اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

3532 کردستانی در مقابل کرونا واکسینه شدند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان و افراد زیرپوشش بنیاد شهید از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.

3532  کردستانی در مقابل کرونا واکسینه شدند

 ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در کشور و به تبع در استان کردستان در حال انجام است و بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۵۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان و افراد تحت پوشش بنیاد شهید از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند، افزود: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت نیز مرحله به مرحله انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه  ۲ هزار و ۹۴۹ نفر کادر بهداشت و درمان استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند،  گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۳ نفر کادر درمان، ۶۵۳ نفر کادر بهداشتی، ۲۲۰ نفر در فوریت‌های پزشکی و ۲۳ نفر در آزمایشگاه‌های تشخیص تست کرونا، واکسن دریافت نموده‌اند.

قادری با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌های مشخص شده و افراد در معرض خطر بیماری در استان همزمان با سراسر کشور  آغاز شده است افزود: بعلاوه کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش کرونا،  به  ۱۲۳ نفر از مبتلایان به دیالیز، ۲۶ نفر مبتلا به تالاسمی، ۲۹ نفر بیمار هموفیلی واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سالمندان و خطر ابتلای این قشر به کرونا  خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۰ نفر از سالمندان استان از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۱۶۰ نفر از افراد در اولویت تحت پوشش بنیادشهید و ۱۵ نفر از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.

قادری ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان در چند روز اخیر اذعان کرد: در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی احتمال وقوع پیک چهارم در راه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول