اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

بررسی ادعاهای شاخ‌دار یک سلبریتی/ سکانس جدید تحریف با بازی گلشیفته فراهانی!

در میان رسانه‌ها و کاربران ضدانقلابی که بدون هیچ سندی در حال حمله به قرارداد راهبردی ایران و چین هستند، نام یک بازیگر ایرانی دیده می‌شود که ادعاهایی مطرح کرده ادعاهایی که رسانه‌های مخالف با جمهوری اسلامی هم آن را شاخدار خواندند.

بررسی ادعاهای شاخ‌دار یک سلبریتی/ سکانس جدید تحریف با بازی گلشیفته فراهانی!

از شایعه تا واقعیت: گلشیفته فراهانی پس از امضای قرارداد همکاری‌های راهبردی ایران و چین توییت‌ها و استوری‌هایی علیه این همکاری منتشر کرده است.

 

این بازیگرخارج نشین درحالی که هیچ سندی که حاوی رقم و عدد درباره جزئیات این همکاری منتشر شده باشد، در یک اقدام سازمان یافته شایعات و شبهاتی را در فضای مجازی بازنشر داد اما جالب آن است که رسانه‌های غیرهمسو با جمهوری اسلامی نیز ادعاهای گلشیفته فراهانی را نه تنها نادرست بلکه شاخ‌دار عنوان کردند.

 

به عنوان مثال یکی از رسانه‌هایی که در خارج از کشور اداره می‌شود، این ادعای گلشیفته فراهانی مبنی بر این که «کویرهای ایران در حال حاضر محل دفن زباله‌های اتمی چین است» را مورد بررسی قرار داد و در همین رابطه به سراغ پیتر برنز (Peter C. Burns)، رئیس مرکز انرژی‌های پایدار در دانشگاه نوتردام رفت و این سوال را مطرح کرد که چه قدر امکان دارد که کشوری مثل چین (یا هر کشور دیگری) بتواند پسماندهای اتمی خود را به صورت مخفیانه به کشور دیگری منتقل کرده و آنجا دفن کند؟

 

برنز در پاسخ به این سوال گفت: «تقریبا محال است. هم اکنون چین در حال ساخت مخازن زمین‌شناسانه خود برای پسماندهای اتمی خود است. حمل و نقل پسماندهای اتمی دشوار است و نزدیک به غیرممکن است که بتوان مقادیر زیاد زباله‌های هسته‌ای را بدون ردیابی بین مرزهای بین‌المللی جابجا کرد. ضمن اینکه چین مشوق و انگیزه‌ای ندارد که بخواهد پسماندهای هسته‌ای خود را به کشور دیگری منتقل کند. مدیریت پسماندهای هسته‌ای دربرگیرنده فرایند امن ذخیره‌سازی، امکان بازیافت و همچین امکان دسترسی‌های زمین‌شناسی است که چین همه این شرایط را در خاک خود دارد و در حال توسعه آنهاست.»

برنز در پاسخ به اینکه آیا چنین توافق مخفیانه‌ای می‌تواند از چشم نهاد‌های نظارتی و جامعه جهانی پنهان بماند گفت: «به طور معمول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل، از چنین توافق پنهانی و حمل و نقل حجم زیاد پسماندهای اتمی آگاه می‌شوند. به دلیل خطرات زیادی که مواد اتمی در بر دارند، نظام‌های نظارتی وجود دارند که چنین موادی را شناسایی و ردیابی می‌کنند.».

 

* تحریف و سوءاستفاده از سخنان بنیانگذار انقلاب!

اقدام تامل‌برانگیر دیگر گلشیفته فراهانی که عنادش با جمهوری اسلامی مشخص است، نقل قول گزینشی و تحریف سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی است. وی برای رسیدن به اهدافش مزدورانه‌اش یک بخش از صحبت های امام خمینی(ره) را آورده است.

 

این درحالی است که از یک سو امام خمینی(ره) بارها پس از انقلاب با روسای جمهور و مقامات بلندمرتبه چین نامه‌نگاری داشتندو پیام‌های تشکر هم به آن‌ها ارسال کردند.


متن بخشی از پیام های تشکر امام خمینی(ره) از روسای جمهور چین

 

و از سوی دیگر ایشان درباره روابط با کشورها به خصوص کشورهایی که در یک زمانی ارتباط ما با آن‌ها  حسنه نبوده چنین فرمودند: «...ما نمی‌خواهیم در یک کشوری زندگی کنیم که از دنیا منعزل باشد، ایران امروز نمی‌تواند این طور باشد، بلکه کشورهای دیگر هم نمی‌تواند این طور باشد، که در یک جا بنشینند و مرزهایشان را ببندند، این غیر معقول است. امروز دنیا مانند یک عایله و یک شهر است، و یک شهر دارای محله‌های مختلفی است که با هم ارتباط دارند. وقتی دنیا وضعش این طور است ما نباید منعزل باشیم. ما باید با کشورهایی که با ما هستند و ما را اذیت نمی‌کنند، روابط داشته باشیم و آقایان در این فکر باشند که روابط را تحکیم کنند. البته ما با آنها که بخواهند به ما تعدی کنند، نمی‌توانیم بسازیم و از اول هم اعلام کردیم، مگر آنها خودشان را اصلاح کنند.»


تاکید امام راحل بر تحکیم روابط با کشورهایی که با ما هستند

 

* بازیگر تجزیه‌طلب نگران تمامیت ارضی ایران شد

این حس به ظاهر میهن پرستی گلشیفته فراهانی درحالی است که وی چندی پیش در مصاحبه با شبکه فرانسوی از کشور مستقل کردستان عراق صحبت کرد و از نقشه کردستان مستقلی حرف زد که بخشی از ایران هم جزئی از آن است و به نوعی خواهان تجزیه ایران شد.

 

 

البته تحرکات اخیر این سلبریتی به مذاق کاربران شبکه‌های اجتماعی هم خوش نیامد و به این اقدامات واکنش نشان دادند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول