اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع بیش از دو هزار تن بذر گواهی‌شده در گیلان/ خزانه‌گیری شالیزارهای گیلان از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تأمین بذر گواهی‌شده در گیلان به‌منظور کمک به شالی‌کاران گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده دو هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده و مادری تأمین و در اختیار شالی‌کاران قرار خواهد گرفت.

توزیع بیش از دو هزار تن بذر گواهی‌شده در گیلان/ خزانه‌گیری شالیزارهای گیلان از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز می‌شود

مسعود الماسی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه شخم اول در بخش اعظمی از زمین‌های زراعی گیلان در حال انجام شدن است، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری بوده که تاکنون ۶۰ درصد این اراضی توسط شالی‌کاران شخم اول زده شده است که بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به تأمین بذر گواهی‌شده در گیلان به‌منظور کمک به شالی‌کاران گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده دو هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده و مادری تأمین و در اختیار شالی‌کاران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه ۸۰ درصد بذر گواهی‌شده در این استان توزیع شده است، بیان کرد: شالی‌کاران به‌منظور دریافت مابقی بذر گواهی‌شده باید به شرکت‌های تعاونی مراجعه کرده و در خود را دریافت کنند تا در هنگام کاشت محصول به مشکل برنخورده و بهترین محصول را کاشت و برداشت کنند.

الماسی همچنین از توزیع ۳۳ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران گیلانی خبر داد و افزود: به کشاورزان توصیه دارم حتماً روند متناسب استفاده از کودهای شیمیایی را در پی بگیرند، زیرا شالیزارها نیازمند همه کودهای شیمیایی پایه هستند.

وی با تأکید بر لزوم توجه شالی‌کاران به رعایت تقویم زراعی در گیلان، تصریح کرد: زمان خزانه‌گیری در شالیزارهای استان ۱۵ فروردین بوده و به این منظور تقویم زراعی بر اساس شرایط اقلیمی و آب موجود در استان پیش‌بینی‌شده و رعایت زمان‌بندی آن توسط کشاورزان مورد تأکید سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول