سایت‌های B2B عبارتند از:

خدمات رسانی بهتر و کم بودن خطا هنگام معاملات
حذف کارمزد و هزینه‌هایی که برای کاغذ بازی در ادارات انجام میشود.
حذف واسطه‌های خرده فروش‌ و توزیع کننده که ارزش کیفی محصولات را پایین میبرد و قیمت هارا افزایش میدهد.
بالا بودن سرعت در معامله و آسان بودن استفاده از خدمات سایت B2B مانند جویشگر و تحویل سریع سفارشات
سفارش هایی که به صورت انبوه و در حجم بالایی خواسته شده، تولید میشود.
خریدارانی که زمان و پرداخت هزینه برای آن‌ها مهم است در سایت B2B جویشگر نرخ هزینه و زمان کاهش یافته است.
بالا بودن انعطاف در تولید و بالقوه بودن
داشتن امنیت اطلاعات و ارتباطات
دریافت پیشنهادات و بالا بردن رقابت
شخصی سازی نکردن تراکنش‌ها و پرداخت

در این نوع تجارت به علت محدود بودن بازار هدف از ضعف های تجارت b2b به شمار میرود. به علت بیشتر بودن تعداد مصرف کنندگان و کم بودن شرکت‌های طرف مقابل باعث ضرر و زیان میشود.

بهترین وب سایت‌های B2B در عرصه جهانی

وب سایت‌های تجارت به تجارت یا B2B یکی از پر درآمدترین سایت‌‌ها می‌باشد. کشور چین با دارا بودن سایت علی بابا Alibaba در میان کشورهای دیگر بالاترین رتبه را در این خصوص به خود اختصاص داده است. بعد از چین، ایالات متحده آمریکا، هند و هنگ کنگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سایت Alibaba

این سایت چینی که سال 1999 ساخته شد از بزرگترین مارکت پلیس و مرکز تجارت در جهان برای خرید و فروش است و دارای چند زبان مختلف در سایت برای ارتباط بهتر است.

سایت IndiaMART

بزرگترین سایت هند که هم از سیستم بنگاه به بنگاه B2B و هم مشتری به مشتری C2C پشتیبانی میکند و بعد از سایت Alibaba در رتبه دوم قرار دارد و در خود کشور هند بی رقیب است.

سایت eWordlTrade

این سایت متعلق به آمریکا است که در عرصه B2B تازه وارد شده است، سریع رشد کرده و در بین سایت های مشهور راه یافته است و پیشرفت این سایت را میتوان برای پیشنهاد 10 قیمت مختلف برای یک محصول را در نظر گرفت. بیشتر تولید کنندگان در این سایت چینی هستند ولی از کشورهای دیگری نیز حضور دارند.

سایت  Made-in-China

این نام را خیلی از ما میشناسیم و با آن آشنا هستیم و بر روی هر محصولی قرار گیرد میفهمیم که آن محصول ساخته کشور چین و تایوان میباشد. صنعت الکترونیک و محصولاتی از این قبیل کشور چین را سایت Made-in-China اداره و رهبری میکند و یکی از موفق‌ترین سایت‌ها به شمار میرود.

سایت Global Sources

شرکت Global Sources که یک شرکت قدیمی و ثبت شده در تاریخ 1970 می‌باشد در چند سال گذشته به طور چشمگیری رشد داشته و از استراتژی‌های عالی برای فروش خود استفاده میکند و همین امر سبب شده تا یک ملیون خریدار بین المللی از سایت خرید کنند. این سایت با در نظر گرفتن کیفیت محصولات تولیدی تولیدکنندگان آن‌ها را مورد دقت قرار داده و اعتبار سنجی میکند. همچنین به علت دارا بودن و فعال بودن در نمایشگاه‌های تخصصی در کل دنیا تامین کنندگان و خریداران را با یکدیگر روبه‌رو میکند.

سایت DHgate

این سایت چینی عمده فروشی برای محصولات کاملا با کیفیت و مرغوب چین است با پشتیبانی از زبان انگلیسی و با پیشنهاد دادن نرخ‌های محصولات خریداران را به سمت خود جذب میکند زیرا نمونه‌ای مانند DHgate نیست. این سایت با داشتن شعبه فعال در اکثر نقاط دنیا باعث تسهیل هرچه سریعتر خرید و فروش محصولات تولیدی شده و پرداخت بین المللی دارای امنیت و سرویس ارسال محصول مشهور شده است.

سایت TradeIndia

این سایت هندی بهترین سایت B2B در جهان برای فروش محصولات تولیدی کشور هند است و در تجارت جهانی فعال است. این سایت برای کسب و کارهای کوچک هندی مناسب بوده و از محصولات بیشماری پشتیبانی میکند. سایت TradeIndia سرویس دایرکتوری آنلاین را برای واردات و صادرات فراهم نموده و SME گوگل شده است.

سایت iOffer

این سایت مارکت پلیس بوده و یکی از سایت‌های خوب B2B که عملکری شبیه به آمازون است، میباشد. سایت iOffer راهکارهایی ارائه میدهد که چگونه میتوان هنگام خرید و فروش کلاهبرداری اتفاق نیافتد و از این واقعه جلوگیری کرد.

 پلتفرم آنلاین جویشگر در تجارت B2B

سایت جویشگر با پتانسیل بالا و فعال در بین پلتفرم های B2B در کشور ایران اقدام به سرویس دهی و ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف میکند که همین امر باعث شده تا جزو برترین سایت‌ها بدل شود. اگر شما دارای کسب و کاری کوچک یا بزرگ تولید کننده یا تامین کننده هستید و میخواهید از این پلتفرم‌های خدماتی B2B بهره ببرید و محصولات خود را به صورت عمده به هزاران خریدار واقعی بفروشید تا سود خود را چند برابر کنید سایت جویشگر میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

توسعه کسب و کار به وسیله B2B

کسانی که از عملکرد بازار B2B خبر ندارند این پلتفرم و نحوه ساز و کار آن را بی ثبات تلقی میکنند. در بازار B2B که چرخه‌ای کار آفرینی میباشد شروع یک کسب و کار در این زمینه کار آسانی نیست. بیشتر افراد به سمت کسب و کارهایی که با مشتری و خریدار رو در رو هستند میروند اما در نهایت شکست میخورند اما در بازار B2B مشتریان وفادار و علامند‌، تجارت متفاوتی را ایجاد کرده و به کسب اعتبار مشغول هستند. طبق مزایایی که برای بازار B2B ذکر کرده و شرکت و سایت‌های برتر و موفقی که که در کل دنیا زبان زد هستند را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که بازار جهانی به سرعت در حال رشد بر بستر تجارت الکترونیک است و کسب و کارهای سنتی جای خود را به این پلتفرم‌های الکترونیکی خواهند داد بنابراین برای توسعه کسب و کار و افزایش در آمد و جا نماندن از این فرصت بخصوص، با جویشگر همراه باشید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول