اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد

یک مقام و منبع مطلع روسی به خبرگزاری «تاس» این کشور گفت، به دلیل تنش‌های موجود در روابط مسکو و واشنگتن، به این زودی قرار نیست سفیر روسیه به آمریکا برگردد.

تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که سفیر روسیه در آمریکا بر عمیق‌ترین بحران در روابط مسکو و واشنگتن تاکید کرده است، منبع مطلع روس خبر داده که سفیر این کشور قرار نیست به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

ساعاتی بعد از صحبت‌های «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک نشست پارلمانی روسیه درباره تعمیق بحران در روابط مسکو و واشنگتن، یکی از حاضران در این نشست اعلام کرد که قرار نیست آنتونوف به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا که اخیرا به مسکو فراخوانده شده و در روسیه به سر می‌برد، روز چهارشنبه (دیروز) در نشست مشترک کمیته‌های «شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) شرکت کرد.

بنا بر گزارش این رسانه روس، یکی از حاضران این نشست به خبرگزاری تاس اعلام کرد، قرار نیست سفیر روسیه در آمریکا به این زودی به واشنگتن برگردد.

پیش از این در خبرها آمده بود که سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (دیروز) در جریان این نشست گفت: «روابط روسیه و آمریکا در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است و سال‌هاست که طرف روسی تلاش‌هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و آغاز گفت‌وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است».

این دیپلمات روس افزود: «واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همواره در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت اقتصادی است. تنها در سال ۲۰۲۰ و با وجود همه‌گیری کرونا، آمریکایی‌ها بیش از ۱۰ بار تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۹۳ بار محدودیت‌ها علیه مسکو توسعه یافته است».

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله».

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول