اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمادگی ناجا برای تحقق شعار سال/ مبارزه با پدیده قاچاق جزو اولویت‌های امسال پلیس است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق را جزو اولویت‌های مهم پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال جدی‌تر از سال های گذشته با این پدیده برخورد و مقابله خواهیم کرد.

آمادگی ناجا برای تحقق شعار سال/ مبارزه با پدیده قاچاق جزو اولویت‌های امسال پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در جمع فرمانده و مدیران انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه، اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده و نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند که با همه توان برای تحقق آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه یکی از موانع تولید پدیده قاچاق است، گفت: امسال نیروی انتظامی و مرزبانی جدی‌تر از سال‌های قبل با این پدیده برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار می‌رود کرمانشاه نیز به عنوان یک استان مرزی بتواند امسال بحث‌های مقابله‌ای با پدیده قاچاق را تشدید کند تا بهتر بتوانیم شعار سال رهبری را محقق کنیم.

وی در ادامه نیروی انتظامی را باعث اقتدار و عزت کشور دانست و گفت: جایگاه پلیس به فضل الهی امروز در جامعه و میان مردم بسیار رفیع است و همه فرماندهان و کارکنان آن باید به حضور در چنین سازمانی افتخار کنند.

رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی سازمانی بزرگ و تاثیرگذار در کشور و حتی منطقه است، گفت: پلیس فرمانده امنیت داخلی کشور است که به نوعی با همه سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: امروز پلیس انقلابی ما مرجع و ملجاء مردم است و روزانه بخش قابل توجهی از شهروندان و دستگاه‌ها خدمات متنوعی را از نیروی انتظامی دریافت می‌کنند.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی همچنین حرکت به سمت برنامه‌های کاربردی و تقویت جایگاه و نقش کلانتری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال باید شاهد تحول نیروی انتظامی در همه بخش‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابلاغ سلام فرمانده ناجا به مردم و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه، وضعیت امنیت این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی به‌خصوص در بحث کنترل اراذل و اوباش وجود دارد که نمونه آن دستگیری سه زورگیر خشن در شمال کشور پس از سرقت از یک بانو بود.

رضایی در پایان فرا رسیدن ۱۲ فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی را نیز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد انقلاب اسلامی ما زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

دستگیری ۹۵۰ نفر از اراذل و اشرار/ تعطیلی تفرجگاه های استان در روز طبیعت  

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این دیدار، اظهار داشت: دستگیری اراذل و اوباش در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۱۶ درصد رشد داشته است. 

وی، از اشرافیت پلیس بر رفتار مجرمان و اشرار خبر داد و گفت: در همین راستا سال گذشته حدود یک‌هزار و ۴۲۰ نفر از اراذل و اشرار شناسایی شدند که منجر به دستگیری ۹۵۰ نفر از این افراد شد.  

جاویدان ادامه داد: پلیس کرمانشاه مقتدرانه با اشرار و اراذل برخورد و اجازه عرض اندام و ناامنی به این افراد نمی‌دهد، کما اینکه خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که در صورت ارتکاب جرم دیر یا زود باید تسلیم قانون شوند. 

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه ناامنی به مخلان نظم و امنیت عمومی نمی‌دهیم و در سال جدید هم برخوردهای قاطع تری با آن‌ها صورت می‌گیرد. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح نوروزی پلیس که با حضور نزدیک به ۴ هزار نیرو در حال اجراست، گفت: یکی از نتایج آن کاهش ۴ درصدی سرقت و افزایش ۲۱ درصدی کشفیات نسبت به نوروز ۱۳۹۹ بوده است. 

وی گفت: یکی از دلایل کاهش سرقت‌ها افزایش گشت‌های سواره و پیاده و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت نگهبان محله بوده است به گونه‌ای که در این مدت از ۲۳۰ شبگرد در محلات مختلف استفاده کردیم. 

 جاویدان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ۱۲ فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی، از تعطیلی همه تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) خبر داد و گفت: این تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا اعمال می‌شود. 

رئیس پلیس کرمانشاه با بیان اینکه تعطیلی تفرجگاه‌ها مربوط به کل استان است، خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس در محورهای مواصلاتی و مقابل اماکن تفریحی و گرذدشگری مستقر و از حضور افراد و خانواده‌ها چه به صورت پیاده و چه سواره جلوگیری می‌کنند. 

وی در پایان از شهروندان خواست از حضور در اماکن گردشگری سطح استان خودداری و با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول