اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هشدار رئیس دستگاه قضایی استان مرکزی: اجازه نقض حقوق عمومی در منطقه گردو را نمی‌دهیم

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تذکر به برهم‌زنندگان امنیت اخلاقی در منطقه گردو اراک می‌گوید: اجازه نخواهیم داد محیط‌های تفریحی و تفرجگاه‌های استان مرکزی آلوده به افراد ناقض حقوق عمومی شود.

هشدار رئیس دستگاه قضایی استان مرکزی: اجازه نقض حقوق عمومی در منطقه گردو را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس ـ اراک، تفریح و گردش همواره یکی از نیازهای بشر از ابتدای آفرینش تاکنون بوده و زندگی انسان را  از یکنواختی رهانیده و موجب حفظ سلامت و نشاط جامعه می‌شود.

گردش در دامان طبیعت در روزگار سخت ماشینی امروز باعث افزایش قابلیت‌های ذهنی و جسمی افراد شده و موجب کاهش استرس و افسردگی و دغدغه‌های روانی و نیز موجب رفع خستگی می‌شود.

می‌توان گفت شادی‌ها و تفریحات سالم براى تقویت روح موثر بوده و پرداختن به تفریح انسان را از  استرس و عصبانیت مزمن، بداخلاقى و  افسردگى و ناراحتى دور می‌کند.

طبیعت و صدای زیبای آب در کنار چهچه پرندگان همواره یکی از جاذبه‌هایی است که ناخودآگاه انسان را به سمت خود می‌کشاند و ما چه بسیار شاهدیم که افراد با رفتن به مکان‌های خوش آب و هوا و جاهایی که  طبیعت فریبنده‌ای دارد، اشتباق وافری از خود نشان می‌دهند.

در جامعۀ کنونی که شرایط زندگی از لحاظ اقتصادی امکان مسافرت و سفر را از بسیاری ازخانواده‌ها گرفته و  بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن وقت کافی مسافرت رفتن را از برنامه زندگی خود حذف کرده‌اند، وجود جاذبه‌های طبیعی در اطراف شهرها می‌تواند فرصت خوبی برای گردش‌ و تفریح  رایگان یا‌ کم‌هزینه باشد.

یکی از این مکان‌ها که در شهر اراک وجود دارد و شاید به جرات می‌توان گفت تنها مکان گردشگری این شهر محسوب می‌شود، دره گردوی اراک است که یکی از زیباترین دره‌های این شهر محسوب شده و با چشم‌اندازهای زیبای خود خانواده‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

دره گردوی اراک با۱۰۰ هکتار وسعت در منطقه جنوبی شهر اراک قرار واقع شده و  در آخر هفته‌ها پذیرای گردشگران و مردم شهر اراک است و مکان آرامی برای استراحت و تفریح است.

این منطقه که در سال ۱۳۸۵ توسط هیئت دولت به عنوان منطقه گردشگری تصویب شد با دارا بودن رودخانه، درخت، تنوع گیاهی، آبشار و ارتفاعات زیبا مکان دل‌انگیزی برای گردش محسوب می‌شود و وجود رودخانه و آبشارهای زیبا در منطقه گردو علاقمندان بسیاری را به این نقطه کشانده است.

مدتی است برخی ناهنجاریها از سوی افرادی که احترام به حقوق دیگران را نادیده می‌گیرند موجب خلق تصاویر ناراحت کننده در این منطقه شده است، که برخی از شهروندان با گله‌مندی از وضع موجود خواستار برخورد جدی مسوولان با هنجارشکنان شدند.

نگرانی مردم از ناامن شدن دره گردو

یکی از موضوعاتی که شاید بیش از مسائل دیگر موجب ناراحتی شهروندان شده است، شنا کردن عده‌ای از افراد در مناطق رودخانه و مکان‌های عبور آب آن‌هم بدون پوشش مناسب  است که یکی از گردشگران اراکی در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: جای بسی تأسف است که برخی از افراد با نادیده گرفتن حقوق دیگران دست به هنجارشکنی می‌زنند و امنیت اخلاقی را بر هم می‌زنند.

میرسلیمی می‌افزاید: مکان‌های تفریحی فضاهای برای همه افراد است، مردم دوست دارند در کنار خانواده‌هایشان ساعتی از وقت خود را در این فضاها بگذرانند، اما متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها امنیت را از این منطقه سلب کرده و آرامش را بهم می‌زند.

وی تصریح می‌کند: دره گردو تنها مکانی است که مردم شهر اراک برای تفریح به آن مراجعه می‌کنند و دوست دارند زمانی که به همراه زن و بچه در آن حضور پیدا می‌کنند از نظر اخلاقی ایمن باشد تا بتوانند ساعتی را بدون دغدغه در دامان طبیعت سپری کنند، اما اینکه عده‌ای به خود اجازه دهند بدون رعایت اخلاق دست به بی‌اخلاقی بزنند کار شایسته‌ای نیست و ما از مسوولان دستگاه قضا انتظار داریم با این افراد برخورد کنند تا این فضا به مکانی برای فساد تبدیل نشود.

درخواست مردم از مسوولان برای برخورد با هنجارشکنان

یکی دیگر از گردشگران نیز می‌گوید: با وجود اینکه به همراه داشتن سگ در فضاهای عمومی ممنوع است اما هستند عده‌ای که با خود سگ به همراه می‌آورند و موجب وحشت کودکان و زنان می‌شوند.

ادریسی اظهار می‌کند: دره گردو یکی از مناطق خوش آب و هوای اراک است که مردم برای تفریح به آن مراجعه می‌کنند باید نظارت از سوی مسوولان شدت گیرد تا عده‌ای ناآگاه از قواعد اجتماعی موجب برهم خوردن آرامش شهروندان نشوند.

وی بیان می‌کند: رها کردن زباله در اطراف دره، آتش روشن کردن، به همراه داشتن سگ، شنا کردن در رودخانه از سوی مردان آنهم بدون داشتن پوشش مناسب مسائلی است که می‌تواند از زیبایی‌های این دره خوش آب و هوا بکاهد که اگر نظارتی از سوی مسوولان امر صورت نگیرد، شاید زیبایی‌های خود را از دست بدهد و به مکانی نا امن تبدیل شود.

دره گردو اراک می‌تواند به جاذبه‌های ملی تبدیل شود

شهردار اراک نیز در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: دره گردو اراک به دلیل زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که دارد می‌تواند به یکی از جاذبه‌های بکر ملی تبدیل شود و این ظرفیت در این مکان وجود دارد.

سعید بیاتیان می‌افزاید: شهرداری اراک برای توسعه این منطقه برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد از جمله توسعه درختکاری و ایجاد فضاهای برای اشتغال و در آمد خانوارها است.

 

وی تصریح می‌کند: دره گردو اراک با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و نظارت‌های بیشتر می‌تواند به یکی از بکرترین جاذبه‌ها تبدیل شود که شهرداری اراک عزم خود را برای تحقق این مهم جزم کرده و طرح‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

 شهردار اراک خاطرنشان می‌کند: ایجاد ساخت و سازهای بناهای تفریحی، تبدیل بخشی از دره به پارک، پیش‌بینی مکان‌هایی خرید، جایگاه پیاده‌روی، چشم‌اندازهای زیبا مثل آب‌نما، بازی‌های کابلی در دره گردو پیش‌بینی شده که به مرور عملیاتی خواهند شد.

مطالبه شهروندان از نیروی انتظامی

جانشین فرمانده انتظامی اراک نیز می‌گوید: یکی از مطالباتی که شهروندان در تماس با سامانه ۱۹۷ و ۱۱۰ داشتند و بارها از مسوولان انتظامی مطالبه کردند بحث امنیت‌بخشی به این منطقه گردو بود که در برنامه‌ریزی عملیاتی فرماندهی اراک به صورت جدی به این موضوع ورود کرد.

مهدی رحیمیان می‌افزاید: با هماهنگی مراجع قضایی چندین پاتوق که تبدیل به محل تزریق افراد معتاد شده بود و در اطراف دره وجود داشت، شناسایی و تخریب شد.

وی تصریح می‌کند: در ایام تعطیلات گزارش‌هایی متعددی از مردم در رابطه با مزاحمت‌های موتورسواران ثبت شد  که با دستور دستور قضایی با ناهنجاری و ایجاد مزاحمت از سوی موتورسواران برخورد شد.

جانشین فرمانده انتظامی اراک از افزایش تعداد گشت‌های انتظامی در ایام تعطیلات خبر داده و می‌گوید: پلیس امنیت اخلاقی اراک با هرگونه ناهنجاری که موجب برهم خوردن امنیت مردم در منطقه گردو شود به شدت برخورد می‌کند، در این فرصت به افراد هنجارشکن هشدار می‌دهیم با هرگونه ناامنی به شدت برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم مکان‌هایی که برای تفریح مردم هستند به مکانی ناامن از نظر اخلاقی تبدیل شود.

عده‌ای رودخانه را با استخر اشتباه گرفته‌اند

یکی دیگر از شهروندان اراکی نیز می‌گوید: شنا کردن در اطراف رودخانه دره گردو ممنوع است، متاسفانه عده‌ای از افراد رودخانه را با استخر اشتباه گرفته‌اند و بدون لباس اقدام به شنا کردن در رودخانه می‌کنند که این مسئله چهره زشتی به این مکان بخشیده است و از مسولان عاجزانه می‌خواهیم با این افراد برخورد کنند و اجازه تکرار چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ای را ندهند.

علیاری می‌گوید: ما می‌خواهیم زمانی برای آرامش در دامان طبیعت سپری کنیم، اگر قرار باشد عده‌ای بخواهند با چنین حرکاتی اخلاق را از بین ببرند پس ما باید کجا برویم؟

هشدار رئیس دستگاه قضا به هنجارشکنان

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز می‌گوید: در سال گذشته چندین مورد گزارش ناامنی و هنجارشکنی در منطقه گردو داشتیم که به محض کسب اطلاع  به صورت تلفنی دستور دادیم نیروی انتظامی برخورد کند که با ورود آنی نیروی انتظامی اقدامات بسیار مهمی در برخورد با خاطیان انجام شد.

حجت‌الاسلام موسوی می‌افزاید: امسال هم قطعا با حساسیت بیشتری پیگیر خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد محیط‌های تفریحی و تفرجگاه‌های استان مرکزی آلوده به افراد ناقض حقوق عمومی شود و ان شاءالله محیط‌های مذکور آرام و با نشاط و پر جاذبه خواهند شد.

وی تصریح می‌کند: به هنجارشکنان هشدار می‌دهیم با هرگونه هنجارشکنی به شدت برخورد خواهیم کرد و با آنها تعارف نخواهیم کرد، کسانی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها کنند و بدون توجه به آداب اجتماعی و حقوق مدنی دست به هنجارشکنی بزنند در تیررس دستگاه قضا خواهند بود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول