اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید مقامات ارشد تاجیکستان و پاکستان بر افزایش همکاریهای دوجانبه

روسای نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و هند در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و بر همکاریهای دوجانبه تاکید شد.

تاکید مقامات ارشد تاجیکستان و پاکستان بر افزایش همکاریهای دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین»، وزیر امور خارجه تاجیکستان و «محمودشاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان که با سفر رسمی در «دوشنبه» قرار دارد، ملاقات کردند.

در جریان این دیدار به گسترش و توسعه بیشتر همکاری های متقابلا سودمند بین دو کشور توجه ویژه و از سطح روابط سیاسی، از جمله در سطح عالی اظهار رضایت شد.

در این دیدار گسترش همکاری اقتصادی و تجاری با پاکستان یکی از اهداف مهم سیاست خارجی تاجیکستان عنوان شد.

در این راستا، سهم فعالیت کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی در توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور مهم ارزیابی شد.

دو طرف بر لزوم بهبود فضای سرمایه گذاری و تجارت و جذب سرمایه گذاری مستقیم در توسعه پایدار اقتصاد تاجیکستان و پاکستان تاکید کردند.

طی این دیدار مسائل مربوط به اجرای توافقات حاصل شده در چارچوب سفرهای سطح عالی، امضا اسناد جدید دوجانبه، تنظیم برنامه های مشترک در قالب های مختلف، از جمله در چارچوب نشست های کمیسیون مشترک همکاری های تجاری و اقتصادی و رایزنی های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک دو کشور بررسی شدند.

در این زمینه، طرفین به اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی و فنی دو کشور، فرهنگ و گردشگری، توسعه روابط بین پارلمانی، همکاری در زمینه صنعت و انرژی، از جمله ادامه اجرا پروژه کاسا- 1000 تاکید کردند.

توسعه و تقویت چارچوب قانونی روابط دوجانبه از جمله دیگر موضوعاتی به شمار می رود که در جریان این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف تاکید کردند که «دوشنبه» و «اسلام آباد» در زمینه مبارزه با تهدیدات جهانی تروریسم، افراط‌ گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر اشکال جرایم سازمان یافته فراملی، شریک هستند.

همچنین تاکید شد که برگزاری نهمین کنفرانس وزیران «قلب آسیا – روند استانبول»، به میزبانی تاجیکستان به پیشبرد روند صلح در افغانستان و گسترش همکاری با کشورهای شرکت کننده در این روند کمک خواهد کرد.

در جریان این دیدار همچنین سایر موضوعات مربوط به توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول