اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

کمپین ۵۰ هزار نفری برای حذف سربازی اجباری در «فارس من» و درخواست برای حرفه‌ای شدن سربازی

مطالبه «حرفه‌ای شدن سربازی» در فارس من پنجاه‌هزار امضایی شد. بررسی ابعاد مختلف آن بعنوان پرونده ویژه در دستور کار خبرگزاری است.

کمپین ۵۰ هزار نفری برای حذف سربازی اجباری در «فارس من» و درخواست برای حرفه‌ای شدن سربازی

گروه فارس من خبرگزاری فارس:  بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله کوتاهی با ثبت و امضای مطالبه ای در «فارس من» خواستار حذف اجباری سربازی و حرفه‌ای شدن آن شده اند.  مساله سربازی امروز بدون شک یکی از دغدغه های ذهنی پسرهای جوان در آستانه خدمت است. در کمپین مذکور نیز امضاکنندگان معتقدند که سربازی اجباری مانع تولید و اشتغال است و از لزوم ایجاد سربازی حرفه ای به عنوان یکی از راهکارها برای این مساله نام برده اند.

اما ابعاد این موضوع چیست؟  چه ملاحظات و اصولی بر آن مترتب است؟ چطور رویه فعلی را باید تغییرداد یا اصلاح کرد؟ اصولا کشور ما چرا و چقدر به نیروی سرباز نیاز دارد؟ آیا سربازی اختیاری عادلانه است؟  سربازی حرفه ای دقیقا یعنی چه؟ آیا در کشور ما امکان پذیر است؟ الزامات فرهنگی و اقتصادی پیاده سازی سربازی حرفه ای چیست؟ راهکارهای غنی سازی و هدفمند کردن سربازی چیست و چه ارگانی متولی آن است و آیا برنامه هایی برای این امر در دستور کار قرار دارد یا خیر؟

این موضوع به عنوان پرونده ویژه در دستور کار خبرگزاری است و در روزهای آینده با کمک امضاکنندگان و مسئولین مختلف از ستادکل نیروهای مسلح، سازمان نظام وظیفه، نمایندگان مجلس به آن پرداخته خواهد شد. تلاش می کنیم میزگردی مشترک با حضور مسئولین و نماینده‌های امضاکنندگان این کمپین برگزار کنیم و این موضوع را به صورت همه جانبه بررسی کنیم.

واضح است که توقع از رسانه ها در این موارد اطلاع رسانی مطالبات مردم به مسئولین و تحلیل ابعاد مختلف ماجرا و باز کردن گره‌های ذهنی است.


فارس من در خدمت شماست و ان شاء الله این موضوع را در بالاترین سطح دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول