اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۲ فروردین روز«آری» ملت به جمهوری اسلامی است

روز دوازدهم فروردین در تقویم ایران یکی از روزهای مهم و تاریخی این سرزمین، روز تحقق آرمان های ملت ستمدیده ایران، روز «آری» به جمهوری اسلامی و روز استقلال و سرفرازی ملت ایران است.

۱۲ فروردین روز«آری» ملت به جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نهال انقلاب اسلامی با نثار خون شهدا و همراهی و همبستگی ملت ایران رشد کرد و به ثمر نشست و سرانجام  در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حکومت فراهم شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ برگزار شد و نتیجه این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین با رای ۹۸،۲ درصد ملت ایران زمینه استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران فراهم کرد.

تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران نه تنها اراده ملت بر سرنوشت خود را به اثبات رساند، بلکه آزادی و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد.

انقلاب اسلامی ایران نظامی سیاسی، اجتماعی پدید آورد که بر دیانت اسلام استوار بود و استقرار نظام جمهوری اسلامی نظام سیاسی کشور را تغییر داد.

این نظام با شعار «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» به پیروزی رسید و بمعنای نفی هر گونه حاکمیت نظام استکباری، استعماری، و نفی دخالت حکومت‌های کاپیتالیستی و سوسیالیستی آن روز بوده است.

در حقیقت جمهوری اسلامی به معنای توده مردم است و بیانگر مردمی بودن نظام و وژاه اسلامی نیز  بیانگر حاکمیت نظام اسلامی مبتنی به دیانت اسلام و اعتقادات و باورهای اسلامی است.

برقراری نظام جمهوری اسلامی با این ویژگی‌ها و با اراده و خواست ملت ایران یکی از نظام‌های سرآمد در جهان است.

روز دوازدهم فروردین سال ۵۸ روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران و روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز رسمیت بخشیدن به حکومت انقلابی ایران است.

استقرار نظام جمهوری در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی افزون بر تحولات داخلی منجر به تحولات چشمگیر  در عرصه بین‌المللی شده است.

جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است که تلاش می‌کند با اقتباس از تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه سیاسی و اجتماعی به بشر امروزی ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نظام جمهوری اسلامی روز دوازدهم فروردین سال ۵۸ به همه‌پرسی گذاشته شد و اکثریت مردم ایران (۹۸،۲) به این نظام رای مثبت دادند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول